Pitääkö teillä Jonathan tähti oikeasti vettä?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen tämä seikka. :)

Mulla on tytöllä Jonathan tähti välikausirukkasia parit kappaleet käytössä ja ovat "vedenpitävät". Siis eivät oikeasti pidä vettä, jos kädet lyö esim. lätäkköön edes kastautumaan (ei jätä sinne uimana kuitenkaan).

Vastaavasti meillä oli viime talven reimatecin rukkaset käytössä, jotka koki samaa kohtelua keväällä lätäkköjen kanssa eikä ne kertaakaan kastuneet läpi.

Mietinkin, että onko noi Jonathanit vain olemassaan tommosia vai oonko pilannut ne jotenkin (= menee vissiin helposti sitten pilalle, koska en mielestäni oo niille mitään pahaa tehny :saint: )?

Kaiken huipuksi huomasin tänä aamuna, et toisesta on sisävuori revennyt. :D Siis se pehmeä kangas vain. Lisätieto, ei merkittävä asian kannalta, mua vaan nauratti. Mutta eipä noi paljoa maksaneetkaan...

[QUOTE="Lilli";22070735]Mä oon huomannu saman.. Ei oo kyllä Jonathanit oikeasti vedenpitävät, vaikka olis tähtikin.. Haalaria en oo sillä perusteella edes ostanut..[/QUOTE]

Juu no mä mietin kans just tolta kannalta. Ehkä siis välikausihaalariksi vois ajatella, kun niiden päällä käytän kuitenkin kuriksia... Mut ei kannattane talvihaalariksi?

Ja tosiaan tuo sisävuoren repeäminen mua vaan nauratti, koska noita ei oo niin paljoa vielä ees käytetty. Saahan tuon sauman takaskin ommella ei siinä mitään, mutta... :D

Niiden hanskojen saumat ei käsittääkseni ole teipatut joten saumojen kautta menee vesi sisälle. Meillä tosin on läpikastuneet myös uutukaiset Reimatecin hanskat samoin kuin Rasavilit, Lassien suprafillit ja Rukan kurarukkaset. Eli toistaiseksi ei ole löytynyt käsineitä joissa kädet pysyisi kuivana kunnon vesikelillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22070755:
Juu no mä mietin kans just tolta kannalta. Ehkä siis välikausihaalariksi vois ajatella, kun niiden päällä käytän kuitenkin kuriksia... Mut ei kannattane talvihaalariksi?

Meillä oli viime kevättalvena poitsulla käytössä Cityjonathanin talvihaalari eikä kyllä kastunut läpi. Pahimmilla loskakeleillä laittavat hoidossa kuitenkin kurikset lisäksi. Ja tuossahan ei ole luvattu vesipilaria kuin 3000 muistaakseni.

Meillä ne on ollut parempia kuin Reiman hanskat :o

No nuo ei -- ainakaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Ostin noi melkosella alella, maksoin 3,5 e/ pari. Jotta jos vertaan reimatecin hanskoihin, saahan noita ostaa yhden Reiman parin hintaan nähden useampia. :D ...ei niin harmita, vaikka eivät nyt ookaan sitä, mitä ajattelin...

Ja on meillä noi kurarukkasetkin, jotka pitää kyllä vettä. Mutta kun ne vaan hiostaa.

Mä en tiiä muuta kuin, että vaihtoehtoja, joita kattelin, oli Jonathanilta kaksi, tuo ja toinen ja tosta se myyjä sanoi, että noi pitää vettä, ne toiset ei. Mut en tiiä sitten saumoista, se taisi muistaakseni puhua vain jostain kalvosta (mä kuvittelin, et vettäpitäviin teipataan aina myös saumat? ).

Joten siksi kuvittelin, et pitävät vettä. :D Ei noi kosteudesta läpi kastu, mut tosiaan sen suurempaa märkyyttä ei kyllä siedä. Kun taas vertaa viime kevään Reimatecin rukkasiin, joita tyttö uitti loskalätäkössä eikä ne kastuneet ikinä läpi..

