Pitääkö mun viedä tuo lapsi eläinlääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh

Vieras
Samperi. Tavalliselle lääkärille ei pääse kuin joskus ja jouluna, aikaisimmillaan kuun vaihteessa. 11-kuisen nenä on ihan umpitukossa, veikkaan allergiaa, kun mitään muuta oiretta ei ole kuin umpeutuva nenä ja silmien vuotaminen. Viikon olen seurannut tilannetta, mutta hullummaksi menee vaan. :( Aamumaidon juomisestakaan ei tullut mitään, kun henki ei kulje nenän kautta.

Onko pienelle olemassa mitään reseptivapaata apua? Pakkohan ilma on saada kulkemaan, ei tässä koko kesää voida odottaa. Viidelle lääkärille olen soittanut nyt tuloksetta. Päivystyksen jonokin on pitkä kuin nälkävuosi ja kun ei ole hengenhätää, siellä saa odottaa ainakin ylihuomiseen jonon hännillä.. Ell taitaa kohta olla ihan kelpo vaihtoehto...

Kummallista, me asutaan tampereella ja aina ollaan saatu lapsille aika samalle päivälle ihan kunnalliseltakin ja jos iso hätä on niin sit sinne päivystykseen vaan! Nyt meet ostaan apteekista nasolinia,sitä saa antaa 3kk ylöspäin, nenäfriida ja keittosuolatipat myös ostoslistalle.

Nestemäistä Zyrteciä voi antaa vuoden ikäiselle 5 tippaa 2 kertaa vuorokaudessa. En tiiä saako sitä ilman reseptiä. Mein vuoden ikänen saa Zyrteciä allergiakauden ajan.
Höyryhengitystä voi kokeilla, suihkussa käyminen voi irrottaa limaa. Ilmankostutin.

Menkää käymään yksityisellä.

Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Samperi. Tavalliselle lääkärille ei pääse kuin joskus ja jouluna, aikaisimmillaan kuun vaihteessa. 11-kuisen nenä on ihan umpitukossa, veikkaan allergiaa, kun mitään muuta oiretta ei ole kuin umpeutuva nenä ja silmien vuotaminen. Viikon olen seurannut tilannetta, mutta hullummaksi menee vaan. :( Aamumaidon juomisestakaan ei tullut mitään, kun henki ei kulje nenän kautta.

Onko pienelle olemassa mitään reseptivapaata apua? Pakkohan ilma on saada kulkemaan, ei tässä koko kesää voida odottaa. Viidelle lääkärille olen soittanut nyt tuloksetta. Päivystyksen jonokin on pitkä kuin nälkävuosi ja kun ei ole hengenhätää, siellä saa odottaa ainakin ylihuomiseen jonon hännillä.. Ell taitaa kohta olla ihan kelpo vaihtoehto...

Yksityiselle?

Meiltä on Treelle 100km matkaa, mutta on mulla numero sinnekin, yksityisille. :) Onneksi on edes vakuutus!

- - -

Huh, sain sentään täältäkin ajan, tälle päivälle ja vielä lastenlääkärille! Perun pahat puheeni hetimmiten... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nuuh:
Ootko kokeillut neuvolan kautta. Me saatiin pojalle nestemäistä zyrtekiä, mutta en tiedä voiko sitä antaa lalle vuoden ikäiselle.

Meillä annettiin 9kk:lle 1ml kahdesti päivässä, tuli nokkosrokkoa. Nyt saa 1,5v 2,5ml kahdesti.

Mä soitin aamulla samaa asiaa nla:n , sieltä ei vastattu, pompoteltiin ettis takasi ja lopulta pääsin puhelimella sairaanhoitajan kanssa puheille. Hän antoi sitten ajan lääkäriin ja nyt sitte poika (1,5v) sai allergialääkettä, jotain Aerius-merkkistä..

Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Meillä annettiin 9kk:lle 1ml kahdesti päivässä, tuli nokkosrokkoa. Nyt saa 1,5v 2,5ml kahdesti.

Oliskohan kyse Heinixistä tässä tapauksessa.

Zyrteciä

Ok. Meillä on 5 tippaa kahdesti vuorokaudessa.

Pakko sotkeentua tähän ja kertoa teille, että Zyrteciä on sekä tippoina että oraaliliuoksena, samaa kamaa =) Älkää tapelko :D

Yhteistyössä