aioi pitää ristsiäiset molemmille lapselle 2,v ja 1 kk . pitääkö mu osta kastei.. puku molemille vai saako sitä kirkkosta??
Siis kirkoissaAlkuperäinen kirjoittaja Lupe:Ei varmaan kaikissa kirjoissa ole kastemekkoa, mutta aina voi kysyä. Soita seurakuntakeskuksen kansliaan ja kysy!
"vaan tapa"? Jos näin on, on hyvä miettiä ensin, MIKSI kastattaa lapsensa. Ja mitä se tarkoittaa.Alkuperäinen kirjoittaja caysa:Meilkein joka kirkossa on kastemekko!! Mutta 2v-lle pitää varmaan hankkia joku muu vate. Joku vaalea mekko ja valkoiset sukkikset esimerkiksi.
Juttele papille - ne tietää mitä tällaisessa tapauksessa on paras tehdä.
Sitä paitsi.... ei kaste edellytä mitään tiettyä vaatetusta, se on vaan "tapa".
Ymmärsit väärin.....Alkuperäinen kirjoittaja minä:"vaan tapa"? Jos näin on, on hyvä miettiä ensin, MIKSI kastattaa lapsensa. Ja mitä se tarkoittaa.Alkuperäinen kirjoittaja caysa:Meilkein joka kirkossa on kastemekko!! Mutta 2v-lle pitää varmaan hankkia joku muu vate. Joku vaalea mekko ja valkoiset sukkikset esimerkiksi.
Hänhän sanoi ettei kaste edellytä vaatetusta - tarkoittaa minun ymmärryksen myötä, että kastepuku on tapa - ei siis kaste.Alkuperäinen kirjoittaja minä:"vaan tapa"? Jos näin on, on hyvä miettiä ensin, MIKSI kastattaa lapsensa. Ja mitä se tarkoittaa.Alkuperäinen kirjoittaja caysa:Meilkein joka kirkossa on kastemekko!! Mutta 2v-lle pitää varmaan hankkia joku muu vate. Joku vaalea mekko ja valkoiset sukkikset esimerkiksi.
ok. hyvä kun tarkensit!Alkuperäinen kirjoittaja caysa:Ymmärsit väärin.....Alkuperäinen kirjoittaja minä:"vaan tapa"? Jos näin on, on hyvä miettiä ensin, MIKSI kastattaa lapsensa. Ja mitä se tarkoittaa.Alkuperäinen kirjoittaja caysa:Meilkein joka kirkossa on kastemekko!! Mutta 2v-lle pitää varmaan hankkia joku muu vate. Joku vaalea mekko ja valkoiset sukkikset esimerkiksi.
Kaste on tärkea, ainakin minulle....
Mutta vaatetus ei ole tärkeä. En jättäisi lapsiani kastamatta vaikka ei olisi "oikeanlaista Kastemekkoa"
Siis: Kastemekko ei ole edellytys kasteen saamiseksi.
Isäni kastoi tyttäreni kaverin rippipäivän aamuna... Ihan tavalliset juhlavaatteet oli tytöllä päällä. Tiedän, koska tyttö valitsi minut ja mieheni kummeiksi ja oltiin paikan päällä.