Pitäisikö avioeron harkinta-aika mielestäsi käyttää rehellisesti harkitsemiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekin eronnut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itsekin eronnut

Vieras
Minun kokemukseni (tuttavapiiriä seurannut) mukaan erosta ollaan jo päätetty kun avioeroa haetaan, ja harkinta-aika on vain pakollinen odotusaika ennen kuin ero on virallinen. Eräs ystäväni on kuitenkin nyt murheen murtama kun ex-miehensä (papereissa vielä aviopuoliso) on harkinta-aikana tapaillut naisia. Hänen mielestään miehen olisi pitänyt pysyä uskollisena, jotta yhteenpaluu olisi vielä mahdollinen. En hänelle uskaltanut sanoa olevani eri mieltä, minusta ero on jo varma kun sitä haetaan.

Mitä mieltä olette?

Miä kans tuota mieltä että kyllä sitä on siin vaihees jo harkittu kun ero pistetään vireille.

Miä aloin tuon miu ukkokultaseni kanssa olemaan ja pyörimään kun oli viel exän kanssa avioeron harkinta-aika menossa.

Kyl mulla ainakin oli eroaminen ihan täysin selvää jo siinä vaiheessa kun ekat paperit laitettiin vetämään. Ja aloitin tapailemaan toista miestä harkinta-ajalla.

Mutta kyllähän se varmaan korpeaa jos toinen löytää jo uuden, eikä itse ole vielä valmis luopumaan ja aloittamaan uutta elämää...

Samaa mieltä, on juttu päätetty siinä vaiheessa kun paperit sisään
En sit tiedä mitä tolle kaverilles vois sanoo, onko siitä niin hyötyä kellekään jos rupee inttää että eikun se on ohi se homma. Mielipiteitä?

[QUOTE="vieras";21915276]Samaa mieltä, on juttu päätetty siinä vaiheessa kun paperit sisään
En sit tiedä mitä tolle kaverilles vois sanoo, onko siitä niin hyötyä kellekään jos rupee inttää että eikun se on ohi se homma. Mielipiteitä?[/QUOTE]

Niin, tuskinpa siitä on mitään hyötyä. Hänen pitäisi tietysti osata päästää irti eikä elätellä turhia toiveita yhteenpaluusta, kuten selvästi on tehnyt. Mutta tuskinpa minun sanomiseni siihen mitään vaikuttavat. Toisaalta tuntuu tyhmältä mennä mukaan kaverini juttuihin, joissa hän syyttää exäänsä pettämisestä vaikka deittailu on käsittääkseni oikeastikin aloitettu vasta eron hakemisen jälkeen.

Tavallaan joo ja ei. Siis kyllä toivottavasti homma on harkittu loppuun saakka kun eroa lähdetään yleensäkään hakemaan, mutta sen 6kk aikana tietty olisi hyvä vielä omalta kohdaltaan miettiä onko tämä todella se paras ratkaisu, koska siinä on vielä se pieni perumisen mahdollisuus. Riippuu niin paljon siitä mitä ennen sitä on tapahtunut jne. Oli sitten vielä pienikin mahdollisuus tai kaikki toivo mennyttä, niin tietty toivoisi että siitä ollaan yhtä mieltä ettei tule tuollaisia tilanteita. Miten sitä ottaa kaverilta luulot pois jo hän kuvittelee jotain mahdottomia.. En tosiaan tiedä mitä itse sanoisi : /

No mä uskon, että se asia on jo aika pitkälle harkittu siinä vaiheessa kun papereita viedään oikeuteen. Yhteyden ottaminen käräjäoikeuteen ei saisi mielestäni olla sekään pikkujuttu, joka tehdään aina kun tekee hiukan mieli harkita avioeroa. Voihan sen harkita loppuunsa kotona ja sitten viedä ne paperit kun on melko varma, että eron haluaa. Kalliiksikin se tulee, jos ihan vaan tuumailun tähden niitä papereita sinne Käräjäoikeuteen kantaa.

Mun mielestäni harkinta-aikana saa kyllä jo tapailla muita naisia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä