Pitääkö mun hakea taas uus muutosverokortti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulipa mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulipa mieleen

Vieras
Oon siis liiton ansiosidonnaisella ja saan kelasta kothoidontuen. Viimevuodelle ja sitä edelliselle oli muutosverokortti sosiaalietutta varten, mut pitääks mun hakea se taas? Eli pitääkö se uusia joka vuosi? Netistäki sen taitas saada, jos vaan osais...?
Mulla on tossa postista tulleessa (palkkatuloa varten) olevassa verokortissa 7% muistaakseni, joku ihan olematon kuitenkin, mut se ei taida tollasenaan vaikuttaa kelaan ja liittoon? Eli ne nappaa joka tapauksessa ilman muutoskorttia sen 22% vähintään, eikö?

Hanki uus verokortti sitä sosiaalietuutta varten ja ansiosidonnaista varten myös. Soita verotoimistoon niin saat varmasti oikeen prosentin. Tohon laskuriin mää en luottais..

Mä en ole hakenut oikeastaan koskaan muutosverokorttia vaikka tulot ovat heitelleet paljon. Olen vaan laiska ja sitten maksan jälkiveroina/otan veronpalautukset, riippuen siitä kumpaan suuntaan sattui heittämään. Ei mikään ongelma, kunhan vähän arvioi oikeaa verotarvetta, jotta säästää mätkyjä varten. (Ja jos on tosi laiska, eikä jaksa edes arvioida, yrittää säästää vähän enemmän.)

Yhteistyössä