Pitääkö kummilapselle ostaa joululahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Täällä aina vauhkotaan kelvottomista kummeista jotka eivät edes lahjaa tuo lapselle. Mutta missä velvollisuuksissa se lahja oikein mainitaan? Itse en lahjo kummilapsiani (5 kpl), mutta laitan kyllä kortit ja kirjeet kaikille. Lähellä asuvia kummilapsia saatan nähdäkin, jos aikataulut sopivat yhteen. En myöskään odota lahjoja omien lasteni kummeilta, toisilta niitä tulee ja toisilta ei. En loukkaannu vaikka muistaminen heiltä unohtuisi kokonaan. Nähdään jos ehditään. Hyvissä väleissä olemme kaikkien kummien kanssa silti eikä kukaan mökötä tai murjota.

no periaatteessa joo, tosin tärkeämpänä nään aidon kiinnostuksen siihen lapsen elämään ja yhdessä tekemisen.
en mä kyllä ymmärrä miksi suostua kummiksi jos ei lasta näe, lapsen kanssa ole eikä tee yhdessä mitään ja jos ei sitten edes lahjoja osta.

Mielestäni kummin tehtävä ei ole ostaa lapselle lahjoja, vaan tekee niin halutessaan.Ja meidän laste n kummit tietää se. Mutta olen kyllä todella pettynyt meidän lapsen kummiin,joka ei muistanut lasta mitenkään, ei korttia, soittoa, lahjaa, ei minkäänlaista yhteenottoa lapseen tai meidän perheeseen.

minun mielestäni kummiudessa on idea että sen lapsen kanssa ollaan tekemisissä normaali arkenakin ja osallistutaan elämään, ja tälläisille läheisille ihmisillehän sitten ostetaan tietenkin lahjat jos ei muuta ole sovittu. silloin jos lasta ei näe, ei minusta ole tarpeellista muistaa kuin juurikin vaikka kortilla, mutta silloin joku on mennyt kummihommassa mönkään.

onneksi en kuulu kirkkoon niin ei ole minun ongelmiani nämä.

Yhteistyössä