Pitäiskö huumeet laillistaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitäs mieltä? Pitäiskö huumeet laillistaa? Tai ainakin lievimmät kuten kannabis? Sais valtio rahaa ja homma olis paremmin kontrollissa. Mun mielestä ainakin tähön alkuun pitäis tuo kannabis laillistaa.

Ite en käytä muuta vähän sitä erittäin rankkaa laillista huumetta, nimittäin alkoholia.
 
vierailija
Kannabis pitäisi laillistaa kokonaan. Samoin muut yhtä miedot huumeet, jos sellaisia on. Kovien huumeiden osalta käytön pitäisi olla laillista ja käyttäjät ohjata mieluummin hoitoon rankaisemisen sijaan. Myyminen, maahantuonti ja valmistus kannattaisi pitää laittomana.
 
En kannata ajatusta yhtään.
Sen verran olen asiaa sivusta seurannut, että olen nähnyt millasta addiktiota ne käyttäjälleen aiheuttaa ja mikä suru ja huoli omaisilla on jatkuvasti.
 
vierailija
Miksi ihmeessä? Viinankin kanssa on ihmisillä ihan tarpeeksi suuria ongelmia ja tuokin aine saa riittämiin vahinkoa aikaiseksi, ei rajoittuen ainoastaan käyttäjään. Huumeet ovat vielä arvaamattomampia, joten ei. On se kummallista ettei voi elämää elää kuuppaansa sekoittamatta!
 
vierailija
Ei pitäisi. Ei saa lietsoa minkäänlaista positiivista suhtautumista niin vaarallisiin aineisiin.
Viina ei sitten ole vaarallinen aine? En puolusta huumeita enkä niitä käytä, mutta onhan tuo nyt kaksinaismoralistista vastustaa huumeita ja sitten kuitenkin olla alkoholimyönteinen.

No entä vahvat kipulääkkeet ja rauhoittavat? Pitäisikö niiden olla reseptivapaita? Ja ei, en käytä sellaisiakaan. Enkä muuten viinaakaan kuin pari kertaa vuodessa. Kannabiksen sais mun puolesta laillistaa, sehän on paljon harmittomampi kuin alkoholi. Mutta en sillä sano näin että itse olisin sitä vailla, mä en keuhkojani pilaa minkään polttamisella. Ja käytetäänhän kannabista lääkkeenäkin.
 

Yhteistyössä