Pitääkö mennä lääkäriin, kun verenpaine 145/105 ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ööööö

Vieras
ollut jo varmaan muutaman kuukauden noissa lukemissa. olen ylipainoinen enkä liikukaan tarpeeksi. ja syön varmaan liikaa suolaakin. pitääkö mennä lääkäriin vai voinko seurata lukemia kotona ja koittaa elämäntavoilla ja laihduttamalla saada lukemat laskemaan?

Mulla paineita seurattiin kuopuksen syntymän jälkeen puolisen vuotta ja lukemat oli tuota luokkaa alapaineen kohdilla.Verenpainetauti oli paukahtanut päälle; vahva sukurasite.Lääkityksellä pysynyt kurissa.Suosittelen käymään lääkärin tai sh:n juttusilla.

[QUOTE="vieras";27400090]Juu, alapaine on liian korkea. On todella suuri riski jättää menemättä (jos olet mittaillut paineita jo jonkin aikaa)
Painonpudotus auttaa.[/QUOTE]

Painonpudotuskaan ei kaikkien kohdalla laske paineita

Oikeasti tee elämäntaparemontti. Nyt alat lenkkeillä eli aluksi joka päivä puoli tuntia kävelyä ja vähennät suolaa ja ota käyttöön kasviksia. Seuraa viikon verran paineita kaksi kertaa päivässä aamulla ja iltapäivällä. Jos lukemat viikossa pienenevät niin tiedät etä sinulla on mahdollisuus vaikuttaa. Jos ei pienene niin lääkäriin ja lääkityksen paikka.

Tietysti tarkoittaa koko elämän kestävää syömisen ja liikunnan tarkkailua.

[QUOTE="vieras";27400114]Oikeasti tee elämäntaparemontti. Nyt alat lenkkeillä eli aluksi joka päivä puoli tuntia kävelyä ja vähennät suolaa ja ota käyttöön kasviksia. Seuraa viikon verran paineita kaksi kertaa päivässä aamulla ja iltapäivällä. Jos lukemat viikossa pienenevät niin tiedät etä sinulla on mahdollisuus vaikuttaa. Jos ei pienene niin lääkäriin ja lääkityksen paikka.

Tietysti tarkoittaa koko elämän kestävää syömisen ja liikunnan tarkkailua.[/QUOTE]

Noi varmaan kaikki auttaa kyllä, mutta alapaine on sen verran korkea, että vaatii kyllä lääkityksen. Ja ehdottomasti siis lääkärikäynnin. Turhaan tuota on pelätä, mutta riski tosiaan aivoperäisiin oireisiin on melkoinen pitkällä tähtäimellä.
Lääkitystä voi sitten vähentään kun saa painoa hallintaan.
Mulle lääkäri sanoi, että säännöllisesti tehtynä tunnin lenkki vastaa puolikasta verenpainetablettia...

[QUOTE="vieras";27400137]Noi varmaan kaikki auttaa kyllä, mutta alapaine on sen verran korkea, että vaatii kyllä lääkityksen. Ja ehdottomasti siis lääkärikäynnin. Turhaan tuota on pelätä, mutta riski tosiaan aivoperäisiin oireisiin on melkoinen pitkällä tähtäimellä.
Lääkitystä voi sitten vähentään kun saa painoa hallintaan.
Mulle lääkäri sanoi, että säännöllisesti tehtynä tunnin lenkki vastaa puolikasta verenpainetablettia...[/QUOTE]

Kyllä ihmisellä pitäisi sen verran olla vastuuta, että ennen lääkitystä korjaa elämäntapoja. Jo viikossa näkee miten liikunta verenpaineeseen auttaa. Lääkäriajan ehtii varata viikon kuluttuakin.

[QUOTE="vieras";27400122]Ei painonpudotus, mutta liikunta yleensä. On tietty muutama prosentti, joille ei liikuntakaan auta.[/QUOTE]

Mulla ei ainakaan liikunta auta niin paljon, että siitä olisi jotain apua. Tarvitsen tuplalääkityksen verenpaineeseen, eli verenpainelääkkeen plus betasalpaajan.

Mulla on siis sukurasituksena verenpainetauti.

Jossain tilanteissa se liikkuminen myös nostaa verenpainetta.

Mulla esim. raskaana ollessa pelkästään imurointi, nosti verenpainetta lääkityksestä huolimatta yli sallittujen rajojen.

varaat nyt ajan, todennäköisesti saat sen johkin hamaan tulevaisuuteen. tai sitten käyt hoitajalla nyt heti. samoin suosittelen aloittamaan terveellisen elämän NYT.

itselläni oli alapaine luokkaa 80-85 vuosi sitten, aloitin säännöllisen liikunnan, nyt alapaine 65-70 ja syke 47-50. Ja ennenkaikkea oma vointi on tuhat kertaa parempi nyt. tsemppiä.

Mulla on samat lukemat enkä ole edes ylipainoinen. Liikuntaakin harrastan muutaman kerran viikossa. Kävin terkalta kysymässä asiasta, kuulemma pitäisi muutamia viikkoja kotona seurailla ja sitten lääkäriin. Eli mene lääkäriin kun olet jo noin kauan seurannut. Luultavasti saat siihen lääkkeitä.

Yhteistyössä