Pitäisiköhän perua huomisillan lapsenvahti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsistynyt

Vieras
Tänään piti lopullisesti sopia lapsenvahdin kanssa huomisillan ajoista, että monelta tulisi ja mihin asti olisi. Mulla ja miehellä hääpäivä huomenna ja olin ajatellut viedä miehen kylpylään ihan vaan saunomaan ja uimaan ja sitten syömään ja kotiin lasten luokse. Miehellä on tänään viimeinen työpäivä ennen lomaa ja lähtee tänään kesäloman alottajaisia viettämään. Eilen kysyin häneltä, että lähdettäisiinkö la-iltana johonkin, niin sanoi vaan hymyillen, että taitaa olla illalla vielä krapula kun pe-iltana lähtee kavereitten kanssa. Mietinkin tässä, että ilmoitanko sitten lapsenvahdille, ettei tarvitsekaan tulla. :(

Normaalisti mies jos lähtee johonkin ryyppäämään kavereitten kanssa, niin krapula saattaa kestää 2 päivää. Siksi mua ei naurata yhtään tuo, että mies vaan hymyillen toteaa, et hänellä taitaa vielä illalla olla krapula. Ja kun on ihan tasan tarkkaan tietoinen, että hääpäivä on kun siitä ollaan puhuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
No ei muuta kuin selkeää vastausta vaatimaan. Ja sitten perut lastenhoitajan ja annat ukon järkätä itse jotain kivaa loman aikana teille :D

Meillä on vaan ensi viikko yhteistä lomaa ja reissuun ollaan kyllä lähdössä perheen kanssa. Mutta huomenna on kuitenkin hääpäivä ja jo viikkoja sitten suunniteltiin, että mitä sitä tehtäitiin sinä päivänä ja hommattaisiinko lastenvahtia vai mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos miehelläsi onkin joku ylläri sulle :)

Mies on tietoinen, että olen sopinut alustavasti lapsenvahdin kanssa, että tulee huomenna illalla ja tänään piti vain varmistaa kellonajat. Eilen illalla jo mieheltä kysäisin, että pitääkö perua vahti jos hän meinaa kerta olla krapulassa vielä illalla, niin ei vastannut mitään.

Jos hänellä on jotain ylläriä mulle, ni ilmoittais nyt edes sen verran, että tiedän ilmoitella lapsenvahdille, että tuleeko vai ei. Jos meinaa olla krapulassa niin perun vahdin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mies on tietoinen, että olen sopinut alustavasti lapsenvahdin kanssa, että tulee huomenna illalla ja tänään piti vain varmistaa kellonajat. Eilen illalla jo mieheltä kysäisin, että pitääkö perua vahti jos hän meinaa kerta olla krapulassa vielä illalla, niin ei vastannut mitään.

Jos hänellä on jotain ylläriä mulle, ni ilmoittais nyt edes sen verran, että tiedän ilmoitella lapsenvahdille, että tuleeko vai ei. Jos meinaa olla krapulassa niin perun vahdin.

Jospa miehes ois huolehtinut... Miehetkin voi joskus yllättää. Tai sit annat lapsenvahin tulla ja lähet ite rentoutuu, jos ukko ryöjäke on krapuloissaan...

Jospa miehes ois huolehtinut... Miehetkin voi joskus yllättää. Tai sit annat lapsenvahin tulla ja lähet ite rentoutuu, jos ukko ryöjäke on krapuloissaan...

Lapsenvahti on tulossa 40 km päästä, joten ei turhaan häntä viitsisi ajeluttaa :/

Huomenna tulee lapsenvahti. Mies tänään sanoi, että voitaisiin mennä syömään ravintolaan kun kysyin, että perunko vahdin vai en.

Tämä päivä meni miehellä töissä ja kun vihdoin kotiutui ja kysyin, että mitäs tässä muutaman tunnin aikana keksittäis puuhaa, niin mies totesi, että kaveri tulee kohta hakemaan ja käyvät kaljakaupassa ja tulevat sitten meille. Olin ihan äimistynyt, kun sekin pieni hetkin miehen kanssa menisi siihen, että kaveri istuu meillä. Kaveri tuli ja mies lähti.

Päätin sitten pukata lapset autoon ja ajettiin kaupungin toiselle puolelle kauppaan kun ajattelin jotain pientä lahjaa ostaa miehelleni huomisen takia. Mies ajeli kaverinsa kanssa vastaan meitä. Kotiinpäin kun ajeltiin, niin mies soitti, että ollaanko missä päin. Kun kerroin, että ollaan kotimatkalla, niin kertoi, että lähtivätkin jo meiltä, kun eivät jaksaneet siellä istua.

