pitääkö ostaa viel lisää lahjoja? miehen mielestä pitää (siis jouluksi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en itse ostais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en itse ostais

Vieras
Jos nyt tulis oma aloitus kun äsken tää meni vastauksen ajohonkin ihme ketjuun...

elikkä 6-v tyttö saa:
-piian peilin, meikkejä (lasten) ja hiusjuttuja, viuhkan ja hajuveden jos löytyy lasten mallia
-tehtäväkirjoja
- koiravauvan (lelu)
-hyppynarun ja karkkia sekä yöpuvun
-suksipaketin, sähköhammasharjan

5-v poika
-työkaluja ja työkalupakin+ työhanskat
-autoja
-tehtäväkirjoja ja karkkkia ja yöpuvun
-lentokoneen ja pari jotain ihme babugan juttua
- jääkiekkokypärän ja sähköhammasharjan
-kummien lahjat ei ole tiedossa

1-v poika:
-autoja ja pari pientä kehittävää lelua.
-lampaantaljan

Jos ostaisit jonkun pelin vanhemmille lapsille yhteiseksi lahjaksi niin oisko mies tyytyväinen :)? Ja vauva nyt ei paljon varmaan vielä joulusta perusta joten mun mielestä hälle on ihan sopivasti. Ootko kysynyt mieheltä että mitä sitten pitäisi vielä ostaa lapsille?

Ostaisin kyllä ennemmin tuolle 6-vuotiaallekin leluja kuin meikkejä. Jos laskee niin leluiksi lasken tytöllä vain koiravauvan. Hyppynaru on lelu/urheiluväline, mutta ei sisälelu. Pojalla leluja ovat työkalujutut, lentokoneet ja bakuganit. Ehkä saa kummeiltakin leluja.

Määrä siis ok musta, mutta painotus pielessä.

[QUOTE="hmmmmm";22538520]Ostaisin kyllä ennemmin tuolle 6-vuotiaallekin leluja kuin meikkejä. Jos laskee niin leluiksi lasken tytöllä vain koiravauvan. Hyppynaru on lelu/urheiluväline, mutta ei sisälelu. Pojalla leluja ovat työkalujutut, lentokoneet ja bakuganit. Ehkä saa kummeiltakin leluja.

Määrä siis ok musta, mutta painotus pielessä.[/QUOTE]

OT mutta ei meillä ainakaan työkalut ole mitään leluja vaan oikeita työkaluja jotka säilytetään autotallissa omassa pakissa ja joilla rakennellaan isin kanssa yhdessä.

no onhan tuossa!

Me laitetaan lapsille vain yksi iso ja yksi pieni paketti. Se iso on siis joku iso, kallis legopaketti. Pieni on sit tyyliin pikkuauto tai lasten koru tjsp. Kummeilta tule 3 pkt/lapsi, mammalta kans ehkä jotain.

Ja se on riittävästi! Pari joulua sitten paketteja oli ihan tuhottomasti, kuopuksen paketteja, siis avaamattomia, löytyi vielä tapaninpäivänä. Hän olis ollu tyytyväinen YHTEEN lahjaan.

Mun mielestä tehtäväkirjat yms askarteluvermeet on peruskamaa kuten vaatteet. eli ne vain ilmestyy, eikä oo lahjoja. No jotku Top modelit on semmoista, että en osta itse, tyttö on niitä ostanut itse jos on saanut rahaa lahjaksi (7-v).

mietin ,että tytön lahjat kuulostaa jotenkin......., jotain lelua kaipaisin enemmän. Jotenkin nuo hiusjutut ja hyppynarut tuntuu höpö höpö jutille, pakettiin asti käärittäväksi.

pojan työkalut on oikeita millä tekee tosiaan hommia alakerrassa isänsä kanssa.

ja kaikki lahjat on lasten toivomia. tytöllä on tosiaan selllainen vaihe menossa et on peilin ääressä koko ajan. ei halunnut yhtään ns. lelua.
ja tuo sisältää siis sukulaisiltakin tulevat lahjat!!!

Kannattaisin kans jotain yhteistä peliä isommille lapsille. Ja vaikka tyttö ei leluja nyt tovonu niin en silti ostais melkein pelkkiä ulkonäköjuttuja 6v tytölle.. Eikö oikeesti leiki mitään,peilailee vaan? Sitä suuremmalla syyllä panostaisin johonki leikkimiseen.. Pulkka/liukuri? Palapeli? Tai sitten vaik kirja? Siis sellanen mikä innostais oppimaan lukemaan.. Tai jotain "parempia" askartelutarvikkeita,tyyliin akryylimaalit ja kunnon papera tms..

