PITÄISIKÖ OLLA HUOLISSAAN?

• Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
MInulla on nyt joitakin kertoja ollut vaivana "surina" sydämmessä. Kuin ois pieni kärpänen.
Mitähän tämä on?

Minulla on 2 lasta ja pelko että saan jonku kohtauksen.

Samoja kenties
Mulla on välillä noita samoja, jos siis kyse on sellaisesta että sydän tekee tosi lyhyen niin kuin "pyrähdyksen"? Ne on lääkärin mukaan ihan ok jakovin yleisiäkin kai. Mutta käy ihmeellä lääkärillä, jos huolestuttaa, enhän edes tiedä puhutaanko samasta asiasta.

Sydänoireissa tärkeää on se, ettei niitä tule rasituksessa. Siis jos tulee, niin sitten ainakin kannattaa tutkituttaa.

jos ne on ihan häiritseviä, eikä millään lopu, niin kannattaa kysellä lääkäriltä rytmihäiriön tunnuspiirteitä.

..kaverilleni jouduttiin laittaa tahdistin :/
mutta onneksi hänellä nyt kaikki hyvin ja hyvä olo =)

Rytmihäiriöt ja lisälyönnit on aika yleisiä. Mulla oli erittäin voimakkaita toistuvia tuntemuksia, aivan kuin sydän olisi pyörähtänyt kurkussa :eek: . Kysyin asiaa lääkäriltä ja neuvolasta, mutta ovat kuulemma rytmihäiriöitä, joiden tutkiminen ei onnistu ellei sitä saada sydänfilmille. Eli pitäisi olla filmissä pitkiä aikoja eikä siltikään välttämättä sattuisi yhtään rytmihäiriötä sille ajalle.
Viimeksi lääkäri mainitsi sydämestä kuuluvasta sivuäänestä, joka on huomattu jo kouluikäisenä. Se on myös vaaraton. Kysyin siinä yhteydessä taas näistä rytmihäiriöistä, ja kuuluvat vaarattomiin mikäli niiden yhteydessä ei esiinny pyörtymistä tai huimausta.

Että silleen ;)

Yhteistyössä