Pitääkö ihmisen elämällä olla tarkoitus?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sanotaan, että ihminen ilman tarkoitusta on kuin tyhjä kuori. Mutta sitten tarkoitukseksi tarjotaan asioita, joista valitsemalla ei siltikkään kaikille sovi. En usko, että elämän tarkoituksen voi täysin ulkoapäin määritellä, vaikka toki voi tarjota vaihtoehtoja.
Elämän tarkoituksen on keksinyt ihminen itse, joten jos ihmisestä tuntuu, että elämällä pitäisi olla tarkoitus, ehkä sillä pitää sitten olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Kai se olisi hyvä olla. Joku syy miksi herää aamuisin ja jaksaa päivästä toiseen.

Minulla sellaista ei ole ollut kymmeniin vuosiin. Ajelehdin vain virrassa, matkustajana.

Mikä syy minulla on olla täällä? Mistä löytää ilo, syy ja tarkoitus elämälle?
 
Ihminen on eläin. Jokaisen eläimen elämän tarkoitus on pysyä hengissä niin kauan että ehtii luoda uutta elämää.
Tuon voi käytännössä tiivistää syömiseen, nukkumiseen, hengittämiseen ja seksiin.
Nuo kannattaa tehdä niin, että sekä itse että muut voivat nauttia.

 
Se ilmiselvä primitiivinen elämän tarkoitus tietenkin on syödä ja lisääntyä.

Mun elämän tarkoitus, tai funktio, on varmistaa mahdollisimman turvallinen ja hyvä elämä mun jälkikasvulle, antamalla heille hyvät tarvittavat eväät elämään.

Jos minulla ei olisi lapsia niin en tiedä olisiko elämällä mitään kummempaa tarkoitusta. Hienoa olisi jos ihminen pystyisi jättämään taakseen paremman paikan.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija

Luen kirjaa, joka innosti hakemaan tietoa yhdestä tähtikuviosta.
Lapsena maaseudulla katselimme paljon tähtitaivaalle.
Avaruutta miettiessä asiat saavat saavat uudet mittasuhteet.
Kuka meistä tietää miksi elämme Telluksella.
Onko tämä elämänjakso vain osa suurempaa kokonaisuutta.
 
vierailija

Luen kirjaa, joka innosti hakemaan tietoa yhdestä tähtikuviosta.
Lapsena maaseudulla katselimme paljon tähtitaivaalle.
Avaruutta miettiessä asiat saavat saavat uudet mittasuhteet.
Kuka meistä tietää miksi elämme Telluksella.
Onko tämä elämänjakso vain osa suurempaa kokonaisuutta.
On
Kuin kärpäsen paska ikkunassa:-D
 

Yhteistyössä