...taskuliinaa unohtamatta.
Taskuliina mielummin jätetään pois puvun taskusta, kun hautajaisiin mennään.
...taskuliinaa unohtamatta.
TÄH, tää kommentti jäi näkemättä.Mutta jos on tummat farkut, musta kauluspaita ja mustat kengät? Voi olla muuten että jää hautajaiset välistä..
Oletko yhtään miettinyt, että kaikki eivät hyväksy vallitsevia sukupuolinormeja. Itse en käytä pukua missään. Juhlissa meen kauluspaita, siistit housut.Ehdottomasti musta puku!!
Riippuu siitä onko arkku avoin vai suljettu.Pitääkö miehellä olla puku hautajaisissa? ?
Tuskinpa se kuollut asiasta paljoa välittää?Ihan jo kunnioituksesta vainajaa kohtaan en voisi kuvitella miehen lähtevän farkuissa.
Jatkuvasti alasti?Aina kun luen näitä pukukeskusteluita, mietin kuinka onnekas oon että mieheni osaa pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla.
Ja kukas sinä perseilijä massan mukana menevä lammas olet sanomaan miten muiden pitää pukeutua? Joku idiootti joskus keksinyt pukukoodit ja etiketit ja nyt sinä toitotat kurkku suorana kuinka hienoa ja juhlallista ja oikein se on pukea päällensä sellainen hiertävä pellenpuku joka vielä maksaa alkaen satasia uutena.Se, että osaa pukeutua hautajaisiin asiaankuuluvalla tavalla ei ole "pukukoreilua", se kuuluu etikettiin ja käytöstapoihin, joista edes alkeellisimmat olisi hyvä osata.
Joskus olen nähnyt aidon Boss miesten tumman villapuvun 50e... ( valitettavasti väärä koko)Joten ei kannata kirppareita karsastaa...Alkuperäinen kirjoittaja Vanhempi täti;26104412:Ei tuo nyt aivan niin yksioikoista ole, että olisi pakko olla tumma puku, valkea paita ja kravatti.
Ihan sallittua varsinkin nuorelle miehelle on pukeutua tummiin suoriin housuihin ja esim. tummaan villatakkiin kauluspaidan kanssa.
Ihan hyviä, jopa todella laadukkaita pukuja löytyy kirppareilta, ei kannata ollenkaan vieroksua. Voihan sen sitäpaitsi käyttää pesulassa ennen käyttöä.
Ei tullut mieleen että vaikka olisikin ollut rippijuhlissa puku (kaikki ei edes käy riparia!) niin se vielä mahtuisi nyt päälle? Jos ei liian pieni ole kooltaan niin eiköhän ainakin lahkeet/hihat ole lyhyet.. Sitäpaitsi rippijuhliinkaan ei välttämättä laiteta mustaa pukua.olette siis alle 15-vuotiaita? kyllä rippijuhlissakin pitää puku olla. Tai ainakin minun lapsillani pitää olla.
Tuo on hyvä kysymys. Farkuthan ovat työhousut ja alunperin USA:n mustien orjien pukeutumista. Minkälaiset siis ovat siistit juhlatyöhousut? Ei sellaisia ole. Mutta se minua askarruttaa, että saako mies käyttää hautajaisissa tumman puvun kanssa siistejä, uusia mustia nauhattomia nahkakenkiä, vai onko aivan pakko olla oxford-tyyliset nauhakengät?tottakai pitää. meillä teinipojillekkin on itsestään selvyys että juhliin/ hautajaisiin mennään puku päällä.
millaiset on siistit/ juhlafarkut?