Pitäisikö 7vkon ikäisellä vauvalla jo olla selkeä päivärytmi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokkivosu

Vieras
Kun mun mun mielestä riittää vielä se, et iltatoimet on edes suurinpiirtein samoihin aikoihin joka ilta ja yöksi hiljenee ja hämärtyy. Syömiset nyt menee enempi nälän mukaan vielä, kun pikkumies syö vähän milloin sattuu.
Aamulla herätään kun jaksetaan.
Onko teillä ollu tiukat rutiinit ja rytmit alusta asti?

No ei tod. tarvitse.
Kyllä se rytmi, edes jonkunlainen alkaa muodostuu lähempänä 3-4kk ikää... ainakin meillä.

Yöllä tosin ollaan aina nukuttu, valot ollu poissa eikä olla vaippoja vaihdettu eikä seurusteltu, syötön jälkeen takas nukkumaan ja sillä siisti.

Meidän keskimmäisellä oli heti syntymästä lähtien, valvoi aina aamuyöstä. Onneksi miehellä oli isyysloma ja kesäloma yhteen putkeen, niin jaksoi valvoa vauvan kanssa.

Ei todellakaan pidä olla. Meillä 2kk alkaa pikku hiljaa noudatteleen jonkinnäköistä rytmiä yöunien kanssa mutta syömiset on ihan miten sattuu ja päiväunia nukkuu kun nukkuu.

Ei todellakaan oo vielä ton ikäsenä ollut mitään päivärytmiä. Meidän vauva parin päivän päästä 4kk ja nyt on tässä hiljattain muodostanut itselleen tietyn rytmin miten nukkuu ja valvoo.

Meillä tuli meilkein alusta saakka oikea rytmi.
Öisin poika söi ja kävi nukkumaan samantien.
Päivisin sitten valvoi.

Mutta mähän olin täysin shokissa jos ei käynyt yöunille klo. 19.00 niin kuin aina kävi. :D

Niin lapsi kohtainen tuokin homma =)

Ilta ja aamupesut on samoihin aikoihin, muuten mennään vauvan ehdoilla, vauva nyt 3kk. Tytöllä on kyllä jo tietty rytmi esim päiväunissa ja yöunissa, ei vaan ihan käy yksiin muun perheen kanssa. =)

Ei minustakaan pidä vielä olla. Meilläkin rupesi ihan itsestään muotoutumaan jonkunlaista päivärytmiä noin 3-4kk ikäisenä, kun vauva rupesi olemaan hereilläkin vähän pitempiä aikoja.

Meillä vauvalla alkaa nyt vasta 7kk olla päivärytmi. Anna vauvalle maitoa aina kun haluaa, muista, että jos imetät, vauva saattaa olla rinnalla jopa klo 18-22 lähes yhteen menoon ja se on aivan normaalia.

Juu siis toi vauva vaan välillä saattaa valvoa yölläkin pari tuntia ihan virkeenä ja sitä vaan ei nukuta. Sillon oon hipsiny sen kans olkkariin hämärään kattoo telkkua. Unia on sit jatkettu omassa sängyssä kun on taas alkanu nukuttaa. Ei oikein siellä pimeessä makkarissa jaksa itse sitä paria tuntia odotella et se nukahtais.

No ei todellakaan ole läheskään kaikilla vauvoilla mitään kunnon rytmiä vielä tuossa vaiheessa. Meillä tosin oli, mikä oli ihan säkää ja suuri onni. Mutta eipä ole kenelläkään tutullani ollut mitään erikoisempaa rytmiä vaikka lapsia satelee kaveripiiriin kuin sieniä sateella.

Yöllä oltiin pimeässä sängyssä, oli vauva hereillä tai ei, päivisin puuhailtiin ja seurusteltiin syömisten ja päikkäreitten lomassa. Sillä se rytmi pysyi alusta lähtien oikenana. Säkällä ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ilta ja aamupesut on samoihin aikoihin, muuten mennään vauvan ehdoilla, vauva nyt 3kk. Tytöllä on kyllä jo tietty rytmi esim päiväunissa ja yöunissa, ei vaan ihan käy yksiin muun perheen kanssa. =)

Jätkältä ja villasukalta hyvästi sanottu mutta kyllä niitä voi muokkaillakin mieleisekseen.

Yhteistyössä