Pitääkö aina jaksaa (tota lasta)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minni:)

Aktiivinen jäsen
28.12.2011
4 645
7
38
Herännyt huonosti nukutun yön jälkeen ja ennen kun ehtii ees kahvista hörppästä niin pitäis ettiä lapsen Nalle Puh-saksia... "Ota noi toiset", "Ei minä haluan minun Nalle Puh-sakset...äää yhyy....äiti etsii", "No voi voi, kun ei nyt löydy". Pälä pälä miksi miksi miksi pälä kälä.....

No nyt kohta toinen kuppi juotu ja alkaa ehkä helpottamaan. Ois ollu kiva herätä ihan ilman tota taustakälätystä. Rakashan se toki on, mutta... Huoh...

Eipä muuta. Ei kestä kiittää. :)

Pakko kai se on kestää, kun tuo meidänkin aamusta asti isolla äänellä pölisevä lapsi asuu kotona varmaan vielä 12 vuotta :D Rasittavaa, todella rasittavaa välillä, kun heti aamusta alkaa se selitys ja ISOLLA äänellä..

Mä niin yhdyn tohon :))) Oi niitä aamuja kun sai nukkua niin kauan kun nukutti ja aamukahvi ihanassa hiljaisuudessa...oi voi. Mutta hei kyllä nekin hetket tulee takaisin ja sitten kaivataan noita lapsien ääniä :D

Meillä tuo nuorempi (10kk) nukkuu yönsä todella huonosti..voisi sanoa että vasta viiden jälkeen alkaa nukkumaan kunnolla..
No itse kuiteskin viimestään seiskalta "pakenen" paikalta, tulen koneelle selailemaan, syön rauhassa aamupalaa ym.

Meidän 8kk saa vielä toistaiseksi huijattua kurkunpaloilla. Se istuu kiltisti syöttötuolissaan ja pyörittelee niitä pitkin pöytää ja lattioita. Siinä ehtii hyvin juoda itse kahvin samalla :D

Kauhulla odotan mitäs sitten, kun tuo ei enää mene läpi :D

[QUOTE="hmmm";26134582]Päiväkodissa sanotaan että odota, minäkin sanon niin kotona. mene töihin jos et kuria osaa pitää.[/QUOTE]

Ai odota? Koskaan kuullukaan moista sanaa. Joo hohhoi.

No kohta tulee se aika kun saa herätellä lasta vielä puolen päivän aikaan, vaikea tosin kuvitella. Uusi ikä ja uudet haasteet. :)

Ei tarvitse. Meillä lasta muistutetaan käyttämään sisällä "sisä-ääntä". Ja tuollainen inttäminen ei tuota tulosta. Sanon, että teen asian X ensin, etsi itse sillä aikaa ja jos et löydä, tulen auttamaan kun olen valmis. Vaatii toistoatoistoatoistoa, mutta menee perille vähitellen.

[QUOTE="vieras";26134652]Ei tarvitse. Meillä lasta muistutetaan käyttämään sisällä "sisä-ääntä". Ja tuollainen inttäminen ei tuota tulosta. Sanon, että teen asian X ensin, etsi itse sillä aikaa ja jos et löydä, tulen auttamaan kun olen valmis. Vaatii toistoatoistoatoistoa, mutta menee perille vähitellen.[/QUOTE]

Toi "sisä-ääni" onkin hyvä, meilkin välil pitää muistutella et sisällä ei huudeta. Sama juttu kans et periks ei anneta vaik inttäs koko päivän. Onneks ei ole kovin kova luu, pari kolme kertaa jaksaa inttää ja vähän marista, mut sit alkaa toimimaan itse. Myönnettäköön kyllä, et joskus tulee autettua ehkä liian herkästi, kun on ainut lapsi ja ei aina tajua, et eihän se ihan vauva enää ole. On siis nyt 3v. Nyt onneks alkanut kiinnittämään tähän enemmän huomiota ja alkanut odottaa enemmän sitä omatoimisuutta. Mut joo, kyllä nää 3veet osaa puhua päpättää sitten nonstop.... :)

Yhteistyössä