Pitääkö huolestua verenvuodosta rv 7 ????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhi82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhi82

Jäsen
05.07.2008
144
0
16
Perjantaina töissä rupesin vuotamaan verta. Tunsin kun holaus tuli housuihin. rv. 6+6. Vessassa istuessani kirkasta verta tippui pönttöön. Ihan hirvittävä paniikki. Pyyhkiessäni verta paperiin tuli pieni, hiukan pavun mallinen "hyytymä". ainakin silloin ajattelin sitä hyytymäksi. Olisiko ollut toinen alkio?
laitoin siteen housuihin ja soitin miehelle. ja sitten pomolle. samaan aikaan verta alkoi tulla nenästä ihan kauheasti. mulla ei koskaan tule verta nenästä....aika outoa että samaan aikaan ylä- ja alapäästä alkaa tulla verta....
Noh, pomo kiidätti mut TYKS:iin. Kävin labrassa ja sitten tosi kiireelliseltä ja tympeältä vaikuttava naislääkäri tutki mut ja ultrasi sisäkautta. "täällä on kaikki ihan sillai kun pitäisi. seitsemää viikkoa vastaava sikiö on täällä ja sydän lyö." Näytti kuvaa mulle n. 10. sekuntia ja sano että laita housut jalkaan.
Sitten vaan heippa ja tsemppiä.

Jäi kyllä niin tympeä olo siitä lekurista. olen aivan paniikissa ja oon parkunu silmät päästäni pelätessäni pahinta. ja se ei edes huomioinu sitä mitenkään.

yhen lapsen olen jo menettänyt kehityshäiriön takia ja pelkään nytkin pahinta.

Eli vuodot rauhottuivat jo pe iltaan mennessä. eilen tuli ruskehtavaa "vanhaa" vuotoa. tänään ei ole oikein tullut mitään.

Onko siis aihetta huoleen vai ei?? onko joku saanut sairaslomaa tän takia? saako sairaslomaa? teen fyysisesti raskasta työtä missä joudun nostelemaan painavia.

Jos se verenvuoto johtuikin toisen alkion poistumisesta? En muistanut paniikissa sanoa lääkärille siitä mitään.

Pelottaa jos tämäkin otetaan pois...

terppa ja toukka 7+1

Minulla kävi aivan samalla tavalla eli ensin alkoi ruskehtava vuoto ja sit tuli jo pelkkää verta muutaman päivän ja hyytymiä. Ajattelin sen olevan keskenmeno.
Ultrassa käytyäni lääkäri näytti sykkivän sydämmen ja vieressä oli verihyytymä eli ilmeisesti ollut kaksoisraskaus ja toinen vuotanut pois. Siitä on nyt 2 viikkoa ja edelleen vuotaa päivittäin ruskehtavaa vuotoa.
Ultra on tiistaina,jossa katsotaan,onko vielä kaikki hyvin..

rv 7 ja jotakin

Niinhän siinä kävi että sain sairaslomaa. Soitin eilen töistä neuvolaan ja se täti siellä oli sitä mieltä että pitäisi nyt olla kotona huilaamassa.
Onneksi sain järjestettyä sairasloman! Neuvolassa ihmeteltiin että miksi tyksin lääkäri ei ollut antanut saikkea... Noh, ei kaikkia lääkäreitä näytä kiinnostavan että jos jollain on huolia alkuraskaudessa.

Kaikki on onneksi nyt hyvin. Tuhruttaa ihan pikkusen vieläkin, mutta todella vähän. Torstaina varhaisraskauden ultraan katsomaan onko toukalla kaikki hyvin!! :heart:

Just samalla lailla alko vuoto täällä ja se loppuikin jo välillä kokonaan, mutta välillä tuli ruskeaa niukkaa vuotoa. rv 13 sikiö kuoli. Vuodot alkoivat rv7.
Toivottavasti sinulla on parempi onni..:)

Yhteistyössä