Pitääkö 4 vuotiasta syöttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti kohta kolmelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti kohta kolmelle

Vieras
Meillä tulee aina äitini kanssa kinaa tästä asiasta ja aloinki tässä miettiin et millassia mielipiteitä teillä on asiaan.

Meillä 4 vuotias tyttö välillä syö ja välillä istuu vaan ja tekee kaikkea muuta kehoituksista huolimatta kun syö. Kun likka on mummolassa mummo syöttää likan, ok, se on musta sen ja mummon juttu, mut mä en sitä kotona tee. Jos ei nti syö ni se on syömättä ja muutakaan ei tipu, kunnes on seuraava ruoka-aika. Kuopus 1,5v syö ite sen mitä syö ja ku kiinnostus lopahtaa auttelen sille loput, musta se on vielä pieni ja ok juttu tehä. Mut kyl musta 4 vuotiaan pitäs jo osata syödä ihan ite.

no todellakin ptäis syödä itse. meidän 3v on syönyt noin vuoden ihan ilman apua. tietenkin se on yksilöllistä, mutta ei musta kolme-vuotiastakaan tarvitse syöttää, ellei ole jollain tapaa erityislapsi.

No ei tarvi syöttää. Mä en oo noita syöttäny enää siinä vaiheessa ku lusikka on alkanu pysyy kädessä, eli railun vuoden vanhasta ovat ite saaneet syödä.
Joskus hemmottelen ja syötän, mutta sitä tapahtuu ehkä kerran vuodessa...

Niin, ku sen mielestä mun pitäs tätä esikoistaki syöttää kun se tekee ne tenät sen syömisen kanssa ja voi luoja mikä huuto tuli kun kuuli et söi tänä aamuna ruisleipää ja kaakaota. Me kuulema siskon kanssa joka aamu syötiin puuroa, AINA ja siitä ei ollu mitää napinaa kellään ja ihan äiti syötti jos ite ei suostuttu syömään. Ja hyvin ollaan kuulemma opittu syömään ite.

Sanoin et syöhän se esikoinen kerhossakin, luumukiisseleitä myöten kaikki ja ite, kotona kun ukko meni ja teki sille kiisseliä (mansikka) ni hirveen itkun ja tappelun kanssa sitä koitti syödä :o ja kerhosta sanotaan kuin hienosti oppinu syksyn aikana tykkäämään kiisseleistä. Tää onki työvuosilta ihan tuttua juttua itellekki, niin ne penskat sielä syö keitetyt kasviksetkin, vaikkei kotona niitä söiskään sun muut ällötykset, mut ku kaverit vetelee ne kanssa mukisematta ja sitte pääsee viel äkkii leikkii kavereitten kaa jne. mut onhan se eri asia kotona...
Mummollakin esikoisen ollessa yötä ni se vetää kaks eloveena pussipuuroa silloin tällöin siis et TAHTOO vielä lisää puuroa toisen pussillisen, kun kato mummo syöttää ja ne jutteleee ja kattelee lehtiä sillä aikaa. Ei mulla vaan tässä kohta kolmen äitinäoo aikaa istuskella ruokapöydässä lapsille lehen sivuja kääntelemässä vaan sen takia et ne vetäs ittesä ähkyks puurosta. Puhumattaka siitä et välillä ku liaklle antaas itäpuuroa ni jo siitä vajaasta 2dl jää syömättä puolet tai se ei suostu syömään sitä ollenkaan. Ja se on aivan sama onko edessä jugurttia ja leipää tai muuta aamupalaa, se syöminen on mitä on ihan likan fiiliksen mukaan. Joskus on tosi reipas ja joskus JUST tämmöi et ei vois vähempää kiinnostaa.

Mä ole lopettanut syöttöpalvelun heti kun lapsi osaa jotenkuten syödä itse,vain jos on oikein kipeä yms voin vähän avittaa,mutta muuten saavat kyllä syödä itse tai sitten olla syömättä.

Yhteistyössä