Kiva. Tänään nähty miehen kanssa jopa 10 minuuttia. :( Sanoinkin miehelle, et jäi vähän paha mieli tästä päivästä kun noin teki. Mies sitten sanoi, että kerkiäähän sitä huomenna ja pusutteli puhelimessa. Totesin vain, ettei tuo lohduta yhtään tämänhetkistä olotilaa.

Kysyin, että tuleeko mihin aikoihin, niin yöllä taksilla kotiutuu. Naurahti vaan, että jollei hänestä kuulu, niin voin soitella perään. Pari kertaa mies on sen tehnyt, että on jäänyt ilmoittamatta (on siis sanonut tulevansa yöksi kotiin ) kaverilleen yöksi ja kännissä kun nukahtanut sinne, niin ei ole enää kuullut puhelinta. Sellaiset huutoraivarit olen siinä vaiheessa päästänyt ilmoille kun olen miehen saanut kiinni, joten sitä ei varmastikaan tee. Totesinkin miehelle kylmän rauhallisesti, että jos sen tekee, niin perään en soittele, eikä miehen tarvi tulla koko viikonlopun aikana kotiin hääpäivää viettelemään. Ja toivotin hyvää iltaa.

Kunhan lapset saan nukkumaan, niin kaivelen jonkun hyvän elokuvan ja hyvän ruuan kanssa sitä käyn katselemaan.

En halua olla tuomitseva, mutta meillä ei tommonen kävis laatuun. Mä en juopottele ja mies ei myöskään. Ja tietää hyvin ettei olis kauan meillä, jos alottais. En vois kuvitella yhdenkään päivän menevän pilalle juomisen tai krapulan takia. Kyllä sulla on hyvät hermot, sais mies vähän enemmän kunnioittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kävis:
En halua olla tuomitseva, mutta meillä ei tommonen kävis laatuun. Mä en juopottele ja mies ei myöskään. Ja tietää hyvin ettei olis kauan meillä, jos alottais. En vois kuvitella yhdenkään päivän menevän pilalle juomisen tai krapulan takia. Kyllä sulla on hyvät hermot, sais mies vähän enemmän kunnioittaa.

Mä juon sillon tällön ja niin saa miehenikin tehdä mutta ei meidän taloudessa tollasta harrasteta puolin eikä toisin jos on hääpäivä, syntymäpäivä tms. merkkipäivä.
Sillon marssin raivo pyyhkäisisi läpi huushollin eikä sen sotkun korjaaminen olis ihan nopeesti tehty...
Muutoin kyllä, normi viikonloppuna, -mun mielestä tollanen on vain rentouttavaa kunhan molemmat saa mennä halutessaan eikä aina käy niin että mies menee ja vaimo jää kotiin lasten kanssa.

Meinaat siis että miehen mielestä olisi kiva lähteä kylpylään saunomaan ja illaksi kotiin??? Outo käsitys sulla juhlinnasta ja hauskanpidosta... Parempi varmaan perua.

Molemmat me käydään aina silloin tällöin tuulettumassa. Ja välillä ne krapulat on mullakin joko sellaisia, että ihankuin ei olisi juonutkaan mitään ja välillä oksennellaan koko päivä. Eli puolintoisin kärsitään :D

Eikä siinä mitään, että tänään lähtee. Kun tänään tänne tuli lapsemme kummisedätkin, jotka myös lähtivät samaan retkueeseen :D Toivon vaan, että mies juo sen verran vähän, ettei huominen mene mönkään. Vähäsen krapulaa saakin olla aamusella. Muutoin saisikin makoilla huomispäivän, mutta kun on juuri tuo hääpäivä. Ja eilen sanoikin sen, että taitaa olla krapula vielä illalla hymyillen, mutta silloin se ei naurattanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ap mut..:

Mä juon sillon tällön ja niin saa miehenikin tehdä mutta ei meidän taloudessa tollasta harrasteta puolin eikä toisin jos on hääpäivä, syntymäpäivä tms. merkkipäivä.
Sillon marssin raivo pyyhkäisisi läpi huushollin eikä sen sotkun korjaaminen olis ihan nopeesti tehty...
Muutoin kyllä, normi viikonloppuna, -mun mielestä tollanen on vain rentouttavaa kunhan molemmat saa mennä halutessaan eikä aina käy niin että mies menee ja vaimo jää kotiin lasten kanssa.

Molemmat meillä pääsee aina kun haluavat =)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Meinaat siis että miehen mielestä olisi kiva lähteä kylpylään saunomaan ja illaksi kotiin??? Outo käsitys sulla juhlinnasta ja hauskanpidosta... Parempi varmaan perua.

Mikäs siinä: Kylpylään saunomaan ja uimaan, lillumaan porealtaaseen, sieltä hyvään ravintolaan syömään ja lopulta lasten luokse kotiin.

