Pitääkö vaihtaa lähimpään eskariin kun muuttaa..? Tietäskö kukaan?

Eli tyttö alottanut eskarissa nyt elokuussa ja pienemmät sisarukset samassa päiväkodissa pienempien ryhmässä. Nyt muutimme hieman kauemmaksi ja koulupiiri on siis eri. Ajattelin tietysti että tottakai jatkavat samassa paikassa kun juuri alottaneet ja samaan päiväkotiin helppo kuskata.

Niin nyt tyttö alkoi itse puhua että eskarin täti puhunut hälle että pitää vaihtaa eskaria kun muutamme?! Siis saakai tuollasen itse päättää, vai onko tosiaan muka pakko vaihtaa lähieskariin? Tietäiskö kukaan?
 
no mullakaan ei tullut mieleenkään tollanen.. ja ihmettelen miksi ihmeessä menee täti lapselle tuollasia puhumaan vaikka olis tottakin niin aikuisten kanssa mun mielestä otettava puheeksi.
 
"vieras"
No eikö se kuitenkin olisi ihan järkevää, niin lapsi tutustuisi niihin tuleviin koulukavereihin etukäteen? Mutta joo, ei pitäisi olla mitään pakkoa ja todellakin pitäisi puhua ensin vanhemmille, eikä lapselle.
 
No ajattelin kun juuri eskari alotettu ja stressaavaa muuttaminen lapsillekin, saati jos samaan syssyyn olis vaihdettava ihan outoon eskariin missä ei ketään tunne. Eilen muutettiin ja nyt jo seinänaapurista löytyi saman ikäinen kaveri, eli eiköhän noihin tuleviin koulukavereihin tutustu ainakin osaan tässä naapurustossa vaikka eskarissa eri paikassa olisikin.. :)
 
"vieras"
Onko teillä kuljetus vai kuljetatteko itse. Jos on kuljetus, niin sitten eivät kuljeta eri piireihin. Ja kyllä se kannattaa vaihtaa siihen mihin on menossa kouluunkin.
 
Eipä tuo ihan mahdottomalta kuulosta : / Riippuu hyvinkin pitkälti kunnasta/ kaupungista ja päivähoidon jonotilanteesta?! Onko teillä ollut puhetta joutuvatko pienemmät vaihtamaan päiväkotia muuton vuoksi? Olenpa tavannut useammankin perheen, missä lapset kuljetetaan eri päiväkoteihin. Mutta onpa henkilökunta ollut TODELLA töppöä, kun lapselle menee tuollaista ensin puhumaan, itse antaisin kyllä hieman palautetta :kieh:

Toki esikoululaisenne tulevaisuutta, eli syksyä ja koulun alkua ajatellen samassa paikassa eskarissa mihin menee sitten kouluun, kuulostaa minusta perin ihanalta. Näin ollen koulun alkaessa on edes muutama tuttu kaveri tukemassa kovin jännää elämänvaihetta?!? Vai?! :) Puolensa ja puolensa...
 

Yhteistyössä