Pitävätkö Vauva.av:n ketjun ällöttävät kertomukset kiinalaisista paikkansa?

Raahaan usein Vauva:lta tänne jonkun ketjun tai linkin. Syynä monipuolinen keskustelu ja aiheet, kun porukkaa on kuin pipoa siellä.

Mutta siis: mä oon tottunu ihmettelemään naapurien eli venäläisten touhuja, mutta sit on toinen, todellinen maailmanvalta Kiina, josta mä en kauheasti tiedä mitään.

Mutta jos Vauva:n mammoihin on uskominen, niin epäsiisti, itsekäs, autoritäärinen porukka siellä, oikea takapajula.


Ja @m1es : tää ketju ei kosketa kaikkia itämaisia henkilöitä (vaikka sä haluat heitä koskettaa :sneaky:): esim.japseista ja etelä-korealaisista mulla on ihan erilainen kuva.
 
vierailija
Laitoin muuten tuolle "miehelle" tämän linkin johonkin ketjuun, en enää muista, mikä, niin en tiedä, vastasiko hän siihen.

Laitanpa uudelleen, jos Echo hyvä sallit :)

Minusta tämä oli mielenkiintoinen:

 
Laitoin muuten tuolle "miehelle" tämän linkin johonkin ketjuun, en enää muista, mikä, niin en tiedä, vastasiko hän siihen.

Laitanpa uudelleen, jos Echo hyvä sallit :)

Minusta tämä oli mielenkiintoinen:

”Kun naiset puhuvat suloisesti ja suloisella äänellä ja ovat heikkoja, miehet rentoutuvat, eivätkä koe naista uhaksi.”

:ROFLMAO: Onpas pelokkaita miehiä...
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Latimeria ja Boobis
Raahaan usein Vauva:lta tänne jonkun ketjun tai linkin. Syynä monipuolinen keskustelu ja aiheet, kun porukkaa on kuin pipoa siellä.

Mutta siis: mä oon tottunu ihmettelemään naapurien eli venäläisten touhuja, mutta sit on toinen, todellinen maailmanvalta Kiina, josta mä en kauheasti tiedä mitään.

Mutta jos Vauva:n mammoihin on uskominen, niin epäsiisti, itsekäs, autoritäärinen porukka siellä, oikea takapajula.


Ja @m1es : tää ketju ei kosketa kaikkia itämaisia henkilöitä (vaikka sä haluat heitä koskettaa ): esim.japseista ja etelä-korealaisista mulla on ihan erilainen kuva.
Vauvan mammojen käsitykset olivat pääosin peräisin muutamasta nettivideosta ja kosketuksesta turisteihin. Minkälaisen kuvan suomalaiset antavat, jos käsitys suomalaista perustuu lomakohteessa kännääviin suomalaisiin ja Duudson-videoihin?
Mielenkiintoisinta oli se, että tuo ketju saa olla ylläpidolta rauhassa. Miten olisi mahtanut käydä, jos kauhisteltavana olisivat olleet esim. somalimiehet ja heidän tapansa?

Mutta kyllä aasian kansojen tapojen välillä on eroja. Siisteydessä ja käyttäytymisessä japanilaiset vievät pisimmän korren minunkin tuntemissani. Todella kauniita (siis livehavaintoina) löytyy korealaisista, vietnamilaisista, kiinalaisista ja japanilaisista naisista, ei niinkään usein mainitsemistasi thaimaalaisista.

Sinulle sopisi parhaiten Korea, omaan ulkonäköön keskittyminen on siellä yhtä kehittynyttä kuin sinulla.

Kertauksena (tämän linkkasin jo toiseen ketjuun). Kolme korealaista ja thaikku (lilanharmaahiuksinen) kertovat kuinka harjoittelevat "itsensä vuoksi" (klikkaa tekstit näkyville).
 
Vauvan mammojen käsitykset olivat pääosin peräisin muutamasta nettivideosta ja kosketuksesta turisteihin. Minkälaisen kuvan suomalaiset antavat, jos käsitys suomalaista perustuu lomakohteessa kännääviin suomalaisiin ja Duudson-videoihin?
Mielenkiintoisinta oli se, että tuo ketju saa olla ylläpidolta rauhassa. Miten olisi mahtanut käydä, jos kauhisteltavana olisivat olleet esim. somalimiehet ja heidän tapansa?

Mutta kyllä aasian kansojen tapojen välillä on eroja. Siisteydessä ja käyttäytymisessä japanilaiset vievät pisimmän korren minunkin tuntemissani. Todella kauniita (siis livehavaintoina) löytyy korealaisista, vietnamilaisista, kiinalaisista ja japanilaisista naisista, ei niinkään usein mainitsemistasi thaimaalaisista.

Sinulle sopisi parhaiten Korea, omaan ulkonäköön keskittyminen on siellä yhtä kehittynyttä kuin sinulla.

Kertauksena (tämän linkkasin jo toiseen ketjuun). Kolme korealaista ja thaikku (lilanharmaahiuksinen) kertovat kuinka harjoittelevat "itsensä vuoksi" (klikkaa tekstit näkyville).
(En edelleenkään jaksa katsoa videoita)

Ehkä isoin rajanveto on siinä, että Japani lähti jo 1800-luvulla länsimaisuuden kelkkaan kun Kiina jäi jumittamaan omiin oloihinsa, ja nyt E-Korea on myös hurjan länsimainen (kuopuksen historian kokeiden kuulustelu tuottaa tulosta mulla). Ja Kiina oli se joka meni ehkä eniten kommunismiin Idässä, vai oliko joku Kambodza pahempi? Emmuista.