Viimeksi muokattu:
Jännä - meillä taas on tähti Jonathaneissa ihan tosissaan uitu lätäköissä eikä ole tullut läpi :o Eli ite olen kyllä tykännyt, kun on edullisia laatuunsa nähden!

No olisivat kyllä olleet (varsin mukavan hintasia varsinkin tuolleen alennettuna kuin mitä ostin). =)

Ehkä mä kysyn asiaa vielä Jesperistä, kun seuraavan kerran poikkean. Että kuuluisko pitää paremmin...

[QUOTE="heh";22070784]Meillä oli viime kevättalvena poitsulla käytössä Cityjonathanin talvihaalari eikä kyllä kastunut läpi. Pahimmilla loskakeleillä laittavat hoidossa kuitenkin kurikset lisäksi. Ja tuossahan ei ole luvattu vesipilaria kuin 3000 muistaakseni.[/QUOTE]

En oo niin perehtynyt noihin Jonathaneihin eli onko City-malli eri kuin tuo tähtimalli? :)

Mulla on kokemusta vain yhdestä talvihaalarista, se on tuo viime talven Reimatec. Ja se kyllä piti pahimmilla loskasäilläkin veden poissa eli kuriksia en viime talvena käyttäny kertaakaan. ...itse asiassa ostinkin ne vasta, kun otettiin tuo vk-haalari käyttöön.

Meillä on tälle talvelle Tähti Jonathan talvihaalarit, tehdään nyt sitten testi. Viime talvena oli Reimatec. Kyllä Reimatec varmaan laadukkaampi on, ei oikeen huvittanut vaan maksaa niistä, kun taas on hinta noussut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22070853:
En oo niin perehtynyt noihin Jonathaneihin eli onko City-malli eri kuin tuo tähtimalli?

Juu, Cityssä on parempi kulutuksenkesto mutta huonompi kosteussuoja kuin tähtiversiossa eli pitäisi olla hyvä vähälumisena talvena. Ja muistaakseni (en pistä päätä pantiksi ;)) tähtihaalarissa on kaikki saumat teipattu, cityssä vain alaosan saumat.

[QUOTE="minä";22070894]Meillä on tälle talvelle Tähti Jonathan talvihaalarit, tehdään nyt sitten testi. Viime talvena oli Reimatec. Kyllä Reimatec varmaan laadukkaampi on, ei oikeen huvittanut vaan maksaa niistä, kun taas on hinta noussut.[/QUOTE]

mun mielestä ei ole laadukkaampi. esim. polvet ja peppu kuluu reimatecissä suht nopsaan kovassa käytössä, mutta jonathanissa ei.

[QUOTE="minä";22070894]Meillä on tälle talvelle Tähti Jonathan talvihaalarit, tehdään nyt sitten testi. Viime talvena oli Reimatec. Kyllä Reimatec varmaan laadukkaampi on, ei oikeen huvittanut vaan maksaa niistä, kun taas on hinta noussut.[/QUOTE]

Joo on ne niin törkeän hintaisia, et en mäkään osta, jos en alesta saa.

Meillä testataan tänä talvena Lenneä.. Katotaan kuin sen kanssa käy.

[QUOTE="heh";22070951]Juu, Cityssä on parempi kulutuksenkesto mutta huonompi kosteussuoja kuin tähtiversiossa eli pitäisi olla hyvä vähälumisena talvena. Ja muistaakseni (en pistä päätä pantiksi ;)) tähtihaalarissa on kaikki saumat teipattu, cityssä vain alaosan saumat.[/QUOTE]

Ok. :)

Sellainen lisähuomio vielä tuohon hanska-asiaan että joskus Jonathanin hanskoja ostaessa myyjä sanoi että niitä ei saa kääntää nurinpäin. Silloin nimenomaan helposti irtoaa se välissä oleva kosteussuojakalvo eikä enää toimi.

