pitäisikö antaa yleisen hyvän vuoksi anteeksi anoppini väkivaltaisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saisiko vinkkiä/apua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saisiko vinkkiä/apua?

Vieras
eli tilanne on sellainen etten ole ollut anopini kanssa missään tekemisissä puoleen vuoteen koska hän kännipäissään kävi muhun käsiksi, löi ja repi ja aiheutti mustelmia (ja henkistä kipua) haukkui huoraksi jne , katkaisin siis välini häneen. nyt alkaa taas lastemme synttärit lähestyä ja en halua anoppia kotiini enkä olla missään tekemisissä mutta miten hoidan tämän asian "parhaiten"? appiukon kanssa ei ole ongelmaa ja juttelemme puhelimessa usein jne. mitä sinä tekisit?

Kauheeta. Mutta oon kyllä niin pitkävihainen ihminen että en haluisi nähdä ikinä tuollaista anoppia enää, enkä uskaltaisi jättää lapsia hetkeksikään tuollaisen ihmisen seuraan.

No ohhoh. Mistä tietää, ettei se käy vaikka lapsiinkin käsiks, kun suhunkin kävi? En tiedä päästäisinkö tollasta ihmistä lähelle perhettäni. EHKÄ jos se pyytäisi anteeksi sitä todella tarkoittaen, voisin harkita, mut muuten sanoisin että appiukko saa tulla mut anoppi ei.

Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Vastaavassa tilanteessa en haluaisi olla anopin kanssa missään tekemisissä, enkä haluaisi häntä kotiini piste.

tämän olenkin itse jo päättänyt, mutta jätänkö heidät molemmat nyt kutsumatta? kutsunko apen? voi luoja, että inhottaa..

ja sä joka sanoit etten voi eristää lapsista: en eristäkään, lapset tapaavat heitä molempia, appi on hakenut mukaan jne. anopilla ei jalansijaa tänne meille enkä mä mene sinne.

niin, ja tämä pahoinpitely tapahtui niin että lapset näki sen, joten olisin ihan hyvin voinut vaikka eristääkin. oikeutetusti siis.

en tehnyt ilmoitusta, lääkärissä kävin kyllä silloin. sukulaisuus voitti siinä etten sitten vienyt sitä eteenpäin. mieheni on paskassa välikädessä, ymmärtää mua mutta kyseessä silti äitinsä joten...

Alkuperäinen kirjoittaja saisiko vinkkiä/apua?:
eli tilanne on sellainen etten ole ollut anopini kanssa missään tekemisissä puoleen vuoteen koska hän kännipäissään kävi muhun käsiksi, löi ja repi ja aiheutti mustelmia (ja henkistä kipua) haukkui huoraksi jne , katkaisin siis välini häneen. nyt alkaa taas lastemme synttärit lähestyä ja en halua anoppia kotiini enkä olla missään tekemisissä mutta miten hoidan tämän asian "parhaiten"? appiukon kanssa ei ole ongelmaa ja juttelemme puhelimessa usein jne. mitä sinä tekisit?

Mun anoppini kännipäissä ei löy, mutta muuten latelee suustaan törkeyksiä (mm. häissämme kertoi minulle etten ole mieheni arvoinen jne.).

Pistin stopin ja sovittiin niin, että jos hän on kännissä - hän ei tule (appiukko ilmoittaa etukäteen) tai perutaan yhteiset jutut. Selvinpäin saa tulla koska haluan, että lapsi näkee myös mummoansa.

Omaa äitiäni, joka on lyönyt mua koko ikäni ja edelleenkin haukkuu mua sukulaisille yms. niin sen kanssa välit on kokonaan poikki eli ei selvinpäin eikä kännissä pidetä yhteyttä (en vastaa enää sen puheluihin ollenkaan).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vastaavassa tilanteessa en haluaisi olla anopin kanssa missään tekemisissä, enkä haluaisi häntä kotiini piste.

tämän olenkin itse jo päättänyt, mutta jätänkö heidät molemmat nyt kutsumatta? kutsunko apen? voi luoja, että inhottaa..

ja sä joka sanoit etten voi eristää lapsista: en eristäkään, lapset tapaavat heitä molempia, appi on hakenut mukaan jne. anopilla ei jalansijaa tänne meille enkä mä mene sinne.

niin, ja tämä pahoinpitely tapahtui niin että lapset näki sen, joten olisin ihan hyvin voinut vaikka eristääkin. oikeutetusti siis.

Mun mielestä voit aivan hyvin kutsua apen ainoastaan, luulisivat heidänkin ymmärtävän... Lapset voi ihan hyvin käydä isänsä kanssa sielläpäin sitten kylässä.

en tehnyt ilmoitusta, lääkärissä kävin kyllä silloin. sukulaisuus voitti siinä etten sitten vienyt sitä eteenpäin. mieheni on paskassa välikädessä, ymmärtää mua mutta kyseessä silti äitinsä joten...

Miehiäkin on erilaisia. Mun mies sanoi, että hänelle riittäisi, jos äitinsä edes loukkaisi minua verbaalsiesti. Katkaisisi välit.

Alkuperäinen kirjoittaja Okei:

Miehiäkin on erilaisia. Mun mies sanoi, että hänelle riittäisi, jos äitinsä edes loukkaisi minua verbaalsiesti. Katkaisisi välit.

niin on. mun mies ei muutenkaan silloin suhtautunut mielestäni parhaimmalla tavalla tähän mutta ymmärtää ja hyväksyi sen etten halua olla enää tekemisissä ollenkaan.

Sanoisin ihan suoraan , jotta kaikki ymmärtävät, että appi on tervetullut mutta anoppi ei. Ja ihan totta, näin tekisin.
Tuo välikohtaus on NIIN törkeä, että sinulla ei olen minkäänlaisia kohteliaisuusvelvotteita tuota naista kohtaan. Hän ei koskaan astuisi kynnykseni yli. Lapset voisivat käydä apin luona miehen kanssa kyläilemässä. Koskaan lapset eivät menisi yökylään, tai hoitoon.

"Ihanaa" että muillakin väkivaltainen kännianoppi :D

Meillä välirikko kestänyt pian vuoden, appi käy meillä ja lapset mummolassaan.

Anoppi ei ole enää ikinä tervetullut meidän kotiin.

Kutsu vain appi. Ei tule olemaan viimeinen kerta tuo anoppisi sekoaminen...

Yhteistyössä