Pitäis olla iloinen, mutta kun ei kuitenkaan ole sellainen olo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Tavallista osastomme aamuvuoroa eleltiin, hommia oli riittämiin jokaiselle, mutta ne yllävän hyvin sujuivatkin.. No siinä lääkekaapilla touhutessa osastonhoitaja tulee heikolla hetkellä kysymään, että saanko ens listaan kirjoittaa sulle enemmän töitä, tai siis että mulla ois kyllä sulle tarjota töitä ihan niin paljon kuin haluat (olen tehnyt puolikasta listaa nyt syksyn ja siltikin on kiirettä piisannut riittämiin, ilman tuota työtäkin) No menin lupaamaan, lohduttelin itseäni, että laskuja kun on maksettava ja kaikkea kivaa tulee aina hankittua ja ostettuakin ja öljykin kohta loppuu ja uusia huonekaluja haluan ostaa yläkertaan.. No soitan sitten miehelle, että oletkos iloinen, vaimosi taas kohta tienaa enempi.. voi samperi niin tuo ilmoittaa että huomenna taas työmatka (siis jo kolmas kahden viikon sisään) en pääse hakemaan lasta. No ihan kivaa kun mullapa huomenna iltavuoro. Siis ei tästä oikeasti taaskaan tule mitään, mä tiedän, että vaikka tuota rahaa on sit enempi niin mulla ei ole a) vapaa-aikaa b) perhe-elämää c) seksielämää. Vastaavasti olen a) väsynyt ja kiireinen b) stressaantunut ja kiukkuinen c) huono äiti.. Voi kun joku olis kertonut, että työ ja perhe ovat vaihtoehtoisia eivätkä suinkaan mitään mitä kannattais yhdistää :o !!!

Höm, ehkä tosta nyt kuitenkin pitäisi syyttää miehesi työn luonnetta ja sitä että itse teet vuorotyötä.

Kun sehän on ihan helppoa, jos se on helppoa.

(ei ollut meilläkään, kun perhepäivähoitaja olisi halunnut lapsoset koteihinsa jo viideksi ja mulla kesti vuoro aina seitsemään ja yrittäjän päivät tunnetusti venyvät)

Muut lapset kyllä haettiin aina viimeistään viideltä.

Voihan, alkoi ketuttaa vielä jälkeenkinpäin.
:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Höm, ehkä tosta nyt kuitenkin pitäisi syyttää miehesi työn luonnetta ja sitä että itse teet vuorotyötä.

Kun sehän on ihan helppoa, jos se on helppoa.

(ei ollut meilläkään, kun perhepäivähoitaja olisi halunnut lapsoset koteihinsa jo viideksi ja mulla kesti vuoro aina seitsemään ja yrittäjän päivät tunnetusti venyvät)

Muut lapset kyllä haettiin aina viimeistään viideltä.

Voihan, alkoi ketuttaa vielä jälkeenkinpäin.
:headwall:

Ehkä mun täytyy tehdä joku sellainen uudenvuodenlupaus, että alan tehdä vapaapäivinä pakastimeen ruokaa ja järkeistän pyykkihuollon toimivaksi (kun vaan joku kertois miten se onnistuu?) ja jotain sen suuntaista.. Mun pitäis alkaa jo opettaa tuota lapsosta siihenkin, että kun ei enää ole iltapäivähoitolaisen ikäinen niin pitää osata sitten olla kotosalla yksikseen. Aika toivoton ajatus kun nyt äkkiseltään ajattelen.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Saako teillä päin olla iltiksessa toisella ja kolmannellakin luokalla, jos on tarpeen? Meidän lasten koulussa sai, jos vaan oli tilaa.

Tokalla saa mennä mut kolmannella ei ja kolmannella siirrytään sivukouluun jonne on linja-autokuljetus.. aikamoinen muutos siis kolmannella.

Kyllä työ ja perhe sopii yhteen, muttei tietty ihan kaikissa tilanteissa.

Mä teen nyt kahta duunia, joista toinen vieraalle, toinen kotona, ja tuleehan niitä tunteja viikossa ihan kivasti. Mutta kun osan voi hoitaa lastenkin kanssa niin ei hätää. Mieskin tekee kahtavuoroa säännöllisesti ja ylitöitä päälle, mutta nekin on sovitettavissa. Mies voi vaihtaa satunnaisesti vuoroja ja mä voin tehdä töitäni yölläkin, sen vieraan työn lisäksi.

Kuningasajatus tuli päiväkodinjohtajalta, joka ehdotti että myös mun tokaluokkalinen poika voi satunnaisesti olla pph.lla, jolla tytykin on, iltoja, jolloin sekä että mies ollaan illassa muualla ja mun mutsikaan ei ehdi avuksi. =)

Minä olen ottanut tähän arkirumbaan avuksi 9-luokkalaisen tytön =) Hakee "pahoina päivinä" koululaisen kotiin, pistää kaikille läksyt työnalle ja lämmittää ruuan (laittaa pesu/tiskikoneen pyörimään, jos niin sovitaan). Täällä rauhallista ja lapset syötetty, kun minä/mies ryntäämme klo 17.30 kotiin hoitamaan harrastuskuljetuksia. Suosittelen, on hintansa väärtti!

Yhteistyössä