Pitääkö hotelliin ilmoittaa, jos ei menekään? Olen maksanut huoneen, mutta olen estynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";22838567]Kyllä täällä nyt taas naureskellaan ja haukutaan siaksi yms., mutta mietipä tämä sama tilanne omalle kohdalle. Olisitko lahjoittamassa? Tuskinpa![/QUOTE]

No ei mulla tulis ainakaan mieleenkään olla ilmottamatta hotelliin tulemattomuudestani sen vuoksi, että kukaan muukaan ei huonetta saisi.

Kyllä, yks tai kaks huonetta riippuen ajankohdasta buukataan helposti yli kun on myyty hotelli täyteen. Niin paljon on no-show:ta (eli niitä jotka eivät saavu, eivätkä peru). Ja kun tarpeeksi monta kertaa tekee saman asian niin joutuu no-show-listalle joka kertää jokaisessa hotellissa ja sille asiakkaalle ei enää myydä huonetta.

Ihan järkeenkäypää. Oltiin just reissussa ja otettiin huoneita ihan sisäänkävelemällä, pari kertaa netistä edellisenä iltana varaamalla. Minusta on vaan ikävää, jos ei viitsi ilmoittaa, jollei tulekaan, riippumatta siitä, saako rahoja takaisin vai ei. Suomeen kun saataisiin pari ketjua lisää, olisi hyvin meilläkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Kyllä täällä nyt taas naureskellaan ja haukutaan siaksi yms., mutta mietipä tämä sama tilanne omalle kohdalle. Olisitko lahjoittamassa? Tuskinpa!

Miksi ihmeessä en olisi? Jos en voisi perua ja joku tuttu olisi sillä suunnalla ja voisi käyttää sitä.

[QUOTE="alkup.";22838567]Kyllä täällä nyt taas naureskellaan ja haukutaan siaksi yms., mutta mietipä tämä sama tilanne omalle kohdalle. Olisitko lahjoittamassa? Tuskinpa![/QUOTE]

Noh ehdottomasti lahjoittaisin.
Mieluiten tutulle. Ja jos tuttuja ei sopivasti hollilla eivätkä järjestelyt vaatisi minulta kovaa touhua&tohinaa niin sitten tuntemattomalle.
:)

Eihän sitä välttämättä ole ketään tuttua tai sukulaista jossain paikassa mistä hotellihuone on jotain omaa tarkoitusta varten varattu. Jos minä varaisin huoneen Kuopiosta enkä pääsisikään sinne sitten, en tietäisi ketään kenelle voisin sen majoituksen lahjoittaa. Sitä en tiedä pitäisikö sitä sitten ilmoittaa hotelliin (eli joka tapauksessa soittaa sinne) että en itse tulekaan, vaan henkilö X tulee. Useimmiten kyllä majoittujan pitää henkilätiedot antaa sisäänkirjoittautuessa, joten ei voine mennä toisen nimellä. Tai ainakaan en itse tekisi sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja käsittämätöntä;22838575:
No ei mulla tulis ainakaan mieleenkään olla ilmottamatta hotelliin tulemattomuudestani sen vuoksi, että kukaan muukaan ei huonetta saisi.

No ei meilläkään. Eikä kyl niin kalliita huoneitakaa oo varattu etteikö vois antaa toiselle.

AP! Olet ihan kamala! Oikein kunnon demari! Jos minä en saa hyötyä, niin kukaan muukaan ei saa hyötyä!! Eihän se sulta ole pois jos huone myydään uudelleen??

Uskomattoman itsekästä! Just tuollaisten takia Suomi pikkuhiljaa nääntyy.

Ihan asiallisesti kysyin tätä ja ihan törkeitä vastauksia sain. Aloitte arvostelemaan minua!
Eipä tullut yhtään asiallista vastausta, vain pari sivua paskaa. Kiitos vastauksista ja oikein mukavaa illanjatkoa mukaville ihmisille!

[QUOTE="alkup.";22838712]Ihan asiallisesti kysyin tätä ja ihan törkeitä vastauksia sain. Aloitte arvostelemaan minua!
Eipä tullut yhtään asiallista vastausta, vain pari sivua paskaa. Kiitos vastauksista ja oikein mukavaa illanjatkoa mukaville ihmisille![/QUOTE]

Äläs nyt. Hauska provo se oli ja moni (minä mukaanlukien) meni halpaan ja kuvitteli esittämäsi kaltaisiakin oikeasti olevan olemassa.
:D

musta on törkeää että hotelli ei anna rahoja takaisin varsinkaan jos saavat siihen uden tilalle. myy se jollekkin tutulle edullisesti saat edes jotain pois. ja molemmat hyötyy. kyllä itsekkin miettisin kenelle lahjaksi antaisi tälläisen jutun. en ihan omista sellaisia kavereitakaan joille tälläisen haluaisin lahjoittaa. koska hyvin todennäköistä että hekään sellaista tekisivät minulle. äidille tai appivanhemmilta varmaan kysyisin. kakilla ei ole vaan niin suurta sydäntä...

:D Jotenkin ihan uskomatonta, mutta joku jo taisi kertoakin että onneksi kovin usein ei tarvi noin tehdä, kun hotelli huonetta ei enää kyseiselle varaajalle myydä. Provoksi ihan hauska aloitus :laugh:

[QUOTE="alkup.";22838490]Ei ole tapana lahjoitella näin arvokkaita juttuja kavereille![/QUOTE]

Ennemmin siis jätät maksetun huoneen käyttämättä kuin lahjotat kaverille, koska lahja olisi kaverille liian arvokas :laugh: Jos sä et saa, niin ei kukaan mukaan saa siitä hyötyä, niinkö? Kyllä kateus on kamala asia :ashamed:

Uusimmat

Yhteistyössä