[QUOTE="heh";22071114]Sellainen lisähuomio vielä tuohon hanska-asiaan että joskus Jonathanin hanskoja ostaessa myyjä sanoi että niitä ei saa kääntää nurinpäin. Silloin nimenomaan helposti irtoaa se välissä oleva kosteussuojakalvo eikä enää toimi.[/QUOTE]

Mä en oo kääntäny, mutta hoidossa olivat toisesta parista kääntäneet ainakin kerran... Toista ei tietääkseni ole käännetty (mut kumpikaan pari ei pidä vettä).

Meillä on nyt TähtiJonathan puku ja hanskat ja on todellinen pettymys. Saumoista repsottaa lankoja, jalkalenksujen nappi lähti irti heti kättelyssä ja hanskoissakin saumat on huonot. Tosi pettynyt olen. Kaikkein tyytyväisin olen ollut Lassien supratech (?) haalariin ja Lennen hanskoihin. Tossa Lassiessa ei pienintäkään kulumaa kahden käyttäjän jäljiltä ja vettä pitää vaikka ei olekaan se kumipuku. Reimalla puvut on hyviä mutta hanskat ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22070978:
Joo on ne niin törkeän hintaisia, et en mäkään osta, jos en alesta saa.

Meillä testataan tänä talvena Lenneä.. Katotaan kuin sen kanssa käy.

Iennellä on iiiihana oranssi sammakko vk-haalari ja polttelisi ostaa se nyt alesta ensi kevääksi :) en vaan tiedä onko huono ostos. Kellään ei tutullakaan ei lenneä ole ollut käytössä.

Jonathanin tähtipuku on meillä pitänyt vettä (vk-haalari) mutta hanskat kastuivat heti ekalla reissulla läpimäriksi :( nyt satsasin reimatciin ja sama kohtalo?! Vedenpitäviä hanskoja ei varmaan löydy näemmä mistään...

Meillä on nyt TähtiJonathan puku ja hanskat ja on todellinen pettymys. Saumoista repsottaa lankoja, jalkalenksujen nappi lähti irti heti kättelyssä ja hanskoissakin saumat on huonot. Tosi pettynyt olen. Kaikkein tyytyväisin olen ollut Lassien supratech (?) haalariin ja Lennen hanskoihin. Tossa Lassiessa ei pienintäkään kulumaa kahden käyttäjän jäljiltä ja vettä pitää vaikka ei olekaan se kumipuku. Reimalla puvut on hyviä mutta hanskat ei.

Meillä on vk-pukuna tuo Lassien supratech eikä mulla siitä ole pahaa sanottavaa. Kyllä se vettä pitää (alaosa), mutta itse tuppaan lykkäämään siihen ne kurikset, kun neiti möyryää eniten hiekkiksella. Helpompi nappasta kurikset päältä pois ja alla on siisti puku esim. autoon nostettavaksi. :D Hyvin on silti kestänyt sen, mitä on keväällä ja nyt syksyllä käytössä ollu. On sen verran iso, et menee varmaan vielä (ehkä) ensikin keväänä. Jos niin on ainakin taas edullinen ostos (ostin sen alesta enkä montaa kymppiä siitä maksanu). =)

Mä tykkäsin sekä Reiman puvusta että hanskoista. Lenneä ois tosiaan ens talvelle luvassa, ei hajuakaan siitä, tuleeko olemaan hyvä. Mut paljon hyvää oon kuullu. =) Ostain hanskoiksi varmaan reimat taas...

Jonathanin tähtipuku on meillä pitänyt vettä (vk-haalari) mutta hanskat kastuivat heti ekalla reissulla läpimäriksi :( nyt satsasin reimatciin ja sama kohtalo?! Vedenpitäviä hanskoja ei varmaan löydy näemmä mistään...

Jännä, meillä kyllä ne Reimatecin (mini) rukkaset piti vettä, kun tyttö uitti niitä kevät-lätäköissä. :) Kurahanskat tietty pitäs, mut kun ne hiostaa...

Yhteistyössä