Pitääkö iankaikkisen vanhassa parisuhteessakin olla muka jotenkin hienotunteinen..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Minä kun olen melko suorasanainen.. (cosmopolitanin horoskooppikin sanoi, että miehiä kiehtoo mun rehellinen ja suora ulosantini..) ja menin sanomaan miehelle, että onko mahdollisesti huomannut lihonneensa tässä lähiaikoina niin johan toi meni ja otti oikeen kunnolla nokkiinsa. Käski mun katsoa vaan peilistä omaa persettäni, no minähän heti katsoin, juu pyöreyttä on, samoin tisseissä, mutta paino on edelleen sama.. ei siis vissiin olla kumpikaan treenattu syksyn mittaan enää silleen kuin ois pitänyt, mä kun en ainakaan ole ehtinyt, töitä liikaa. Mut siis pitääkö tuosta nyt mököttää, ihan vaan motivaation haun takia koitin ottaa puheeksi???? :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
No kyllähän se niin on, että jos täällä joku kertoo miehensä noin sanoneen, niin kaikki yhdestä suusta haukkuvat miehen siaksi ja käskevät vaihtaa parempaan :laugh:

No mut miksi, eikö ole parempi, että kotona hiukan vihjataan eikä niin, että naapurissa vaan naureskellaan, että hui kauhee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
No kyllähän se niin on, että jos täällä joku kertoo miehensä noin sanoneen, niin kaikki yhdestä suusta haukkuvat miehen siaksi ja käskevät vaihtaa parempaan :laugh:

toi on muuten niin totta,jos asia ois ollu toistepäin ni ois tullu heti kolmen sivun ketju että jätä se sika,ja miten se voi noin sanoa! :D
 
Me ollaan oltu 10v yhdessä ja minä olen lihonut varmaan 30kg siitä mitä olin silloin kun alettiin seurustella. Jos mies nyt alkaisi sanomaan minua lihavaksi valaaksi, niin kyllä itku pääsisi, vaikka rehellinenhän hän olisi. toki treenaan koko ajan ja kiinteytynyt olenkin, mutta pahalta tuntuisi näiden vuosien jälkeen. Onneksi ei sentään sano. Ajatella kyllä saa mitä vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
No kyllähän se niin on, että jos täällä joku kertoo miehensä noin sanoneen, niin kaikki yhdestä suusta haukkuvat miehen siaksi ja käskevät vaihtaa parempaan :laugh:

toi on muuten niin totta,jos asia ois ollu toistepäin ni ois tullu heti kolmen sivun ketju että jätä se sika,ja miten se voi noin sanoa! :D

No mutta missä on palstamme miespuoliset kertomassa mulle, että hyi sua??
 
Oli sita ollut yhdessa sitten vaikka aikojen aamusta, niin ei se minusta oikeuta kaytostapojen karsimiseen. Kylla minakin pahastuisin jos mies noin minulle sanoisi, enka kuvittelisi itse hanelle noin sanovani silla eiko tuosta aivan varmasti tule paha mieli. Ei kai kukaan siihen vastaa etta 'hei kulta, kiitos joo kun huomautit,,,,' :(
 
Kyllä minun mielestäni asian voi sanoa monella eri tapaa...Ethän ap voi tietää, josko se onkin miestä harmittanut, että kiloja on salakavalasti päässyt kertymään. Sanan säilällä voi toista loukata pahastikin ja niitä sanottuja sanoja ei takaisin saa...

Joku asia, jonka sanominen ei itsestä niin välttämättä pahalta tuntuisi, voikin sitten loukata toista todella syvästi. Eikä se mielestäni vaikuta siihen mitenkään, onko sitten suhde ikivanha vai nuori, hienotunteisuutta pitää olla. Toisen loukkaaminen sanoin on mielestäni ilkeää, kannustavilla sanoilla saa enemmän aikaan.
 
Minä taidan olla välillä nimenomaan muka hienotunteinen :whistle:
tässä jo kohtalaisen ikäisessä suhteessa.

