Pitääkö lapsi kuskata kouluun ekana koulupäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
Kun lapsi ei käy lähikouluaan vaan toista koulua, jonne on matkaa täältä noin 25 km.

Katsoin tänään vain taxikuljetusten aikatauluja ekalle koulupäivälle ja en kyllä sieltä mitään tietoa löytänyt.

Siellä oli vain tiedot kaikista tämän kunnan kouluista ja koulujen kuljetusreitit / aikataulut olivat vain kunkin koulun lähitienoita koskevia. Ei tämmöistä reittiä mitä oma lapsi kulkee.

Joten kai sitten pitää tehdä niin, että odottaa puoli yhdeksään asti aamulla taxia ja jos tuota ei näy, niin sitten lähtee viemään itse lapsen kouluun, vaikka hän silloin saattaa hieman myöhästyäkin. Kakkosilla ja nelosilla kun koulu alkaa 9:00 ekana koulupäivänä.

Soita sille ihmiselle joka koordinoi kyydit ja kysy. Tai jos tiedät mikä taxifirma hoitaa kyydin, kysy heiltä. Meilläpäin pitää tehdä niin. Ja soitto meillä kannattaa tehdä vasta koulun alkua edeltävänä iltapäivänä, yleensä tietoa ei ole olemassa ennen sitä.

Itse en tiedä vielä mikä firma lapseni hakee. Luulen että tänä vuonna lapsi (5lk) saa odotella taksia ja menee sitten kyytiin kun se tulee. Jos ei tule, niin sitten soitellaan koululle ja kysytään, että onko lasta aikomustakaan hakea. Viime joulun jälkeen lapsi ei ollut kenenkään listalla... Hakivat sitten erikseen.

Itse kun menin ekaluokalle, en missään nimessä halunnut, että äiti veisi minut kouluun ekapäivänä. Silloin ajattelin, että koululaiset kulkee ilman äitiä eli linja-autolla menin kouluun enkä halunnut äitiä.

Meillä pojalla oli taksikyyti noin 3 kilometrin päässä olevalle koululle. Usein opettaja soitti kyydistä kotiin koulua edeltävänä päivänä, kerran muistelen että taksikuski olisi soittanut edellisenä iltana, joinain vuosina ei tullut mitään ilmoitusta mutta taksi tuli aamulla.

Teillä kun on vasta toinen vuosi alkamassa ja noin pitkä matka eikä ole lähikoulusta kyse, niin kannattaa kysyä.

Onhan tässä vielä viikko aikaa tieto kyydistä tulla. Meillä on monesti tullut viimeisenä kesälomapäivänä vasta. Meillä myös pari kyydittävää odottelee vielä tietoa ja luotan siihen, että saavat kyytinsä jo ekasta päivästä lähtien.

Fiksu vanhempi vaivautuu ihan itse soittamaan ja kysymään, miten kuljetutukset toimivat tänä lukuvuonna. On kyse SINUN lapsestasi, joten on SINUN asiasi ottaa selvää.

Yhteistyössä