Pitääkö mun nyt lähteä ton lapsen kanssa päivystykseen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mae harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ttt";25294574]Voi pientä lasta, kun on kipeänä ja kipujakin on, mutta äiti ei tahdo viedä lääkäriin, koska on joulu. Olet kylmä äiti! Vai viinahammastako kolottaa niin ettet halua lähteä? Soita joku sukulainen tai lapsen isä viemään hänet lääkäriin, niin sinun ei tarvitse mennä, kun et halua.

Säälin lastasi! :([/QUOTE]

Onpahan taas kommenttia. :( Mä ymmärrän ap:ta oikein hyvin, jos ei halua lähteä päivystykseen kipeän lapsen kanssa tuntikausiksi jonottamaan sitä varten että kuulee kiireisen yleislääkärin ei-voi-vähempää-kiinnostaa -asenteella annetun kommentin, kun kerran ensi viikolla on aika korvalääkärille. Korvatulehdustenkin hoito riippuu niin paljon lääkärin osaamisesta, että ehdottomasti suosittelisin itse sitä korvalääkäriä, jos vain lapsen vointi sen sallii. Kannattaa toki kysäistä päivystyksestä neuvoa, minkä ap on jo tehnytkin.

En mä ainakaa viittis joulupäivänä lähteä. Joulua kuuluu viettää rauhallisesti eikä ravaamalla lääkäriin. Rauhoittukaa nyt ja nauttikaa. Hyvää joulua. Ps. Anna kunnon kipulääkettä esim. Disperin.

Todellakin lääkäriin, jos pienellä lapsella nousee antibioottikuurin aikana kuume. Nyt on tosi paljon liikkeellä pöpöä, joka iskee korviin, nieluun ja keuhkoputkiin eikä tahdo mennä yhdellä antibioottikuurilla ohi. Minä, mies ja anoppi ollaan kaikki toisella antibioottikuurilla kun kellään ei pöpö mennyt pois ekalla kuurilla, mullakin oli tulehdusarvo vaan noussut kun eka antibioottikuuri loppui.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25294592:
joo, meillä imettiin kolme viikkoa joka päivä päivystyksessä erite pois, joskus jopa kaksi kertaa päivässä. jsut sen akia, ettei jämähdä putkeen ja kuiva ja tuki sitä

Meillä ei taas koskaan oo imetty sitä märkää pois, ja viidellä ollut putket. Näistä ainakin kolmella vuotanut märkää niiden kanssa.

mä oon järkyttyny näistä komenteista mitkä hyökkäsivät ap:n niskaan!! Kyllä mäki miettisin ja pohtisin et lähtisinkö vai voiko vielä vähän odottaa. Ymmärrän vallan hyvin ap:tä. Itse korvalapsen äitina ku näitiä on joutunu eräänki kerran miettimään.. vienkö tänään, vienkö huomenna.. tai tarviiko tätä lasta ylipäätään viedä lääkäriin. Ei se ole kuulkaa niin mukava ei äidistä eikä lapsesta ku käydään väliin kolme neljä kertaa viikossa tai ku on koko elämän ajan lähes viikottain käyny lääkärissä, väliin syystä väliin syyttä.
Mitä pienempi lapsi sitä hankalampi se on tietää et onko tilanne sellainen et vaatii hoitoa heti, vai voiko odottaa huomiseen ja seurailla tilannetta. Kyllä sitä väliin tuntee ittsensä niin pöljäksi ku istuu TAAS saman lapsen kanssa päivystyksen aulassa (saati jos luukulla on sanottu etteu korvalapset kuulu päivystykseen). ET YMMÄRRÄN miksi jouluna miettii lähtäkkö lääkäriin vai odottaakko

[QUOTE="Lokkii";25295107]Meillä ei taas koskaan oo imetty sitä märkää pois, ja viidellä ollut putket. Näistä ainakin kolmella vuotanut märkää niiden kanssa.[/QUOTE]

Tääl tk:ssa on 2 lääkäriä jotka uskaltavat imeä putkikorvaa ja muiden en anna edes lapsen korvaan katsoa ku eivät ole ymmärtäneet ekakerralla et onko putki edes paikallaan