Pitäiskö mun huolestua mun alkoholin käytöstäni`?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Juon joka perjantai-ilta töiden jälkeen noin 4-7 (0,5) siideriä. Jos joskus harvoin lähden baariin, niin siellä sitten yleensä vielänoin 3-4 siideriä lisää (0.33). En juo väkeviä, joskus harvoin viiniä tai yhtä kermahedelmälikööriä.

Eilenkin sitten join tosiaan sen 4 siideriä ja yhden puolikkaan lasillisen kermalikööriä. Kello oli vähän yli yhdekseän, kun menin sitten sänkyyn ja luin vielä hetken ennenkuin nukahdin. Olin humalassa, mutta selviämään päin jo siinä vaiheessa.

Seuraavana päivänä en enää juo mitään. Enkä viikollakaan. Ja pystyn lopettamaan juomisen "kesken kaiken" -esim mulla saattaa olla viikkokausia jääkaapissa joku viinipullo tai siideriä tms. Ja baarissa hyvin usein teen niin, että juon klo 01 eteenpäin pelkkää jäävettä.

Pitäiskö mun olla huolissaan tuosta joka perjantaisesta humaltumisesta vai ei? Mun molemmat suvut on täynnä alkoholisteja, siksi vähän pelottaa.

miksi juot? jos on taipumusta alkoholismiin, kannattaisi nyt jo jättää juomatta ettei juominen pikku hiljaa lisäänny ja karkaa käsistä.
kuulostaa kyllä ihan normaalilta juomisesi, mutta ajattelin geenejäsi.

Sinuna huolestuisin koska nuo määrät tuppaavat kasvamaan ajan myötä että tulee humalaan.
Ja aika paljon nytkin juot kerralla. Esim. itse juon kerralla vaan yhden siiderin tai en edes sitä kokonaan joka kerta. Tosin tarkoitus ei ole humaltua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinuna huolestuisin koska nuo määrät tuppaavat kasvamaan ajan myötä että tulee humalaan.
Ja aika paljon nytkin juot kerralla. Esim. itse juon kerralla vaan yhden siiderin tai en edes sitä kokonaan joka kerta. Tosin tarkoitus ei ole humaltua.

Mä olen juonut jo vuosia, eikä mun sietokyky ole kasvanut. Tulen edelleenkin yhdestä siideristä humalaan, vaikka juon sitä noin tunnin ajan.

Mun mielestä ei oo normaalia että vedetään yksin känni aina joku tietty päivä, siitä tulee mielikuva ettei pysty olla juomatta vaikka se on se yksi päivä viikosta. Vähän on selittelyn makua jo ilmassa kun täytyy joka viikko nollata. Ei taida sun perjantai-illoilla olla enää tilaa muulle elämälle kun se on varattu siihen nollaamiseen elikkä suomeksi juomiseen.
Aika monella alkoholistilla kaikki kaatuu niskaan ja viina siihen päälle ei kyllä auta paljon elämästä selviytymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä olen juonut jo vuosia, eikä mun sietokyky ole kasvanut. Tulen edelleenkin yhdestä siideristä humalaan, vaikka juon sitä noin tunnin ajan.

No entä käyttökerrat, onko ne lisääntyneet?
Eli oletko jo vuosia juonut joka perjantai saman määrän ?

Siis välillä on kaksikin viikkoa välissä taukoa.
Jos vertaa siihen aikaan, kun olin parisuhteessa, niin kyllä, käyttäkerrat on lisääntyneet. Silloin join todella harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Sitten jäin sinkuksi, ja ekat pari vuotta meni bilettäessä ja silloin saatoin juoda pe ja la, kesälomilla useemminkin. Nykyään vikat pari vuotta on tahti rauhoittunut, en jaksa lähteä enää baareihin, en juo viikolla tai lomilla yhtään sen enempää kuin maks. kerran viikkoon, en koskaan kahta päivää peräkkäin niinkuin joskus aiemmin.