Jos lapsenvahdin saa vain jokuseksi aikaa, niin kyllä tuollainen miehelleni kelpaa. Ja tänään itsekkin ehdotti tuota ravintolaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
En sano muuta, kun joopajoo. Mä lähtisin ittekseni viettämään hääpäivää ja mies hoitais lapset. Sen verran veemäinen mä oon.

Jos mies meinaa koko huomispäivän olla krapulassa, niin silloin lähden lasten kanssa kylpylään ja syömään. Lähteköön lapsenvahti vaikka mukaan. Ystävämme kun on.

Kiva. Tänään nähty miehen kanssa jopa 10 minuuttia. :( Sanoinkin miehelle, et jäi vähän paha mieli tästä päivästä kun noin teki. Mies sitten sanoi, että kerkiäähän sitä huomenna ja pusutteli puhelimessa. Totesin vain, ettei tuo lohduta yhtään tämänhetkistä olotilaa.
Voihan helvetti mikä hellapoliisi! Olisit onnellinen että edes näet miehesi. Toisilla ne kun on jatkuvasti töissä, poissa ja reissussa. Ja mitä miehen kaveri-iltoihin tulee, täysin normaalia toimintaa sekin. Ei kai sitä kotona joka viikonloppu vuodessa tarvitse istua. Ja jos kaljoille lähdetään, koskaan ei voi tietää kuinka kauan menee ja varsinkin huomenna ja sunnuntaina vapaata, voi mennä vaikka sunnuntai-iltaan... Eipä ole kumma kun avioerotilastot ovat suuret, jos tuollaisia emäntiä löytyy joka kodista.

Kyllä meillä joskus on krapulaa podettu, vaikka se ei mikään kehumisen asia olekkaan. Eri asia sitten tuo muu tyyli, olla ja mennä omien mietymysten mukaan. Perheelliset ihmiset, tai yleensäkin parisuhteessa elävät. Ei ymmärrä ei, mutta kuinka voisinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Voihan helvetti mikä hellapoliisi! Olisit onnellinen että edes näet miehesi. Toisilla ne kun on jatkuvasti töissä, poissa ja reissussa. Ja mitä miehen kaveri-iltoihin tulee, täysin normaalia toimintaa sekin. Ei kai sitä kotona joka viikonloppu vuodessa tarvitse istua. Ja jos kaljoille lähdetään, koskaan ei voi tietää kuinka kauan menee ja varsinkin huomenna ja sunnuntaina vapaata, voi mennä vaikka sunnuntai-iltaan... Eipä ole kumma kun avioerotilastot ovat suuret, jos tuollaisia emäntiä löytyy joka kodista.

Just. Jos meille vieraita tuodaan, niin niistä kyllä ilmoitetaan ajoissa.

Ja jos huomenna kerta on hääpäivä, niin todella toivon miehen juovan sen mukaisesti. ja ilmeisesti niin aikookin tehdä kun kerta oli sitä mieltä, ettei peruta lapsenvahtia. Lähtekööt vaikka sunnuntaina uudestaan juomasan, tai ma:na tai ti:na, ihan sama. Ja saa lähteäkin. Mutta kun huomenna on tärkeä yhteinen juhlapäivä. Ilmeisesti itsellesi ei hääpäivät merkitse mitään.

On tosiaan liikaa vaadittu että hääpäivänä omistaudutaan vaimolle ja parisuhteelle, ei kavereille ja krapulalle.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:

On tosiaan liikaa vaadittu että hääpäivänä omistaudutaan vaimolle ja parisuhteelle, ei kavereille ja krapulalle.

Ilmeisesti ainakin Huh-nimimerkille ois.

Meillä kun tosiaan molemmat, sekä minä, että mies, päästään viihteelle halutessamme, joten ei tarvi nyhjöttää kotona jokaikinen viikonloppu perheen parissa.

Syö pääsi. Onko sitten sama, että vaimo lähtee samalla tavalla menemään ja nautiskelemaan elämästä? Epäilen.

Just. Jos meille vieraita tuodaan, niin niistä kyllä ilmoitetaan ajoissa.

Ja jos huomenna kerta on hääpäivä, niin todella toivon miehen juovan sen mukaisesti. ja ilmeisesti niin aikookin tehdä kun kerta oli sitä mieltä, ettei peruta lapsenvahtia. Lähtekööt vaikka sunnuntaina uudestaan juomasan, tai ma:na tai ti:na, ihan sama. Ja saa lähteäkin. Mutta kun huomenna on tärkeä yhteinen juhlapäivä. Ilmeisesti itsellesi ei hääpäivät merkitse mitään.

Päivä se on siin missä 364 muutakin päivää vuodessa. Aina kun ei voi päättää että viettääkö sen töissä vai sittenkin kotona. Toista voi huomioida muullonkin kuin hääpäivänä tai ystävänpäivänä tai synttärinä.

Yhteistyössä