Pitääkö Drymaxx OIKEASTI vettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan pihalla

Vieras
Olen hankkimassa edullista ulkoiluasua joka myös pitäisi vettä. Raiskin Drymaxx -asut kiinnostaisivat, Halti kun on selvästi kalliimpi aidosta Gore-texistä puhumattakaan. Mutta nyt tuli pieni ongelma: Olen tähän asti ollut siinä käsityksessä että ne ovat täysin sadeasun veroisia niin että pitävät rankankin vesisateen. Mutta tässä yhtenä päivänä kuulin eräältä tuttavaltani jolla on Raiskin Drymaxx puku että se ei rankkasateessa pidäkään vettä kuin nimeksi. Hetkessä vedet läpi päästävä tuulipuku minulla jo on eikä olisi mitään järkeä ostaa toista samanlaista. Mitä te sanotte, pitääkö ne oikeasti vettä ja kannattaako niitä ostaa vai ei?

Mulla on kokemusta Raiskin Drymaxxista yhden lapsen talvihaalarin verran. Se oli aivan loistava! Ohuehko haalari, eli just passeli vesikeleille, joita toissatalvena etelässä riitti. Ikinä ei päästänyt vettä läpi pisaraakaan, vaikka lapsi "ui" sohjolätäköissä.

Aikuisten puvuista en tiedä.

oma raiskin drymaxx pitää kyllä hyvin veden, mutta on todella hiostava. Seuraavaksi ostaisin goretexin, se on jo käsituntumalla enemmän kangasmainen, drymax lähinnä muovia

mulla oli ööh oliko se haltin drymax-puku ja olin tosi skeptinen sen suhteen kun ostin. Kerran sitten kaatosade yllätti kun pyöräilin kotiin ja kyllä se piti vettä. Niskasta meni sisään ja paidan hihat kastuivat kun ranteista valu vesi sisään.

tykkäsin ja uskallan suositella. Tietenkin siitä on jo monta vuotta aikaa mutta tuskinpa nuo nyt ainakaan huonommaksi ovat muuttuneet.

ja kannattaa muuten vilkaista mikä siinä on se vedenpaineen määrä minkä kestää. Onko se 10 000 se luku joka on vedenpitävä.

Alkuperäinen kirjoittaja dry:
oma raiskin drymaxx pitää kyllä hyvin veden, mutta on todella hiostava. Seuraavaksi ostaisin goretexin, se on jo käsituntumalla enemmän kangasmainen, drymax lähinnä muovia

no sillä ulko/sisäpinnan materiaalillahan ei ole mitään tekemistä sen drymax/goretex jutun kanssa. Se tex-on siellä välissä oleva kosteussuojakalvo. Tästä syystä esim. pesun jälkeen ei pidä vääntää kuivaksi tai lingota täysillä ettei se kalvo siellä sisällä vaurioidu.

onhan niitä vaikka fleece-pusakoita jotka on vedenpitäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mulla oli ööh oliko se haltin drymax-puku ja olin tosi skeptinen sen suhteen kun ostin. Kerran sitten kaatosade yllätti kun pyöräilin kotiin ja kyllä se piti vettä. Niskasta meni sisään ja paidan hihat kastuivat kun ranteista valu vesi sisään.

tykkäsin ja uskallan suositella. Tietenkin siitä on jo monta vuotta aikaa mutta tuskinpa nuo nyt ainakaan huonommaksi ovat muuttuneet.

ja kannattaa muuten vilkaista mikä siinä on se vedenpaineen määrä minkä kestää. Onko se 10 000 se luku joka on vedenpitävä.

Olen jostain lukenut että Raiskin puvuissa oleva 5000 mm :kin pitäisi riittää. Kuinka pitkä se kaatosade oli?

Alkuperäinen kirjoittaja dry:

Oletko testannut rankkasateessa? Paljonko siinä on se vesipilari?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen jostain lukenut että Raiskin puvuissa oleva 5000 mm :kin pitäisi riittää. Kuinka pitkä se kaatosade oli?

no en kuule muista. Kotimatkan monta kilometriä poljin vesisateessa. Eikä sillä ole merkitystä sataako kaatamalla vai vähän hillitymmin. Vesi menee läpi puvusta yhtälailla jos on mennäkseen.

mutta ei mulla nykyäänkään ole sadeasua erikseen. Jonkun merkkinen tex-puku on ja se riittää mainiosti.

no en kuule muista. Kotimatkan monta kilometriä poljin vesisateessa. Eikä sillä ole merkitystä sataako kaatamalla vai vähän hillitymmin. Vesi menee läpi puvusta yhtälailla jos on mennäkseen.

mutta ei mulla nykyäänkään ole sadeasua erikseen. Jonkun merkkinen tex-puku on ja se riittää mainiosti.

No onhan se sitten ollut jo ihan kunnon pitkä rankkasade jos useita kilometrejä ehdit polkea. Mutta jos on vain ihan tavallinen sade niin mun kalvoton tuulipukukin pitää varttitunnin verran. Mutta jos on rankkasade niin läpi tulee ihan heti. On sillä sateen määrällä sen verran merkitystä

Meillä on lapsilla useita Raiskin DryMaxx pukuja. Sekä välikausi että toppa ja todellakin pitävät veden TÄYSIN. Ei ole koskaan lapsi kastunut niissä ja on tosiaan vuosien kokemus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on lapsilla useita Raiskin DryMaxx pukuja. Sekä välikausi että toppa ja todellakin pitävät veden TÄYSIN. Ei ole koskaan lapsi kastunut niissä ja on tosiaan vuosien kokemus.

Meillä on perheen aikuisilla nuo puvut, ja todellakin pitävät vettä täysin. Päältä voi olla märän tuntuinen, mutta vesi EI mene LÄPI. Jos ei sulje tiiviisti kaula-aukko ja hihansuita niin tietty ALLE voi valua vettä, just tolleen pyöräillessä. Lenkkeillessä pysyy kuivana, ainoastaan hiki voi kastaa....

Mitä tarkoitat "oikealla" sateella ja kuinka kauan olit siellä? Tuulipukukin pitää oikeaa sadetta jos siellä ei tarvitse olla kuin kuuron ajan. Mutta rankkasateessa selviää nopeasti onko puku vain vedenpitävältä näyttävä tuulipuku vai pitääkö se oikeasti vettä koska vedenhylkivyyskäsittelyt eivät kestä paineella tulevaa sadetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä tarkoitat "oikealla" sateella ja kuinka kauan olit siellä? Tuulipukukin pitää oikeaa sadetta jos siellä ei tarvitse olla kuin kuuron ajan. Mutta rankkasateessa selviää nopeasti onko puku vain vedenpitävältä näyttävä tuulipuku vai pitääkö se oikeasti vettä koska vedenhylkivyyskäsittelyt eivät kestä paineella tulevaa sadetta.

No en voi muistaa tarkasti, kun en ole tänä vuonna vielä vesisateessa ollut. Mutta sellaisella kuitenkin, että tuulipuvussa olisin kastunut.

No eihän toi nyt niin paha. Ajattele kuinka paljon sinua olisi v****nut jos päälläsi olisikin ollut tuulipuku josta vesi olisi tullut läpi. Mulle riitti tuulipuku päällä pyöräillessä yksi esterin pyllystä ruiskaus kastelemaan kaikki vaatteet ja v*tus oli ankara vaikka kotiin oli vain reilun puolen tunnin matka.

Yhteistyössä