Pitääkö olla huolissaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjälp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjälp

Vieras
Lapset 3,5v tyttö "mari" ja 1v3kk poika "mikko".

Olen ennenkin kertonut miten mies palvoo poikaansa ihan todella, on ihan ok tytöllekin, mutta palvoo poikaansa.

Nyt tyttö on alkanut sanomaan, että: "Mari on äitin tyttö ja Mikko on isin poika."

Vaikka me kuinka sanotaan, että molemmat ovat isin ja äitin lapsia, niin tyttö vaan sanoo:"Niin se menee, että Mari on äitin tyttö ja Mikko isin poika."

Onko jo aihetta huolestua??

Se palvonta vois loppua, ei sekään ole hyväksi lapselle, kuin ei huomoitta jättäminenkään.
Tasapuolinen kohtelu molemmille.
Tosin tytön ajatus voi olla ikäänkin kuuluvaa, äiti on se paras ja ihanin, iskä ei mitään...

Huomaako miehesi itse, että osoittaa toiselle enemmän huomiota vai onko se sellainen tahaton reagtio häneltä, että hän ei edes itse tiedosta sitä.
Onko hänen käytöksensä ollut koko tytön elämän samanlaista vai muuttuiko pojan syntymän jälkeen?

Mitä jos puhuisit miehesi kanssa tästä asiasta ja nyt kun ainakin täälläpäin on tosi hieno ilma ulkona, niin mitä jos miehesi ja tyttö lähtisivät retkelle kahdestaan ja tekisit pojan kanssa jotain kivaa kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Huomaako miehesi itse, että osoittaa toiselle enemmän huomiota vai onko se sellainen tahaton reagtio häneltä, että hän ei edes itse tiedosta sitä.
Onko hänen käytöksensä ollut koko tytön elämän samanlaista vai muuttuiko pojan syntymän jälkeen?

Mitä jos puhuisit miehesi kanssa tästä asiasta ja nyt kun ainakin täälläpäin on tosi hieno ilma ulkona, niin mitä jos miehesi ja tyttö lähtisivät retkelle kahdestaan ja tekisit pojan kanssa jotain kivaa kotona?

Tyttö ei ole mustasukkainen veljelleen eli en usko hänen näkevän asiaa kuten esim. minä näen. Poika on kuin päivänpaiste, joten häntä on aika helppo palvoa/ihailla, joten kai se menee miehellä ihan luonnostaan niin.

En osaa sanoa käytöksen muuttumisesta, mutta kyllä poika on tosi lähellä isänsä sydäntä.

Voi olla, että kyse on myös siitä, että tyttö tajuaa olevansa sinun kanssasi samaa sukupuolta ja haluaa samaistua sinuun. joskus lapset on kovia lokeroimaan.

Tuo, että katsoo lapsienne ikää. Poikasi on juuri siinä ns. ihanimmassa iässä. Osaa kävellä, on ihana taapero, ei ole vielä tullut uhmaikää jne. On niin älyttömän suloinen.

Minulla on neljä lasta, ja tuossa vaiheessa jokaista on palvottu juuri samalla tavalla. Ne vain on siinä iässä, niin mahottoman suloisia.

Tyttärellänne ehkä juuri loppumassa se paha uhmaikä. Joka ei tietenkään saa vaikuttaa, siihen kuinka paljon rakastetaan. Mutta alitajuntaisesti sillä voi olla merkitystä.

Muistan kun meillä oli 2 tyttöä, meillä puhuttiin juuri samasta asiasta. Se tuli silloin jotenkin niin kongreettiseksi, kun toinen jäi muka yksin.. Mutta nyt kun on useampi, ja huomattu aina se uusi on ollut palvonnan kohteena, syrjimättä kuitenkaan edellisiä.. Olen lopettanut tuosta asiasta huolehtimisen. Meillähän on eka 3 tyttöä ja viimeinen on poika nyt 1,5v. Ja tietenkin poika on nyt niin älyttömän suloinen, mutta on ne tytötkin suloisia kertakaikkiaan! Nytkin niin nätisti kaikki tuolla leikkivät sulassa sovussa.. :heart: :heart: :heart: :heart:

Yhteistyössä