Pitäisikö kaikkien serkkujen nimet muistaa? Miten teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on n. 100 serkkua. Jotkut ihmettelevät sitä ja myöskin sitä, etten muista serkkujani nimeltä kuin vain murto-osan eli muutaman kymmenen. Toisaalta en edes tietä missä lukuista serkkuni nykyään asuvat ja ovatko edes elossa. Kaikkia en edes ole koskaan nähnyt. Lapsia heillä on varmasti useita satoja.

Onko serkku niin läheinen sukulainen, että pitäisi tietää nimet yms.? Paljonko teillä on serkkuja, onko minulla poikkeuksellisen paljon?

Täytyy sanoa, että en tiedä kaikkien serkkujeni nimiä. Noita on kai vajaat 30 kpl. Melkein kaikkien nimet tiedän, en kyllä pahemmin ole tekemisissä, asuvat aivan muualla päin maata, joku ulkomaillakin. Olen kuullut, että yhdellä sedistäni olisi lapsi, joka on esikoistani nuorempi. Hänen nimeään en ole koskaan kuullut, enkä ole koskaan tavannut. Muutamia muita en myöskään ole tavannut, mutta nimet sentään tiedän :D

Pikkuserkuista on ihan turha kysellä, jokusen heistä olen tavannut joskus.

Minulla on n. 100 serkkua. Jotkut ihmettelevät sitä ja myöskin sitä, etten muista serkkujani nimeltä kuin vain murto-osan eli muutaman kymmenen. Toisaalta en edes tietä missä lukuista serkkuni nykyään asuvat ja ovatko edes elossa. Kaikkia en edes ole koskaan nähnyt. Lapsia heillä on varmasti useita satoja.

Onko serkku niin läheinen sukulainen, että pitäisi tietää nimet yms.? Paljonko teillä on serkkuja, onko minulla poikkeuksellisen paljon?
Jos sun vanhemmillasi olisi yhteensä 20 sisarusta, heillä kaikilla olisi 5 lasta, jotta serkkuja olisi 100. Tai vanhemmilla yhteensä 25 sisarusta ja kaikilla 4 lasta.... nykyään aika harvinaisia lapsimääriä, paitsi ehkä jossain lestaadiolaispiireissä... no ei kyllä tuollaisen serkkumäärän kanssa voi olla kaikkien kanssa ollut niin paljon tekemisissä, että kaikki tuntisi edes nimeltä.... tuossa nimittäin on jo ikäeroja sen verran pakko olla, ellei sitten ole poikkeuksellisen paljon monisikiöraskauksia ollut...

Mä muitan kahden serkkuni nimet ja syntymäajatkin.

Yhden nimeä en tiedä enkä ole häntä milloinkan tavannut.
Samoin isäni veljellä jota en ole tavannut saattaa olla lapsia.

Eli jos isäsi on nimeltään Touko tai Jouko ja on syntynyt noin 1950 ja tiedät isäsi veljen adoptoidun muualle ja kaipailet serkkujasi niin tääl ollaan!

Miten voi olla noin paljon?
Ja joo, normikokoisessa suvussa nimien muistaminen ei ole vaikeaa ja tekemisissäkin kaikkien kanssa ollaan, vähintään pari kertaa vuodessa.