Pitääkö kirjoittaa joku valtakirja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Mulle on tullut postipaketti jota en itse pääse hakemaan joten kaveri hakee. Monesti noissa pakettilapuissa on takapuolella se valtakirja, tässä ei oo. On vaan kuittausrivi etupuolella, pitäiskö mun itse kirjoittaa joku valtakirja vai antaako ne tavan postipaketin kelle vaan?

Se kyllä riippuu paikasta antaako vai ei. Nyt lähiaikoina mies on saanut aina haettua kun vedän nimmarini lappuun. Joku aika sitten taas kyseltiin henkkarit joka kerta kun hain omaa pakettiani.

kylläpä tarvii valtakirjan, mun sisko ei saanut mulle osoitettua normaalia postipakettia ilman valtakirjaa haettua. ja jos posti antaa toiselle sulle kuuluvan paketin ilman tätä valtakirjaa tekee siinä posti virheen.

Hei. Vähän vanha ketju, mutta tuli googlella asiasta etsittyäni vastaan. Ajattelin kysyä täältä, osaisiko kukaan sanoa kelpaako postille vaikka ruutupaperille rustattu käsinkirjoitettu valtakirja? Jos kelpaa, niin mitä välttämättömiä kohtia siihen tulee? Tilasin Poste Restante palvelulla postiennakkopaketin tuohon lähipostiin, eli saapumisilmoitusta ei siitä jaeta. En ole varma saako sitä haettua todistamatta henkilöllisyyttä. Henkkarini ovat hukassa ja veljeni ehtisi hakemaan sen hyvin.

Yhteistyössä