Pitäisiköhän koittaa hakea takuusäätiöltä takausta velkoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yh-äiti"

Vieras
Olen ammatiltani lähihoitaja ja tällä hetkellä mulla on töitä ensi vuoden heinäkuun loppuun asti. Ala on hyvin työllistävä kuten varmaan moni tietää. Peruspalkka on n.2000 ja siihen päälle kolmivuorotyön lisät.

Nyt heinäkuun ajan takuusäätiössä lomaillaan joten asia ei nyt etenisi mihinkään. Jonot nyt tällä hetkellä vähintään 4kk, näin lukee takuusäätiön sivuilla. Olen nyt vähän tutkinut heidän nettisivujaan ja etsinyt erilaista tietoa.

Mulla on velkaa ulosotossa n.12000, pankissa yksi n.2500€ velka, perintätoimistoissa mitä lie summia ja entiselle vuokranantajalle n.1600€. Ulosotosta, pankista ja entiseltä vuokranantajalta saan helposti tarkat summat, mutta mites nuo eri perintätoimistot. Pitää ilmeisesti vain soitella ne läpi ja pyytää katsomaan tiedoista paljonko on velkaa ja mikä niissä on tilanne.

Takuusäätiön laskurin mukaan 34 000 euron lainalle lyhennys olisi n.415€. Voiko pitää paikkaansa? Kuulostaa kuitenkin aika pieneltä summalta, mutta olisi kuitenkin n. 300€ vähemmän kuin mitä maksaisin pelkästään ulosottoon. Siihen vielä päälle muut velat joita pitäisi lyhentää.

Ei kiitos mitään moraalisaarnoja. Tiedän kyllä ilman teidän saarnojakin, että tilanne on huono varsinkin yksinhuoltajalle. Tarkoitukseni on kuitenkin maksaa velkani pois eikä jättäytyä työttömäksi ettei tarvitse maksaa mitään.

hyvältä, kyllä sinun kannattaa tehdä noin. Velan kk maksu kai riippuu siitä kuinka pitkä se takaisinmaksuaika on, olettaisin että sinun mainitsemalla summalla aikaa menee noin 10v