Pitääkö opettajan vapa-ajallaan käyttäytyä esimerkillisesti?

Johnny Appleseed

Tunnettu jäsen
05.03.2024
6 514
1 216
113
Jokainen tekee vapaa- ajallaan mitä haluaa kunhan tekeminen ei riko suomalaista lainsäädäntöä. Jos haluaa pilata maineensa esim julkaisemalla kaikenlaista hömppää, siitä on itse vastuussa sen jälkeen.
Terve harkinta kaikessa. Aikuisten pitäisi osata kantaa vastuunsa ja käyttäytyä aikuisen tavoin oli mikä oli.

Jokainen tekee vapaa- ajallaan mitä haluaa kunhan tekeminen ei riko suomalaista lainsäädäntöä. Jos haluaa pilata maineensa esim julkaisemalla kaikenlaista hömppää, siitä on itse vastuussa sen jälkeen.
Terve harkinta kaikessa. Aikuisten pitäisi osata kantaa vastuunsa ja käyttäytyä aikuisen tavoin oli mikä oli.
Suomessa saa kuulla itsestään kaikenlaista mikä ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Sama juttu tälläkin palstalla. Vuosien varrella olen saanut lukea tältä palsta mitä ihmeellisimpiä väitteitä itsestäni.
Väitteeni Omppu-sedästä ei ole tuulesta temmattu. Mielestäni hän käyttää tätä palstaa väärin pervoon harrastukseensa. Jos hän linkittäisi omia kuviaan, sen vielä ymmärtäisin, mutta netistä kaivettujen kuvien julkaisu ei ole tervettä.
Asiasta oli juttua tänään Yle aamun digikeskustelussa. Lasku voi tulla perässä vuosienkin jälkeen.

Viranhaltijan pitää anoa sivutoimilupaa. Onko tämä henkilö mahtanut sellaista anoa, en tiedä. Joka tapauksessa kyllä ne asian hoitavat siellä sivistystoimessa.

Viranhaltijan pitää anoa sivutoimilupaa. Onko tämä henkilö mahtanut sellaista anoa, en tiedä. Joka tapauksessa kyllä ne asian hoitavat siellä sivistystoimessa.

Meinasin hieman samaa kirjoittaa. Opettajat ovat virkasuhteessa, julkisen vallan käyttäjä.
Tähän varmaan perustuu sivutoimilupa ja pitää olla julkinen, koska virkamiehet eivät voi olla esteellisiä päätöksiä tehdessään.

Jos ei ole töpeksinyt omassa työssään, ei varmaan ole mitään erityisiä perusteita irtisanoa virkamiestä.
Pitääkö virkamiehen olla nuhteeton vapaa-aikana? Ja missä menee rajat, kuinka monta olutta saa ostaa kaupassa ja kuka sitä vahtii, kassaneitikö?
Jos virkamies tekee rikoksen vapaa-aikana, varmasti vaikuttaakin esim. poliisit ovat virkasuhteessa ja kenkää tulee herkästi.

Varmasti työnantaja antaa ymmärtää rivien välistä: kai nyt hyvä mies ymmärrät itse irtisanoutua ettei tule isompaa soppaa koululaisten ja vanhempien kanssa.

Opettajalla on sama harrastus kuin keskustelun virittäjällä.
Nää, mä luulen, että aloittaja vain haaveilee sellaisesta.
En todellakaan haaveile videourasta. Ja kun ei uhkaile kuvaamisella, saa muutakin seuraa kuin silikonilla kohennettuja ammattilaisia.

Nähtäväksi jää, hakeutuuko joku hänen lukio-oppilaistaan aikuisviihdeuralle tai muuten vain seksisuhteeseen ex-opettajan kanssa. Nyt kun ei enää ole kyse opettaja-oppilas-suhteesta, laskee suojaikäraja 16 vuoteen (joka siis oli 18).

Yhteistyössä