Pitääkö lomalla matkustaa johonkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhimys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhimys

Vieras
Meillä on rahasta tiukkaa. Rakennusprojekti vie sen verran paljon rahaa, että pitäisi elää säästeliäästi, ellei halua ottaa ylimääräistä lainaa nykyisten päälle. Kohta alkaa loma ja kaikki kyselee, et mihin reissaatte. Miehen mielestä voitais johonkin mennäkin, mutta mun mielestä olisi järkevää säästää nekin rahat muuhun käyttöön. Rahatilanne paranee hieman kun menen töihin syksyllä, mut juuri nyt ei ylimääräistä paljon ole. En ole ikinä ennen odottanut lapsilisiä yhtä innokkaasti kuin nyt pari viime kuukautta. Nytkin seuraava tulo mulla on lapsilisät ja tilillä nyt alle 100 eur. Onneksi miehellä on vähän enemmän. Ollaanko me nyt ihan outoja ja poikkeavia, jos ei mihinkään matkusteta, koska on kesäloma?

Itse haluan matkustaa jonnekin lomalla. Ainakin Suomen sisällä jos ei kauemmaksi. Mutta ei tietenkään kaikkien tarvitse. Teillä rahanmenoa muutenkin. Oletteko ennen aina matkustelleet lomilla ja siksi ihmiset kyselevät?

ei oo pakko reissata :hug: myökin olostellaan kotosalla, välillä kävästään uimassa ja nautuitaan aikatauluttomista aamuista B) serkkumuksuja on muksuilla kaverina ja välilä ovat mummoilla tms

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse haluan matkustaa jonnekin lomalla. Ainakin Suomen sisällä jos ei kauemmaksi. Mutta ei tietenkään kaikkien tarvitse. Teillä rahanmenoa muutenkin. Oletteko ennen aina matkustelleet lomilla ja siksi ihmiset kyselevät?

Siis ei me olla mitään ihmeellisiä reissuja tehty. Pienet lapset, niin parin päivän reissuja Suomessa vaan. Mut tänä vuonna taitaa jäädä se parikin päivää väliin.

Mä en ole koskaan aiemmin iloinnut örppätaudista, mutta kun se viime yönä kahden maissa alkoi, oksensin onnellisena. Säästyinpä pakolliselta mökkireissulta =) Mä haluan viettää lomani kotinurkissa. Hengailen mielelläni lomapäivisin stadissa, mutta yöksi aina kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en ole koskaan aiemmin iloinnut örppätaudista, mutta kun se viime yönä kahden maissa alkoi, oksensin onnellisena. Säästyinpä pakolliselta mökkireissulta =) Mä haluan viettää lomani kotinurkissa. Hengailen mielelläni lomapäivisin stadissa, mutta yöksi aina kotiin.

Heh, justiin mietin, että jokohan on keittiksen hyttysmyrkyt ja mölkkypelit pakattu.

Onnea yrppätaudin johdosta. Vilpittömästi! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Heh, justiin mietin, että jokohan on keittiksen hyttysmyrkyt ja mölkkypelit pakattu.

Onnea yrppätaudin johdosta. Vilpittömästi! :flower:
Kiitos =) Olo on hutera ja viheliäinen, mutta mieluummin yksi kuin 3 päivää kärsimystä :D Systeri tuossa jo soitteli, että ensi viikonloppuna sitten. Tulisin junalla mökille ja heidän kanssaan autolla takaisin. Onneksi olin jo sopinut meneväni perjantaina päivävierailulle palstan lohikäärmeen luokse. Päivän kestävät jutut on kivoja ja niitä odotan innolla, mutta haluan nukkua yöni omassa sängyssäni.

En ole kuullutkaan lomaetiketistä :saint: !

Itse joudun niin paljon työn puolesta matkustamaan, että tärkein lomasuunnitelmani on tehdä ei yhtään mitään. Teen sitä usein. Haluan vain viettää aikaani lasten kanssa. Toki tehdään pikkuretkiä ja ehkä parin yön reissuja mutta hotellihuoneita olen nähnyt niin paljon että jotain eroa loman ja arjen väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Sehän järjestyi mukavasti! =) Mulla ei koskaan käy noin hyvä tuuri.
Etkö muuten saa siskoasi ymmärtämään ettet pidä mökkeilystä? Omani olen sen saanut ymmärtämään kun olen suoraan sanonut mielipiteeni, nyt pitäisi vielä saada toinen sisko ymmärtämään etten pidä hänen uskonnontyrkyttämisestään. Hän on hieman sitkeämpi tapaus ja on kohta tulossa tännepäin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Sehän järjestyi mukavasti! =) Mulla ei koskaan käy noin hyvä tuuri.
Etkö muuten saa siskoasi ymmärtämään ettet pidä mökkeilystä? Omani olen sen saanut ymmärtämään kun olen suoraan sanonut mielipiteeni, nyt pitäisi vielä saada toinen sisko ymmärtämään etten pidä hänen uskonnontyrkyttämisestään. Hän on hieman sitkeämpi tapaus ja on kohta tulossa tännepäin. :/
Mukavasti ja mukavasti |O Kävin kyllä eilen illalla uhraamassa jumalilleni, että antaisivat jonkun hyväksyttävän syyn olla lähtemättä. Ja sen sitten sain :laugh: Mutta joo, parempi näin. Mä olen valmis lähtemään sinne mökille sitten, kun siellä on puolukoita. Alunperin koko reissusta soviittiin mustikoiden takia, mutta mustikkasatoa ei juurikaan ole sinne tullut. Systerin mielestä mökillä on niin ihanaa eikä se ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä ei ole. Mä en ole kauheasti suvulle mainostanut, miten kipeäksi tulen, jos menen saunaan. Saunasta järveen on mun nivelilleni suoranaista myrkkyä. Mä en siis voi peseytyä saunoamalla ja uimalla vaan siinä saunan eteisessä ämpärissä, jos haluan seuraavana päivänä kävellä. Ehkä pitäisi kertoa, mutta mutsi on sellanen ainainen sairauksistaan valittaja, että en ole viitsinyt kiusata sukua omilla kivuillani.

Meillä ei onneksi ole tuota uskonnosta tuputtamista. Jos likka ja minä puhutaan muiden kuullen jotain uskonnostamme, kaikki muut vaikenevat ja vaihtavat nopeasti puheenaihetta :D

Yhteistyössä