pitäisikö mun ilmottaa päiväkodissa raskaudestani jos vanhempi lapsi jatkaa hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suvari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suvari

Vieras
Mulla on 3,5v lapsi hoidossa ja 3 viikon päästä työt loppuu ja alkaa äitiysloma. En ole asiasta mitään lapsen päiväkotiin ilmottanut, eivätkä ole mitään kyselleet vaikka selvästihän tää tila jo näkyy.

Pitäisikö mun ilmottaa jotenkin päiväkotiin tästä raskaudestani? Tarkoitus on että lapsi jatkaa päiväkodissa ainakin synnytykseen saakka normaalisti ja sitten varmaan 3-4pvää viikossa lyhempää päivää.

Ja pitääkö siitä ilmottaa päiväkodin johtajalle vai sitten ihan lapsen ryhmäohjaajille? Meillä ei ole mitään tukiverkkoja esim. isovanhempia arjessa apuna tms. joten ihan oman jaksamisen ja lapsen sosiaalisen kehityksen takia tulemme pitämään lasta myös tarhassa.

No en mä ymmärrä miksi sitä pitää salatakaan :confused: Voithan sinne ilmoittaa, että jäät nyt äitiyslomalle ja että lapsi jatkaa toistaiseksi normaalisti ja sitten päivästä xx eteenpäin 3-4 päivää viikossa. Voit siitä ilmoittaa ihan päiväkodin johtajalle tai ryhmähenkilökunnalle, miten mielit. Jos maksatte päivähoitomaksuja niin nekin on pienemmät jos lapsi on esim. 16 päivää kuussa hoidossa.

eiköhän se lapsi oo jo kertonu :)

kyllähän siitä on hyvä puhua. ainaki jos hoitoaikoja lähtee muuttamaan niin sehän pitää tehä hyvissä ajoin (meillä kaks viikkoa etukäteen vähintään)

Onhan se vähän tylsää että hoitajien saama tieto on sen varassa mitä lapsesi kertoo.

Jos lapsi nyt jatkaa samoilla joitoajoilla niin ei sun tarvi mitään virallista ilmoitusta tehdä. Hoitoajan muutoksesta pitää(ainakin meillä) ilmoittaa kuukautta aiemmin ja siitä tarvii tehdä kirjallinen lappunen jotta saatsitten alennusta joitomaksuun.

Yhteistyössä