Pitää olla isot tulot että voi tehdä 3-4 lasta.

  • Viestiketjun aloittaja "irma"
  • Ensimmäinen viesti
"irma"
Ihmettelen kun niin monella on 3-4 lasta. Siinähän pitää olla jo iso talo ja auto ja vaatteetkin noin monelle maksaa aika paljon. Olette rikkaita kun pystytte noin monta lasta hommaamaan.
 
Ai pitääkö?

No voi helvetti...kunnei kukaan kertonut tätä mulle ennen, kun me saatiin kolmas lapsi ja ennen, kun me laitettiin tämä neljäs alulle?

Mä en kyllä tosin koe, että meillä pitäisi olla iso talo. Kyllä 3-4 lasta mahtuu vaikka 4h+k kerrostaloasuntoon.

Eikä isoa autoakaan välttämättä tarvita. Ei meillä ainakaan mennyt auto vaihtoon siinä kohtaa, kun saatiin kolmas lapsi...samalla ajeltiin, kuin ennenkin. Nyt ajateltiin vaihtaa isompaan, mutta onhan meillä mahdollisuus vaihtaa edullisempaan, jos asia rahasta olisi kiinni. Ei se koko ole suorassa yhteydessä hintaan auton, eikä myöskään asunnon kohdalla.

No ei ne vaatteet kolmelle hirmuisesti enempää maksa, kuin mitä maksoi kahdelle. Meillä ainakin vaatteita kierrätetään perheen lasten kesken ja pitkälti ostan niitä kirppikseltä. En siksi, että olisi taloudellisesti pakko, vaan siksi, että tykkään toimia näin.

Emme ole rikkaita. Mies on ihan perusduunari, mä olen viimeiset 4,5 vuotta hoitanut lapsia kotona äippärahalla ja kh-tuella.
 
"vieras"
Kiva tietää! Onneksi meillä on 6 lasta, niin pärjätään kai vähemmällä! Tulot yhteensä 3500e/kk +lapsilisät. Vaatteet ja tarvikkeet kierrätetään, 2 vanhemmanpuoleista autoa, iso vanha ok-talo.
 
"irma"
[QUOTE="höps";28347599]Jaa, en tiennytkään. Onneksi hommasin 3 ennen tätä tietoiskua :) T. pienituloiset omakotitalossa asujat[/QUOTE]

Minkälaiset tulot teillä on?maksatteko paljon asuntolainaa kuukaudessa?
 
"Kukka"
Olemme kaiketi pienituloisia. Asunto on pieni ja auto vanha ja lapsilla on vaatteet päällä (ihan hyvät ovat!)

On ihmisiä, jotka juuttuvat standardeihin. Kuitenkin joku ei meinaa pärjätä 10 000 eurolla kuukaudessa kahden lapsensa kanssa ja joku toinen elelee tyytyväistä elämää 2500 eurolla viiden lapsen kanssa.
 
Eikä välttämättä tarvitse sitä isoa asuntoakaan! :kieh: Meillä kolmas tulossa ja asutaan 62neliön rivarissa. Mies perus duunarihommissa,minä jo kuus vuotta ollut kotiäitinä,satunnaisia duunikeikkoja olen vain heittänyt. Joo,kyl mä myönnän,että alkaa käymään ahtaaks tää koti,mutta tiedän erään perheen jossa 8 lasta ja asuivat muutaman vuoden 60 neliöisessä kaksiossa :O Kyllä sopu sijaa antaa! Rikkauksista en ala kommentoimaan,mulla ei rahaa ole koskaan ollut liikaa...
 
"vieras"
Näinhän se menee eteenkin miesten kohdalla myös tutkimusten mukaan. Hyvin toimeentulevilla miehillä on enemmän lapsia mitä tyhjätaskuilla. Menestys ja lapsien lukumäärä korreloivat toisiaan ainakin miesten kohdalla. Naisten kohdalla ei niinkään ja sen huomaa täällä palstalla...:D
 
mnjaah
Keskituloinen pärjää jo mainiosti rahallisesti kolmen muksun kanssa. Meillä iso uudehko talo, pari vanhahko autoa (ne on vaan kulkupelejä, joihin en rikkaampanakaan sijoittaisi kymppitonnia enempää), vaatteet kiertää aika paljon (kaikki kolme poikia). Harrastukset ovat tosiaan kalliita, mutta kyllä nyt jotakin jokaiselle.
Tulot n. 5000e nettona kuukaudessa.
 
"vieras"
Vitamiinit :)

Meillä kolme lasta ja talossa oma huone joka lapselle ja yksi ylimääräinen huonekin löytyy. Autoonkin mahtui 3 turvaistuinta silloin kun niitä niin paljon tarvittiin. Ja autoja on 2. Lomamatkojakin pystytään tekemään ja harrastamaan niin aikuiset kuin lapsetkin. Kuitenkin olemme ihan normaalituloisia. Tienataan bruttona n. 5300 euroa kuussa. Talo alle 10 vuotta vanha, lainaa alle 80000 euroa. Vaatteet ostetaan pääsääntöisesti uusina tai kaveriperheeltä käytettynä. Lapset saavat myös itse valkata mieleisiä vaatteita. Emme kuitenkaan harrasta shoppailua ja krääsän keräämistä, vaan ostamme vaan sen minkä tarvitsemme. Ai niin lemmikkieläimiin (hevonen ja kissat) kuluu rahaa n. 260 eur/kk. Asumme Etelä-Suomessa ja ihan ihmisten ilmoilla...
 
"irma"
[QUOTE="vieras";28347679]Vitamiinit :)

Meillä kolme lasta ja talossa oma huone joka lapselle ja yksi ylimääräinen huonekin löytyy. Autoonkin mahtui 3 turvaistuinta silloin kun niitä niin paljon tarvittiin. Ja autoja on 2. Lomamatkojakin pystytään tekemään ja harrastamaan niin aikuiset kuin lapsetkin. Kuitenkin olemme ihan normaalituloisia. Tienataan bruttona n. 5300 euroa kuussa. Talo alle 10 vuotta vanha, lainaa alle 80000 euroa. Vaatteet ostetaan pääsääntöisesti uusina tai kaveriperheeltä käytettynä. Lapset saavat myös itse valkata mieleisiä vaatteita. Emme kuitenkaan harrasta shoppailua ja krääsän keräämistä, vaan ostamme vaan sen minkä tarvitsemme. Ai niin lemmikkieläimiin (hevonen ja kissat) kuluu rahaa n. 260 eur/kk. Asumme Etelä-Suomessa ja ihan ihmisten ilmoilla...[/QUOTE]

Aika hyvä tulot. Miten noin vähän asuntolainaa?
 
"heips"
Meillä ei ainakaan nyt olisi varaa kolmanteen lapseen. Asutaan 4 h + k rivarissa ja isompaan pitäisi silloin muuttaa (meillä toimistohuone on pakollinen) ja täällä esim. omakotitalot maksavat vähintään 300 000 e, eikä sellaista lainaa nyt saatais. Tulot n. 4000 e netto/kk

Saa nähdä muutaman vuoden päästä jos talous antais myöten ja voitais hankkia pari lasta lisää. Onneksi ollaan vielä nuori
 

Yhteistyössä