Eniten tykkään Etelä-Koreasta, onhan siellä maailman suurin kristillinen seurakunta, Yonggi Chon johdolla. :sneaky:
Katsoin joululomalla etelä-korealaisen Squid Gamen Netflixistä. Se oli raaka, mutta hyvin tehty, ja kiinnyin niihin henkilöihin, ne korealaiset oli ihania. (Illu-tutkimuksen osalta tärkeä sarja! ;))
Ja ai niin, mulla on ollu Samsungin luureja viimeset 5 v.

Mutta kauko-Idän eteläisemmät osat....nätit maisemat mutta aivotoiminta menetetään helteen ja puolialastomien Pattayan rinsessojen myötä. Ja Indonesia on vaan suttuinen.

Mutta Kiinasta en tykkää yhtään. Ne on jotenki luonnevikaisia.
 
Viimeksi muokattu:
Ja hyvä vaan, että tsainaketjut saa olla modeilta rauhassa, hehhehh. :sneaky:
Kiina on maailmanvalta joten heidän arvostelua ei lasketa heikon vähemmistökansan sortamiseksi - ainut vaan, että he itse taitavat olla meitä ras_istisempia.
 
”Kun naiset puhuvat suloisesti ja suloisella äänellä ja ovat heikkoja, miehet rentoutuvat, eivätkä koe naista uhaksi.”

Onpas pelokkaita miehiä...
No, tulkitsija oli sikäläinen feministi?

Minä sanoisin, että tuo hihittely/kikattely/söpöily liittyy eniten japanilaisuuteen, josta sitä on kopioitu muualle Aasiassa. Kikka on toiminut ilmeisen hyvin japanilaismiehiin.

Katu-uskottavaa - Tokiossa.
 
  • Vau!
Reactions: Echo
(En edelleenkään jaksa katsoa videoita)

Ehkä isoin rajanveto on siinä, että Japani lähti jo 1800-luvulla länsimaisuuden kelkkaan kun Kiina jäi jumittamaan omiin oloihinsa, ja nyt E-Korea on myös hurjan länsimainen (kuopuksen historian kokeiden kuulustelu tuottaa tulosta mulla). Ja Kiina oli se joka meni ehkä eniten kommunismiin Idässä, vai oliko joku Kambodza pahempi? Emmuista.

Eniten tykkään Etelä-Koreasta, onhan siellä maailman suurin kristillinen seurakunta, Yonggi Chon johdolla.
Katsoin joululomalla etelä-korealaisen Squid Gamen Netflixistä. Se oli raaka, mutta hyvin tehty, ja kiinnyin niihin henkilöihin, ne korealaiset oli ihania. (Illu-tutkimuksen osalta tärkeä sarja! )
Ja ai niin, mulla on ollu Samsungin luureja viimeset 5 v.

Mutta kauko-Idän eteläisemmät osat....nätit maisemat mutta aivotoiminta menetetään helteen ja puolialastomien Pattayan rinsessojen myötä. Ja Indonesia on vaan suttuinen.

Mutta Kiinasta en tykkää yhtään. Ne on jotenki luonnevikaisia.
Voisit joskus katsoa noita videoitakin. Korealaisilla nuorilla naispoppareilla vilahtaa silloin tällöin risti kaulassa eli olet oikeilla jäljillä.
 
Japanilainen nyotaimori-sushitarjoilu ei ole ollenkaan ällöttävää. Taidankin poistua pariksi tunniksi yöpalalle. :unsure:
Turistit eivät oikein osaa käyttäytyä, kuvataan, vaikka pitäisi sivistyneesti nauttia herkuista.
 
vierailija
Raahaan usein Vauva:lta tänne jonkun ketjun tai linkin. Syynä monipuolinen keskustelu ja aiheet, kun porukkaa on kuin pipoa siellä.

Mutta siis: mä oon tottunu ihmettelemään naapurien eli venäläisten touhuja, mutta sit on toinen, todellinen maailmanvalta Kiina, josta mä en kauheasti tiedä mitään.
Sä et selvästiikkään pidä diktstuureista, mutta kumminkin esim. USA:ssa symppaat niitä tahoja, jotka siihen suuntaan maahan valheilla on viemässä.

Kannattaisko sunkin hiukan pohtia, ainakin osaa, tuosta sun konservatiivisesta maailmankatsomuksesta. Ainakin siten, että tunnustaisit, että länsimainen demokratia on parempi vaihtoehto kuin se mitä Trumpit ja rebut ajaa. Saati sitten persut täällä.
 
Sä et selvästiikkään pidä diktstuureista, mutta kumminkin esim. USA:ssa symppaat niitä tahoja, jotka siihen suuntaan maahan valheilla on viemässä.

Kannattaisko sunkin hiukan pohtia, ainakin osaa, tuosta sun konservatiivisesta maailmankatsomuksesta. Ainakin siten, että tunnustaisit, että länsimainen demokratia on parempi vaihtoehto kuin se mitä Trumpit ja rebut ajaa. Saati sitten persut täällä.
Mä en ole Trump-fani sanan varsinaisessa mielessä, mutta ei Trump täytä diktaattorin merkkejä. Voimakastahtoinen oli ja selkeästi tykkäsi tehdä päätöksiä, mutta kansalaisilla oli hyvinvointi ja vapaus niinkuin ennenkin.
 

Yhteistyössä