Pitäisikö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut odottaja

Vieras
Tunnetteko joka päivä vauvan liikkeitä? Vauva on ollut todella aktiivinen jo jonkin aikaa, mutta eilen ja tänään en oikeastaan ole tuntenut minkäänlaista liikettä? Pitäisikö huolestua?

viikoilla, jotka oli noin 25 paikkeilla, en tuntenut liikkeitä joka päivä. mulla on istukka etuseinässä. mutta sen jälkeen niitä on kuitenkin tuntunut joka päivä. en ollut kiinnittänyt edes huomiota silloin aiemmin siihen, ettei liikkeitä tuntunut joka päivä ennenku lääkärissä nainen sanoi topakasti, että tottakai niitä pitää tuntea joka päivä. 10 liikettä tunnissa on määrä, joka vauvan pitäis liikkua. mut joskus vauva mun mielestä vaan oli sellasissa asennoissa, ettei ne liikkeet tuntunu. tuttavani ei myöskään tuntenut joka päivä liikkeitä. eli periaatteessa joka päivä pitäis tuntea jotain.. voit koittaa herätellä vauvaa juomalla kylmää juomaa, syömällä makeaa, liikuttelemassa masua käsillä ikäänkuin herätellen vauvaa. makoillen kyljellään tunnustella sitten auttoiko noi. jos ei mitään ala kuulumaan, niin voisihan sitä käydä tarkastamassa tilanteen, saisi ainakin mielenrauhan.

Viikkoja on 26. Ensi viikon keskiviikkona olisi neuvola, joten olen kahden vaiheilla, että odotanko sinne saakka vai menenkö huomenna kuuntelemaan sydänäänet...

Mene ihmeessä kuuntelemaan sydänäänet heti huomenna! En halua pelotella mutta mulla loppui liikkeet 20+1 ja odottelin neuvolaan asti kaksi viikkoa ja huonosti oli käynyt. Kyllä se jo tiesin, vauva oli jo monta viikkoa potkinut tosi paljon päivittäin siihen asti ja sit ne loppuivat kokonaan. Saat ainakin mielenrauhan kun käyt heti.

Käy kuuntelemassa äänet, pieni vaiva ja saat mielenrauhan.
Itse menetimme pikkuisemme raskausviikolla 36. Heräsin vain aamuun jolloin vatsassa oli liian hiljaista.
En halua pelotella mutta käy tarkastamassa kuitenkin. Etenkin jos liikkeet ovat kovasti vähentyneet/loppuneet.

Kaikki on hyvin. Tarkoitukseni oli mennä perjantaina kuuntelemaan sydänäänet, mutta vauva rupesikin yöllä liikkumaan erittäin aktiivisesti. Ja sen jälkeen se on taas liikkunut aika ajoin....