Pitääkö mennä lääkäriin heti jos epäilee saaneensa keskenmenon rv 8?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
toinen pvä kun verta pikkuisen vuotelee ja maha ja alaselkä liekeissä.=(Kolmas keskenmeno olis jos nyt tääkin tähän tyssää.Mutta siis voinko ootella neuvola aikaa joka viikolla 10 vai pitääkö kohtu kaapia piankin keskenmenon jälkeen?

Mietin pitääkö mun päivystykseen mennä.

täällä voi mennä kyseisissä tapauksissa suoraan naistentautien poliklinikalle, ilman että kävisi päivystyksessä jonottamassa ja turhan lenkin heittämässä. Saa ainakin selvyyden tilanteesta heti ammattilaiselta.

Ei ne neuvolassa voi tehdä juurikaan mitään tuossa vaiheessa. Monissa ei ole ultraa, millä asian sais varmistettua. Suosittelen soittaan terveyskeskukseen ajan lääkärille, josta saat sit tarvittaessa (jos siellä tkssakaan ei ole ultraa / ultraajaa ) lähetteen gynenpolille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei tarvitse:
heti mennä. Jos sinulla jo kolmas keskenmeno, niin miten olet aiemmin toiminut?

Toinen meni kesken viikolla 4+,tuli itekseen pois ja toinen viikolla 12,lääkkeellisellä + kaavinta,sillon olin sairaalassa valmiiksi niin ei tarvinnu mitään miettiä ja nyt rv 8 ja täälä kotona vähä mietin että oottelenko mä nyt vaan 2 viikon päästä olevaa neuvolaa.

Että siis ei kai ne naureskele jos heti vuodosta/kivuista lääkäriin ryntään...=(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Toinen meni kesken viikolla 4+,tuli itekseen pois ja toinen viikolla 12,lääkkeellisellä + kaavinta,sillon olin sairaalassa valmiiksi niin ei tarvinnu mitään miettiä ja nyt rv 8 ja täälä kotona vähä mietin että oottelenko mä nyt vaan 2 viikon päästä olevaa neuvolaa.

Että siis ei kai ne naureskele jos heti vuodosta/kivuista lääkäriin ryntään...=(

Ei, varsinkaan kun ei ole eka kerta. Mulle kyllä oltiin tosi töykeitä sairaalassa kun sinne menin. :/

Verinen vuoto missä vaiheessa raskautta vaan, on aina tarkastuksen arvoinen asia. Ei sulle kukaan naura.

Mene jos tuntuu siltä...
Mä vuosin verta kun viikkoja oli 13+ ja soitin kyllöön, josta sanovat etä jos vielä seuraavana päivänä vuotaa niin sitten sinne... No vuotihan se joten menin ja lääkäri totes että on todennäkönen keskenmeno (ei ultrannu, ei kuunnellu sydänääniä ). Sano vaan että menet sitten maanantaina neuvolaan, jotta kuuntelevat vielä varmuudeks sydänäänet. No en tod voinu ootaa kahta päivää joten änkesin itteni sit äitipolille ja ne siellä ultrasivat... Vuotokohta löyty eli oli keskenmenon uhka... Muutaman päivän piti ottaa rauhallisesti ja sit uudestaan tarkastukseen ja kaikki oli ok!!!

heippa!

mulle tuli eilen keskenmeno ja "hyytymäkin" tuli ulos ja soitin heti neuvolaan jossa sanottiin että tuo sen möntti neuvolaan ja he sieltä lähettivät sen eteenpäin tutkittavaksi ja sit illalla menin ultraan varmistumaan että kaikki on tullut pois..ja löytyikin pieni toukka sydämen sykkineen ja vastas viikkoja 9 joten mulla oli luultavasti ollut kaksoisraskaus joista toinen tuli ulos.

mä menisin heti ainakin lääkäriin tai ainakin soittaisin neuvolaan! eipähän tarvitsisi miettiä sitten!

Yhteistyössä