pitääkö uusi verokortti viedä työnantajalle, vaikka palkka/veroprosentti ei oo muuttunu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vasta työelämään päässyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vasta työelämään päässyt

Vieras
siis mitä? postissa tuli tuo uusi verokortti ja siinähän on ihan samat tiedot, kuin mitkä olen jo työnantajalle ilmoittanut. palkkakaan ei ole muuttunut..

pitääkö minun viedä tuo uusi verokortti työnantajalle ja jos en ole sitä vielä vienyt, niin saanko siitä jotain sanktioita?

[QUOTE="heh";25519879]saanko muuten kysyä ikääsi?[/QUOTE]

kysy vain, 19v. valmistuin vasta koulusta ja olen ollut töissä "vain vähän aikaa". eimistä sen voisi etukäteen tietää.

[QUOTE="aloittaja";25519977]kysy vain, 19v. valmistuin vasta koulusta ja olen ollut töissä "vain vähän aikaa". eimistä sen voisi etukäteen tietää.[/QUOTE]
No eihän sitä tiedä, jos ei ole ollut samassa työpaikassa pitkään aikaan... tosin siinä verokortissa lukee, että pitää viedä työnantajalle eli jotain voisi itse päätellä. Mutta siis, verokortti on toimitettava joka vuosi, muuttui tiedot tai eivät.

[QUOTE="aloittaja";25519977]kysy vain, 19v. valmistuin vasta koulusta ja olen ollut töissä "vain vähän aikaa". eimistä sen voisi etukäteen tietää.[/QUOTE]

Jos ole vielä juuri valmistunut, niin tarkastuta verotoimistolla verokortti tulevien tulojesi mukaiseksi. Muuten voi tulla mätkyjä.