Pitääkö tässä alkaa sitä karppausta harkitsemaan..*turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Tuntuu ettei karkkipäivä pidä ikinä, aina tulee lipsuttua ja sittenpä sitä ollaankin taas..ja kaikki muu herkku lisäks..hävettää ihan.
Heräsin nimittäin todellisuuteen, en oo ikinä painanu näin paljoa, paitsi tietty raskaana ollessa :ashamed:
Ei jessus, miten mie saan tän karmeen pömppiksen pois, ja kapeempi takamuskin olis ihan jees..:kieh:

Miten pitkään sitä vähähiilarista pitää kokeilla ennen ku pitäis tulla tuloksia?
Ois kiva jos joku jaksas vinkata esimerkkiaterioita, tai ees sivustoja jossa niitä olis? Kävin tuossa Finellin sivuilla kattelemassa mut miten noista saa minkäänlaista ruokaa tehtyä?

Mä olen ollut marraskuun alusta asti karkkilakossa ja hyvin menee! Enää ei tee edes mieli. Muutenkin syön järkevämmin enkä koko ajan mupella jotain. Mahan turvotus on kadonnut, housut tuntuu väljemmiltä. Paino pudonnut 2 kg, ei varmaan läskiä lähtenyt mutta olo on kevyempi. Syön ihan tavallista ruokaa, en laske hiilareita. En ole ylipainoinen, vaan normaalipainon ylärajalla. Suosittelen! :)

Nyt tietysti paha alkaa ees suunnittelee kun joulukin on kohta..mut alkaa ihan masentaa oma saamattomuus.
Tuo minuu oikeesti kiinnostais, jos joku karppaaja vois kertoa, että miten nopeasti sillä tavalla alkaa tulemaan tuloksia?
Ja entäs, pitääkö karppausta jatkaa sit hamaan hautaan asti jos haluaa pitää painonsa kurissa vai miten?

Parhaimmat pudotukset mitä oon nähnyt niin -80 kiloa kahdessa vuodessa :D Itellä lähti ihan kohinalla eka 6 kiloo, noin kuukaudessa mutta mä alotinkin tosi hurjasti. -12 oli neljän kuukauden jälkeen. Mulla ei oo ikinä käynyt edes mielessä että lopettaisin, sen verran on silmät auenneet näiden vuosien aikana.

Jouluhan on karpin kulta-aikaa. Kaikki perinteiset safkat on luonnostaan vähähiilarisia lukuunottamatta perunalaatikkoa. Kermaa, smetanaa, mätiä, kinkkua, laatikoita, rosollia ym ym ym. Tietty jotkut tortut houkuttelee mutta kun saa luvan kanssa mättää sitä muuta niin usko pois ettei se kauheasti edes kirpase :)

Nyt tietysti paha alkaa ees suunnittelee kun joulukin on kohta..mut alkaa ihan masentaa oma saamattomuus.
Tuo minuu oikeesti kiinnostais, jos joku karppaaja vois kertoa, että miten nopeasti sillä tavalla alkaa tulemaan tuloksia?
Ja entäs, pitääkö karppausta jatkaa sit hamaan hautaan asti jos haluaa pitää painonsa kurissa vai miten?

Mä oon ihan toivoton sokerihiiri, ja karppaan "kuureina" aina kun oon syöny itelleni ihan kunnon hiilaripömpön ;) Makean- ja napostelunhimo ainaki mulla katoaa karpatessa, kun saa kuitenkin syödä hyvää kunnon ruokaa eikä mitään laihdutuskeittoja. Ja mä en siis ole ylipainoinen missään nimessä, mutta sokeriherkut näkyy heti vyötäröllä. Ekan karppausviikon aikana lähtee yleensä 2-4 kg, sen jälkeen hidastuu, mutta ekana lähtee onneksi se mahapömppö.

Hamaan hautaan asti ei varmaan tarvis niin tiukasti karpata, kunhan pitäis ittensä jossain ruodussa... mutta mulla on valvottava vauva täällä, joten sokerilla saa itsensä aamuisin ylös ns. huonon yön jälkeen ;)

Ja tosiaan, suurin osa jouluherkuista on karpille sopivia - jotku piparit, tortut ja konvehdit tietty ei, mutta tilalle voi ostaa tummaa suklaata ja tosiaan vetää ittensä turvoksiin sillä oikealla ruualla :)

Miten pitkään sitä vähähiilarista pitää kokeilla ennen ku pitäis tulla tuloksia?
Ois kiva jos joku jaksas vinkata esimerkkiaterioita, tai ees sivustoja jossa niitä olis? Kävin tuossa Finellin sivuilla kattelemassa mut miten noista saa minkäänlaista ruokaa tehtyä?

Googlaa karppaus+reseptit.
meillä on eilen ja tänään syöty kesäkurpitsalasagnea, jossa siis pasta on korvattu kesäkurpitsalla, jauheliha paistettu pekonin, sipulin, valkosipulin ja tomaattimurskan kanssa, juustokastike kermasta ja koskenlaskijasta..parempaa kun normaali lasagne ikinä, sanoi 10v poika :)
Siis syöt kuten ennenkin, mutta vilja, sokeri ja tärkkelys korvataan sopivammilla tuotteilla. Jos perhe tahtoo jauhelihakastiketta ja perunaa, teet itselle sitä samaa kastiketta (jauheliha, sipuli, tomaattipyre ja kerma), kesäkurpitsaa ja herkkusieniä.
Nopeaan sitä oppii :)
Leipomuksia voi tehdä muuttamalla vehnäjauhot manteli- ja hasselpähkinäjauhoiksi ja sokerin makeutusaineeksi. Viime viikolla tuli testattua porkkanakakku :heart:

Yleensä paino lähtee laskuun heti ekojen päivien aikana.
Viimeksi kun karppasin hetken, lähti 8 kiloa kolmessa viikossa eikä tulleet takaisin. Nyt on mennyt 5kk ja 7 kiloa, mutta olen myös treenannut samalla, joten en oletakkaan tapahtuvan pelkkää laihtumista. Ja tällä kertaa en hae nopeaa laihtumista vaan ihan oikeaa elämänmuutosta.

Yhteistyössä