Pitäisikö anoppi ja appi(jonka kanssa riidoissa ollaan) kutsua lapsen synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Juu, varmaan moni sanoisi nyt että pitäisi, ja niin vähän itsekin mietin mutta.. Kun eivät ole kuukausiin pitäneet yhteyttä, anoppi itse haukkui minut ja tavallaan lapsetkin (paitsi tämän jolla on synttärit) ja tosiaan tunnelma on hyvin kireä nyt puolin että toisin..

Mutta kun taas tiedän, että rakastavat tätä lapsenlastaan, ja varmasti tunne on molemminpuolinen, en haluaisi tuottaa lapselle pettymystä (vai tulisiko sitä, kun ei ole muutenkaan nähnyt mummia ja vaaria nyt pitkään aikaan?). Toisaalta tiedän, että juhlien tunnelma latistuu sinä hetkenä, kun anoppi ja appi ovesta sisään astuu. Miten tämän nyt järjestäisi? :(

Ei pitäisi.. Mun mielestä lapsi ei jää mistään paitsi vaikkeivät isovanhemmat tulisikaan jos kerran eivät oo muutenkaan pitänyt mitään yhteyttä. Parempi että juhlissa on hyvä ja lämmin tunnelma. Lapsella on varmasti mukavaa juhlissa ilman isovanhempiakin.

Muoks. Eri asia jos appivanhemmat soittaa pyytääkseen anteeksi ja pyytävät päästä kahville ja lasta tapaamaan.

vieras
Kuulostaa tutulta... itse pähkäilen samaa. Tosin appiukon kans ei oo mitään ongelmaa mut anopin kanssa on enkä ole vaihtanut sanaakaan 7kk vaikka oli juuri tyttäremme ristiäisissä niin ei sieläkään sanonut mitään. Kaikki sai meillä alkunsa siitä et meni kännipäissään haukkumaan mut ihmisenä ja äitinä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Jos soittavat onnitellakseen, pyydà kahville. Ikàvàà ettà lapsi ei nàe isovanhempiaan, mutta jos he eivàt tahdo minkàs teet
Varmaan tahtovat tulla, mutta ovat kai sen verran "ylpeitä" etteivät soita. Eivät soita edes onnitellakseen, varmaan kortin lähettävät kuitenkin. Tuota täytyy miettiä, että jos tulisivat vaikka eri aikaan kuin muut vieraat ja itse lähtisin "karkuun".. toisaalta ahdistaa ylipäätään, että minun pitäisi kutsua se ihminen kotiini, mutta tietenkin tärkein tässä on lapsi.

mä olen aikuinen ihminen ja mun ei tarvitse jaksaa enää miellyttää kaikkia ihmisiä..joten laita se sun miehes soittamaan sille äidilleen ja sopimaan, millon tulee..laitat kahvipöydän valmiiksi, kuten muillekin vieraille, mutta otat sit vaan hatkat..

vieras
pari vuotta kun kestät niin että lapsi alkaa itse pitämään yhteyttä niin sitten helpottaa.

Musta on hienoa että sä kuitenkin ajattelet lasta ennen omia tunteita :hug:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tottakai!!!! Herrantähden ei se lapsi riidoissa ole, ei lapselta voi isovanhempia riistää!!!!!!
En ole riistämässäkään. Kunpa tietäisit, kuinka paljon minua nuo riidat harmittaa. Harmittaa siksi, etten itse voi niille mitään ja tiedän, että suurimmat kärsijät tässä ovat ne lapset. Anoppi nyt vaan sattuu olemaan sen tyyppinen, että sanoo mitä sylki suuhun tuo, ja minä kun en ihan kaikkea voi unohtaa ja anteeksi antaa, viime kerralla sanoi sen, minkä jälkeen mikään ei vaan ole kuten ennen. Itse osaan käyttäytyä enkä ole IKINÄ sanonut anopilleni pahasti, viime riidan aikana sanoin asiallisesti miten asia on mutta kun toiselta puolen solvausta tulee sitten senkin edestä niin minkäs teet?

Lapselle yritän kuitenkin suoda hyvät välit isovanhempiin, mutta kyllä jotain aloitetta heidänkin puoleltaan odottaisin asiassa. Siksi juuri mietin, mitä nyt tekisin asian suhteen. Ehkä sitten mies saa hoitaa asian (vaan kun tuskinpa hoitaa sitten mitenkään eli tarkoittaisi automaattisesti sitä, jos minä en mitään tee, ei mitään tapahdu :( )

Yhteistyössä