pitääkö tässä nyt lähteä pikapikaa päivystykseen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mulla lohkes takahammas eilen ja tänään sinne meni jotain ruokaa, koitin jynssätä harjalla ja oon vetäny buranaa naamariin, mutta nyt koko sen puolen leuka on TODELLA kipee ja kosketusarka.. onko tää nyt joku myrkytys johon mä kuolen yön aikana vai kestänkö huomiseen kun olis aika tolle omalle hampilääkärille... päivystykseen kuitenkin matkaa se 30km ja oma hamlääk tossa parin kilsan päässä... selviänkö hengissä huomiseen???!!! *nolo*

mä kyl pärjään ihan hyvin tän olon kanssa, ei siinä mitään, mutta toi leuka ihmetyttää.. ja myönnän et ylireagoin kun luin iltalehdestä siitä ruotsalaistytöstä joka kuoli hammastulehdukseen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kertokaa lisää tosta kyypakkausjutusta!

http://www.pedersorenapteekki.fi/epages/OVA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/BothniaApteekki/Products/190579

tuolla sanotaan että ei saa käyttää muuhun tarkoitukseen. mitä se antihistamiini sun mätään hampaaseen edes auttais?

soita johonkin päivystykseen ehkä ne siellä tietää paremmin?

tai heitä kolikkoa..

kyypakkaus on kortisonia. Ei ole mikään kipulääke.

Älä ota.

Tappava tulehdus ei kehity sulle yön yli.

Päivystyksellinen hammashoito on satoja euroja.

En menisi ellei tuohon ole varaa. Tai jos KIPU on se joka pakottaa lähtemään.

Älä nyt mitään tulehdusta jännää.. Mieti vaiks kuin kauan finni kehittyy ja vertaa siihen..

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
kyypakkaus on kortisonia. Ei ole mikään kipulääke.

Älä ota.

Tappava tulehdus ei kehity sulle yön yli.

Päivystyksellinen hammashoito on satoja euroja.

En menisi ellei tuohon ole varaa. Tai jos KIPU on se joka pakottaa lähtemään.

Älä nyt mitään tulehdusta jännää.. Mieti vaiks kuin kauan finni kehittyy ja vertaa siihen..

Jengi täällä on ihmeen hysteerisiä ja väärää tietoa täynnä.

Lukekaapa mitä siinä kyypakkauksen vaikuttavana aineena on. Kortisoni se vaan nyt on eikä mikää antihistamiini eikä kipulääke.

Älä nyt ap ihan kaikkea usko.

Lähdet jos olet niin kipeä.

Kokeile muuten sitkeästi purskutella ja harjata jos saisitkin sen palan veks itse.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyypakkaus?????

Kyypakkauksen lääke on kipulääkettä, käärmeenpuremassa vähentää turvotusta ja hillitsee kipua - ei varsinaisesti auta itse puremaan.

VOI HERRAN JUMALA MITÄ IDIOOTTEJA!
Kyypakkaus on kortisonia, joka mm. painaa kehon oman puolustuksen alas ja vähentää tulehdusaineita, EI bakteereja!

Se että kuolisit tulehdukseen ens yönä, on erittäin epätodennäköstä. Tappavaan hammastulehdukseen vaaditaan yleensä tosi märkivä hammas tai kaulalle ulottuva paise... Todennäkösesti se hammas on vaan ärtyny ja ien tulehtunu. Viinalla purskuttelu tai vastaava desinfiointi ja kipulääke varmasti auttaa riittävästi. Burana 600mg+Panadol 1000mg 3kertaa päivässä varmaan riittää!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä kyl pärjään ihan hyvin tän olon kanssa, ei siinä mitään, mutta toi leuka ihmetyttää.. ja myönnän et ylireagoin kun luin iltalehdestä siitä ruotsalaistytöstä joka kuoli hammastulehdukseen...

ja sehän se tyttö kävi useammalla käynnillä. Eli ei kehity yön yli. Rauhoituppa vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyypakkaus?????

Kyypakkauksen lääke on kipulääkettä, käärmeenpuremassa vähentää turvotusta ja hillitsee kipua - ei varsinaisesti auta itse puremaan.

No ei helkkarissa ole kipulääkettä! Kortisonia se on ja auttaa myrkytyksen oireisiin.

Kyypakkauksen tablettien vaikuttava aine on hydrokortisoni, jota on 50 mg yhdessä tabletissa. Vaikuttavan aineen lisäksi tabletit sisältävät laktoosimonohydraattia, maissitärkkelystä, perunatärkkelystä, liivatetta, natriumtärkkelysglykolaattia (tyyppi C), kolloidista piidioksidia (vedetöntä), talkkia ja magnesiumstearaattia.

Oikeesti sitä ei kannata ainakaan hammasharjalla enää jynssätä, tulee piru vie vaan kipeemmäks!Tiedän koska itellä lohkes takahammas puoltoista kk sit kans, kaivoin HAMMASTIKULLA ruuan jämät pois, purskutin suuvedellä ja otin buranaa..

Yhteistyössä