Jotain toiminnallista lahjaa suosittelisin minäkin, varsinkin isommalle, että on joku lahja jonka parissa voi joulupyhinä touhuta... Pelejä, legoja, joku rakennussarja, taikurin välineet tms tai vaikka joku pikku kemistin pakkaus. Vaikka lapsi ei tuollaisia osaisi toivoa, saattaisi hän kuitenkin innostua niillä puuhailemaan. Noilla meikeillä ja hajuvesillä ei joulupyhiä kovin hyvin saa kulumaan.

[QUOTE="vieras";22538807]Kannattaisin kans jotain yhteistä peliä isommille lapsille. Ja vaikka tyttö ei leluja nyt tovonu niin en silti ostais melkein pelkkiä ulkonäköjuttuja 6v tytölle.. Eikö oikeesti leiki mitään,peilailee vaan? Sitä suuremmalla syyllä panostaisin johonki leikkimiseen.. Pulkka/liukuri? Palapeli? Tai sitten vaik kirja? Siis sellanen mikä innostais oppimaan lukemaan.. Tai jotain "parempia" askartelutarvikkeita,tyyliin akryylimaalit ja kunnon papera tms..[/QUOTE]

joo täytyy siis katsoa jos tytölle jotain löytyy viel.
ei tykkää mistään hello kitystä tai muusta mikä on nyt pop,mut täytyy etsiä.

pulkat ja liukurit on jo ostettu tälle vuodelle. ja kirjoja tulee joka kk kirjakerhosta ja noin kk sit oli synttärit jolloin sai piirrustus juttuja ja palapelejä ja vaatteita.

tyttö piirtelee, leikkii leluillaan mitä on noin 2 jätesäkillistä, ulkoilee ja askartelee.

Pisti myös silmään se, että vainko se nuorempi lapsi rakentelee isänsä kanssa? Vanhempikin lapsi saattaisi siitä tykätä, mutta ei ehkä osaa pyytää jos on jo oppinut mitä sen ikäisten tyttöjen "kuuluu" tehdä ja toivoa.

Pisti myös silmään se, että vainko se nuorempi lapsi rakentelee isänsä kanssa? Vanhempikin lapsi saattaisi siitä tykätä, mutta ei ehkä osaa pyytää jos on jo oppinut mitä sen ikäisten tyttöjen "kuuluu" tehdä ja toivoa.

joo 5 vuotias tekee isänsä kanssa ns. miesten hommia, mut tuo tyttö on hommissa mukana sen aikaa kuin viihtyy!!! mut ei sitä jaksa oikeen olla isänsä hommissa olla sitä 5 h putkeen mitä poika jaksaa.

Tykkäiskö tyttö mistään LPS jutuista, zhu zhu petsistä, barbeista tms. Tai niitä meikkipäitä mitä saa meikkailla, niin ei tarvi itteään meikkailla pelkästään? Tai onko sillä jo semmonen Top model kirja? Meijän tyttö ainakin tykkää näistä kaikista, vaikka elääkin prinsessa vaihetta.

[QUOTE="Minna";22539020]Tykkäiskö tyttö mistään LPS jutuista, zhu zhu petsistä, barbeista tms. Tai niitä meikkipäitä mitä saa meikkailla, niin ei tarvi itteään meikkailla pelkästään? Tai onko sillä jo semmonen Top model kirja? Meijän tyttö ainakin tykkää näistä kaikista, vaikka elääkin prinsessa vaihetta.[/QUOTE]

hei, meikkipää vois ollla hyvä.. en tiiä mitä LPS tarkoittaa ja noist muist jutuista ei tykkää..
olen siis yrittänyt udella.

[QUOTE="Minna";22539107]Sori, Little Pet Shop :-)
Entäs sitte sellaisia koruhelmisettejä, joissa on vaan erilaisia helmiä yms korujuttuja ja lankaa. Niistä sitten tehdään itse koruja.[/QUOTE]

kiitti. joo eli jos ostan sen meikkipään ja sit sen helmikorujutun niin eiköhän se riitä.

on ehkä joo erikoinen tyttö kun ei tosiaan tykkää yhtään noist nykyajan leluvillityksistä.

[QUOTE="mä";22538842]Mä tykkään, että jouluna lahjotaan reilulla kädelle, joten itse ostaisin vielä paljon lisää :)[/QUOTE]

Niin minäkin, jos tuossa siis on myös sukulaisten paketit. Meillä ei oikeastaan muulloin ostella leluja,pelejä kuin jouluna, niin sit voi ostella hieman reilummin.

Yhteistyössä