Pitääkö kannettavan tietokoneen akku vaihdattaa liikeessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akku vetelee viimeisiään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27395530]Kyllä mä ainakin itse vaihdoin. Miksi ihmeessä pitäis viedä liikkeeseen? Verkkokaupasta tilasin akun ja laitoin vanhan tilalle ja taas toimii hyvin.[/QUOTE]

No siksihän mä kysyinkin kun en tiedä et saako sitä ite avata ja ruveta räpeltää. Mistä mä ite sit tiiän millanen akku pitää ostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja akku vetelee viimeisiään;27395548:
No siksihän mä kysyinkin kun en tiedä et saako sitä ite avata ja ruveta räpeltää. Mistä mä ite sit tiiän millanen akku pitää ostaa...

Ei siin oo mitää avaamista ja räepltämistä. Ottaa irti vaan sen akun ja vaikka mukaan liikeeseen jotta saat uuden sopivan.

et_osaa.jpg

Siis suurimassa osassa se akku on siellä pohjassa niin, että sen voi vaan ottaa ulos. MUTTA esim macbook prossa se ainakin on kuoren sisällä. Eli sitä ei sieltä ulos oteta ellei kuorta avaa ihan työkalujen avulla.

Jos et osaa edes ottaa akkua irti niin ehkä on turvallisempaa viedä liikkeeseen.

[QUOTE="niin";27395622]MUTTA esim macbook prossa se ainakin on kuoren sisällä. Eli sitä ei sieltä ulos oteta ellei kuorta avaa ihan työkalujen avulla.[/QUOTE]

Unibody-koneissa akkua ei edes saa vaihtaa itse - tai saa toki, mutta jos jotain menee pieleen, mahdollinen takuu menee siinä samalla.

Unibody-koneissa akkua ei edes saa vaihtaa itse - tai saa toki, mutta jos jotain menee pieleen, mahdollinen takuu menee siinä samalla.

Tiedän tän, mutta pakko kommentoida kun ap sai kommenteja, että oletkos vähän tyhmä kun et saa akkua kannettavasta irti. Suurin osa ei selvästikkään ollut tietoisia, että ihan oikeesti on olemassa kannettavia tietokoneita joihin ei itse sitä akkua voi vaihtaa