Minä en pidä mieheni hienotunteisista tavoista viestiä siitä, että mulle on kertynyt kiloja. Vaikka se on fakta. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minä taidan olla välillä nimenomaan muka hienotunteinen :whistle:
tässä jo kohtalaisen ikäisessä suhteessa.

Minä en pidä mieheni hienotunteisista tavoista viestiä siitä, että mulle on kertynyt kiloja. Vaikka se on fakta. :/

Ottaisitko paremmin vastaan sen suoraan sanomisen? Minun mielestäni tuollaisia asioita ei juurikaan tarvisi sanoa, yleensä ihminen kyllä itse tietää paljonko painaa. Mutta voi olla, että mielipiteeni johtuu siitä, etten niin kamalasti tarvitse puhumista yleensäkään :D
 
ei siis vissiin olla kumpikaan treenattu syksyn mittaan enää silleen kuin ois pitänyt, mä kun en ainakaan ole ehtinyt, töitä liikaa. Mut siis pitääkö tuosta nyt mököttää, ihan vaan motivaation haun takia koitin ottaa puheeksi???? :o [/quote]

mököttää siun(ko)?
en mie kehtais ja puhumaan kehoittelen *selvinpäin*.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minä taidan olla välillä nimenomaan muka hienotunteinen :whistle:
tässä jo kohtalaisen ikäisessä suhteessa.

Minä en pidä mieheni hienotunteisista tavoista viestiä siitä, että mulle on kertynyt kiloja. Vaikka se on fakta. :/

Ottaisitko paremmin vastaan sen suoraan sanomisen? Minun mielestäni tuollaisia asioita ei juurikaan tarvisi sanoa, yleensä ihminen kyllä itse tietää paljonko painaa. Mutta voi olla, että mielipiteeni johtuu siitä, etten niin kamalasti tarvitse puhumista yleensäkään :D

minulla on kiloihini sellainen suhde, että minä saan puhua niistä. Muut eivät B)

Ja minä en muuten tiedä paljonko painan. Vaaka on rikki, vaihdoin siihen patteritkin, mutta siinä on joku kytkentähäiriö, sillä näyttää aina lukua 0.00

:D

Mutta minustakaan sellaisista asioista ei tarvitse puhua, ei rypyistä eikä
muustakaan sellaisesta, mikä erottaa meidät siitä miltä näytimme joskus. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minä taidan olla välillä nimenomaan muka hienotunteinen :whistle:
tässä jo kohtalaisen ikäisessä suhteessa.

Minä en pidä mieheni hienotunteisista tavoista viestiä siitä, että mulle on kertynyt kiloja. Vaikka se on fakta. :/

en minäkään pitäis. kyllä sitä nyt jokainen itse tietää painonsa.. ja et sille pitäis tehdä jotain jos sitä on liikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL:
ei siis vissiin olla kumpikaan treenattu syksyn mittaan enää silleen kuin ois pitänyt, mä kun en ainakaan ole ehtinyt, töitä liikaa. Mut siis pitääkö tuosta nyt mököttää, ihan vaan motivaation haun takia koitin ottaa puheeksi???? :o

mököttää siun(ko)?
en mie kehtais ja puhumaan kehoittelen *selvinpäin*.
[/quote]

En minä mökötä ikinä vaikka joku kritisoiskin mun kroppaani.. siis mies nyt mököttää, vaikka on hyvin selväksi tehnyt suhteemme alusta alkaen, että mun pitää olla aina ja ikuisesti hoikka (itselleen ei ole antanut samoja vaatimuksia ilmeisesti ;) ) Ja saataa hän toki sanoa myös, että miltä sä näytät kun kömmin sängystä ylös viiden aikaan yötuurien jälkeen.. enkä toki olekaan mitenkään herttainen silloin..
 
Niin ja sehän siinä merkkaa paljon että kuinka se asia esitetään =)

Jos mun mies sanois mulle että olen lihonnut niin luultavasti sanoisin että niin oonki.Eikä mua haittaa jos asia esitetään asiallisesti.