Mä en koe että mun ois pakko juoda, juon, koska haluan. Jos mun ois pakko juoda, mä en pystyis lopettamaan juomista siinä vaiheessa, kun alkoholia on kaapissa tai baarissa saatavana. Tai näin mä sen koen.

ei muuten pidä paikkaansa toi että ei pysyis lopettamaan juomista, ne on ne tuurijuopot jotka vetelee sitten oikeen kaksin käsin eikä saa stoppia päälle. Meidän sukulaisrouva tinttaa olutta kaiket päivät, kolme päivää viikossa eikä koskaan iltaisin. Eli pystyy halutessaan lopettamaan mutta mikähän siinä sitten onkin että ylipäätään juo. Oisko orastava alkoholiongelma? Kauppapäivän osaa olla juomatta, samoin päivät kun kylään on menossa.
Miltä susta kuulostaa ap toi malli, ootte vissiin samassa veneessä kun molemmat voi halutessaan kuitenkin olla juomatta mutta ei silti aio eikä haluu olla..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis välillä on kaksikin viikkoa välissä taukoa.
Jos vertaa siihen aikaan, kun olin parisuhteessa, niin kyllä, käyttäkerrat on lisääntyneet. Silloin join todella harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Sitten jäin sinkuksi, ja ekat pari vuotta meni bilettäessä ja silloin saatoin juoda pe ja la, kesälomilla useemminkin. Nykyään vikat pari vuotta on tahti rauhoittunut, en jaksa lähteä enää baareihin, en juo viikolla tai lomilla yhtään sen enempää kuin maks. kerran viikkoon, en koskaan kahta päivää peräkkäin niinkuin joskus aiemmin.

Mä en koe että mun ois pakko juoda, juon, koska haluan. Jos mun ois pakko juoda, mä en pystyis lopettamaan juomista siinä vaiheessa, kun alkoholia on kaapissa tai baarissa saatavana. Tai näin mä sen koen.

Selittelyä. Jos sinulla ei olisi alkoholiongelmaa, voisit olla kokonaan juomatta. Sinun ei tarvitsisi edes miettiä tuollaista asiaa, että pitäisikö olla huolestunut, jos ei aihetta olisi.

Mene itte jeesustelee muualle. Sulla ei ole ilmeisestikään mitään kokemusta alkoholisteista lähipiirissä tai sitten soudat itse samaan suuntaan. Eiks toi vähän kerro jotain että ap kysyy asiaa täällä, en mä ainakaan tunne tarvetta huolestua kun käyn baarissa silloin tällöin.

voi v''''' mitä pikkusieluja taas liikenteessä.Just jos miehestä olis kyse ni ei olis mitään hätää,mutta kun on naisesta kyse niin kyllä syyllistetään alkoholistiksi.
Ap:lle; ei tartte olla tollasista määristä,joita juot niin huolissaan!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Aika jeesustelevia vastauksia. Kerta viikossa ei vielä alkoholistia tee. Jos olis kyse miehestä niin kummasti vastaukset saattais olla erilaisia...

kyllä kertakin viikossa tekee alko-ongelman, jos on pakko juoda. Silloin juominen ei ole enää henkilön itsensä valinta, vaan pakko. Se on ongelmajuomista!

Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Juon joka perjantai-ilta töiden jälkeen noin 4-7 (0,5) siideriä. Jos joskus harvoin lähden baariin, niin siellä sitten yleensä vielänoin 3-4 siideriä lisää (0.33). En juo väkeviä, joskus harvoin viiniä tai yhtä kermahedelmälikööriä.

Eilenkin sitten join tosiaan sen 4 siideriä ja yhden puolikkaan lasillisen kermalikööriä. Kello oli vähän yli yhdekseän, kun menin sitten sänkyyn ja luin vielä hetken ennenkuin nukahdin. Olin humalassa, mutta selviämään päin jo siinä vaiheessa.

Seuraavana päivänä en enää juo mitään. Enkä viikollakaan. Ja pystyn lopettamaan juomisen "kesken kaiken" -esim mulla saattaa olla viikkokausia jääkaapissa joku viinipullo tai siideriä tms. Ja baarissa hyvin usein teen niin, että juon klo 01 eteenpäin pelkkää jäävettä.

Pitäiskö mun olla huolissaan tuosta joka perjantaisesta humaltumisesta vai ei? Mun molemmat suvut on täynnä alkoholisteja, siksi vähän pelottaa.

mun mielestä huolestuttavinta tässä on se, ettei pysty nollaamaan tilannetta ilman viinaa. muuten asia olisi ok. ja alkoholin avullahan tilanne ei nollaannu koska esim humalassa et pysty nukkumaan kunnolla eikä humalaisen uni tee ihmisestä levännyttä.

5 annosta kerralla on jo naisella suurkulutuksen raja. Eli todellakin on tuossa jo matka kohti alkoholismia alkanut vaikka se jeesustelulta tuntuisikin siihen puuttua!

Miehellä kertakäytön yläraja on 7 annosta eli kyllähän sekin tuossa menisi rikki.

Yhteistyössä