Pitääkö äitiyspakkauksen vaatteet pestä

• Viestiketjun aloittaja ensimmäistä odottava
  • Ensimmäinen viesti
ensimmäistä odottava
Hei,

Mikä on mielipiteenne. Kysyn sitä teiltä, sillä tämä asia on minulle aivan uusi eli kun olette saaneet äitiyspakkauksen niin oletteko pesseet vaatteet ennen käyttöönottoa? Ja miten on muiden kaupasta ostettavien vaateiden laita?
Kiitos tiedoista jo näin etukäteen.
:D

Kyllähän vaatteet suositellaan pestäväksi ennen ensimmäistä käyttöä.

Jos aattelee kaupasta ostettuja ei pakkauksessa olleita vaatteita niin niissähän voi olla kaikenlaisia tahroja, kun ihmiset ovat niitä katselleet ja käännelleet kaupassa.

En pessyt äitiyspakkauksen vaatteita enkä ole pessyt kaupanpakkauksesta ottamiani vaatteita ennen ensimmäistä käyttöä. Joitain sellaisia vaatteita, jotka olen ostanut kaupasta ilman jonkinlaista pakkausta, olen pessyt. Esim. kerran yhdessä paidassa oli jotain mustaa painomusteen tapaista jonka huomasin vasta kotona (onneksi lähti pois pesussa!!).

Tämä on kai ihan puhtaasti makuasia. Ei pesemisestä ainakaan haittaa ole.

Hepsula
Kyllä etenkin vauvojen vaatteet täytyy pestä ennen käyttöä.
Niissä voi olla niitä formaldehydejä tai mitä lie kemikaaleja ja ne voivat ärsyttää herkkää ihoa.
Mulle ei tulis mieleenkään laittaa pesemättömiä vaatteita vauvan päälle.
Vieläkin pesen uudet vaatteet vaikka lapset on jo 1,5v ja 3,5v. Poikkeuksena collaripuvut ym. päällysvaatteet jotka ei tuu suoraan ihoa vasten.

Suosittelen myös pesemään etukäteen, koska niissä on niitä kankaiden käsittelyaineita ja vauvan iho reakoi herkästi niihin. Ja kaikki petivaatteet pitää ehdottomasti pestä koska niissä vasta onkin käsittely ja suoja-aineita jotta ne säilyy tehtaalta kuluttajalle moitteettomassa kunnossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2006 klo 13:09 ensimmäistä odottava kirjoitti:
Hei,

Mikä on mielipiteenne. Kysyn sitä teiltä, sillä tämä asia on minulle aivan uusi eli kun olette saaneet äitiyspakkauksen niin oletteko pesseet vaatteet ennen käyttöönottoa? Ja miten on muiden kaupasta ostettavien vaateiden laita?
Kiitos tiedoista jo näin etukäteen.
:D
Kysyin tätä asiaa neuvolasta niin sielä vastaus oli ettei tarvitse pestä. Samalla kysyin,että pitääkö ostaa erikseen jotain pyykinpesuainetta vauvalle niin vastaus oli,että ei tarvitse vaan voi pestä samalla kuin omat vaatteet. Eri asia on jos vauvan iho reagoi jotenkin tms. Lakanat on aina syytä pestä etukäteen.

emiiro
Mä pesin äitiyspakkauksesta kaikki muut vaatteet paitsi toppapukua,lakkia töppösiä,hanskoja ja makuupussia enkä peittoa.Yleensä pesin kyllä kaikki kaupastakin ostetut vaatteet ennen käyttöä hajusteettomalla pesuaineella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 13:32 emiiro kirjoitti:
Mä pesin äitiyspakkauksesta kaikki muut vaatteet paitsi toppapukua,lakkia töppösiä,hanskoja ja makuupussia enkä peittoa.Yleensä pesin kyllä kaikki kaupastakin ostetut vaatteet ennen käyttöä hajusteettomalla pesuaineella.
Meillä vähän samoilla linjoilla, eli kaikki "sisävaatteet" pesin kyllä, mutta en ulkovaatteita...pyrin muutenkin toppavaatteita peseen mahdollisimman vähän. Mutta mä käytän vauvan vaatteille ihan samoja pesuaineita kun muutenkin.

nokkonen
Muistan jostain kuulleeni suosituksen pestä vaatteet ennen käyttöönottoa, koska niissä on melkoinen määrä ihan pölyä. Siis kun tehtailla ja kaupoissa käsitellään suuria määriä tekstiilejä, niistä irtoaa kuitupölyä ja se tarttuu sitten pintaan... eli itse kyllä pesen kaikki lapselle tulevat, paitsi toppapuvut yms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 16:32 vieras kirjoitti:
Kyllä kaikki vauvan vaatteet on hyvä pestä ennen käyttöönottoa. Värit saattavat aiheuttaa esim. allergiaa jos niitä irtoaa.
En pessyt yhtäkään vauvan vaatetta eikä meillä ainakaan ole tullut minkäänlaisia iho oireita. Jos vanhemmilla taipumusta allergiaan tai ihottumiin niin syytä pestä

Yhteistyössä