Mut jos vittuilemaan ruvetaan niin se on jo asia erikseen :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Me ollaan oltu 10v yhdessä ja minä olen lihonut varmaan 30kg siitä mitä olin silloin kun alettiin seurustella. Jos mies nyt alkaisi sanomaan minua lihavaksi valaaksi, niin kyllä itku pääsisi, vaikka rehellinenhän hän olisi. toki treenaan koko ajan ja kiinteytynyt olenkin, mutta pahalta tuntuisi näiden vuosien jälkeen. Onneksi ei sentään sano. Ajatella kyllä saa mitä vaan!

Voi miten tuttua... Sama tarina mulla. :ashamed:

Se on vähän miehestä ja naisesta kiinni, mitä saa sanoa ja mitä ei. :) Ja sanoakin voi monella eri tapaa... Mun ukolla on usein just se väärä tapa ilmaista tuo asia ja siitä nousee joka kerta haloo. Samoin mun äidillä, jolla on joku ihme fiksaatio laihuuteen... Mut sit taas monet muut osaa sanoa sen eri tavalla eikä mua haittaa yhtään (ja tottahan se on).

Mut sit taas kyllä mäkin tiedän, kuinka saan sanottua sen ukolleni niin, ettei se vedä hernettä nenään. Ja myös toisinpäin.

Eli vastauksena kysymykseesi, pitääkö olla kohtelias (tms.): riippuu siitä, mitä haluaa. Jos tahtoo hyvää tulosta, pitää. Jos tahtoo riitaa ja pahaa mieltä, ei pidä. :saint:
 
Kyllä mä olen maininnut miehelleni että nyt vois alkaa kohta jättämään sen toisen iltapalan pois ja hän mainitsee minulle että "alkaa olla jotain mistä ottaa kiinni". Mä haluan huolehtia myös miehestäni ja mainitsen kyllä jos alkaa näyttämään siltä että maha alkaa kasvamaan. Ja niin hän mullekin tekee eikä siitä kuulu loukkaantua. Jos siis puhutaan todellisesta asiasta,se on eri jos mä ihan aikani kuluks väitän miehen levinneen tai hän väittää mun takapuoleni olevan kuin Reposaari. Sit se on ilkeyttä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
No kyllähän se niin on, että jos täällä joku kertoo miehensä noin sanoneen, niin kaikki yhdestä suusta haukkuvat miehen siaksi ja käskevät vaihtaa parempaan :laugh:

No mut miksi, eikö ole parempi, että kotona hiukan vihjataan eikä niin, että naapurissa vaan naureskellaan, että hui kauhee..

mitä väliä niillä naapureilla on. kyllä minäkin loukkaantuisin. jos on pitkä parisuhde, niin pitäis tietää, mikä on toisen arka paikka. ei pitkä parisuhde ole mikään tekosyy tai puolustus sille, että olet tökerö ja loukkaat toista.
vai vielä motivoinnin vuoksi täräytit päin naamaa...
 
Raivostuttavia tuollaiset "minä nyt olen vain niin suorasanainen", "minulla on oikeus sanoa mielipiteeni" -ihmiset. Aivan sama kuinka kauan sitä ollaan yhdessä oltu, aivan samalla tavalla se loukkaa kun arkaan paikkaan tölväisee.
 
no meillä on miehen kanssa kumallakin "raskaus" kiloja muutama jääny. Ei todellakaan paljon mutta kummankin ylimääräset kilot mua häiritsee.

Haluan myösnäyttää hyvältä vaikka ollaan yhdessä pitkään oltu mutta toivon että mieskinnäyttää.

täytyy olla käytöstapoja puolin ja toisin mutta on myös suotavaa pitää itsestään huolta jotta fyysinen vetovoimasäilyy. =)

en kuitenkaan läskiks ketään hauku mutta eipä siihen oo aihettakaan =)
 
Mä olen äärettömän onnellinen tuosta miehestäni, joka ei kertaakaan ole sanonut mitään negatiivista ulkonäöstäni. Aina jaksaa ihailla, vaikka olisin viimeisilläni raskaana tai just synnyttänyt. Eipä silti, ei raskauskiloja ole jäänytkään pysyvästi, mutta vaikka olisikin en usko että huomauttelisi ikävästi.
 

Yhteistyössä