KivaAlkuperäinen kirjoittaja thewaxa:Itellä on hormonikierukka. Vuotoo oli viikko laittamisen jälkeen 4kk lähes päivittäin. Nyt kuukautiset jäänyt kokonaan pois ja elämä on aivan ihanaa :heart:
En ole kuullut kenenkään kehuvan kuparista..vuoto lisääntyy useimmilla, kun taas hormonikierukassa voi jäädä kokonaan pois.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kumpiko sitten olisi parempi, hormooni vai kuparikierukka? Tai siis ilmeisesti tälläiset kaksi ovat olemassa...![]()
Ok. kiitos!Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:En ole kuullut kenenkään kehuvan kuparista..vuoto lisääntyy useimmilla, kun taas hormonikierukassa voi jäädä kokonaan pois.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kumpiko sitten olisi parempi, hormooni vai kuparikierukka? Tai siis ilmeisesti tälläiset kaksi ovat olemassa...![]()
jaa... mulla ollut 3 kuparikierukkaa ja aina olen ollut tyytyväinen. olo luonnollinen(siksi ei pillerit ole mulle sopineet kun mielialat vaihteli), ei runsampaa vuotoa, ei mitään negatiivistä!!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:En ole kuullut kenenkään kehuvan kuparista..vuoto lisääntyy useimmilla, kun taas hormonikierukassa voi jäädä kokonaan pois.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kumpiko sitten olisi parempi, hormooni vai kuparikierukka? Tai siis ilmeisesti tälläiset kaksi ovat olemassa...![]()
ei tartte olla, saattaa se hetken sattua,ei mulla edes joka kerta ole laitto sattunut.en ole koskaan tuntenut. huoleton ja varma, ei haittaa pois oton jälkeen raskaaksi tuloa. kierto luonnollinen, myös pms-oireet (valitettavasti), mä puhun nyt kuparikierukastaAlkuperäinen kirjoittaja ap:Kun vaihtaa pillereistä kierukkaan niin pitääkö olla ilman pilleireden syömistä hetki ennen kuin kierukka laitetaan? Sattuuko sen laittaminen? Tuntuuko se alussa? Kertokaa kaikki![]()
Kiva että sopi sulle. Mulle ei, eikä mun kaverille, eikä monelle muulle. Jostain syystä vuoto vaan oli ihan järkyttävää. Pillereillä niukkaa vuotoa 3 päivää, kuparikierukalla 5-7 päivää runsasta vuotoa. Öisin ei pärjännyt yhdellä siteellä, vaan piti varustautua kahdellaAlkuperäinen kirjoittaja minna:jaa... mulla ollut 3 kuparikierukkaa ja aina olen ollut tyytyväinen. olo luonnollinen(siksi ei pillerit ole mulle sopineet kun mielialat vaihteli), ei runsampaa vuotoa, ei mitään negatiivistä!!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:En ole kuullut kenenkään kehuvan kuparista..vuoto lisääntyy useimmilla, kun taas hormonikierukassa voi jäädä kokonaan pois.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kumpiko sitten olisi parempi, hormooni vai kuparikierukka? Tai siis ilmeisesti tälläiset kaksi ovat olemassa...![]()
Mulla loppui pillerit nyt ke, menkat alkoi tänään ja kierukka laitetaan maanantaina. Menkkojen aikaan, että sulkeutuu raskauden mahdollisuus pois + helpompi asentaa. Kuparista laitettaessa inhottavimmalta tuntui ne instrumentit, itse kierukan laittoa en edes huomannut. Eikä tuntunut sen kummemmin, ehkä hieman "menkkamainen" olo vatsassa vain, kun normisti sellaista en tunne =)Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kun vaihtaa pillereistä kierukkaan niin pitääkö olla ilman pilleireden syömistä hetki ennen kuin kierukka laitetaan? Sattuuko sen laittaminen? Tuntuuko se alussa? Kertokaa kaikki![]()
Jep. Mulla osasyy tuon kierukan poistoon oli alaselän kivut, tai oikeastaan lantion alueen. Siinähän saattaa joskus joku pöpö päästä mukana elimistöön. En vain pystynyt enää olemaan, ja kipu kyllä hellitti, vaikkei kokonaan hävinnytkään. Toivotaan että tuo hormoniversio toimisi, kun en niitä pillereitä taida enää saada.Alkuperäinen kirjoittaja minna:mulla ne vuodot ovat samanlaiset kuin silloin nuorena kun en käyttänyt mitään ehkäisyä, eli luonnolliset. pillereillä oli niukempaa mutt pillereitä en enää halua kun tekivät mut ihan "raivopäiseksi", nyt on vaan ne päivät muutamana päivänä ennen menkkoja,heh.
Kaupallinen yhteistyö: Storytel