Pitää vissiin paikkansa, että eturepusta ei pääse millonkaan eroon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Synnytyksesta on aikaa 10kk, ja tämän vuoden alusta lähtien olen treenannut ja tiputtanut painoa 15 kg. Ennen raskautta en todellakaan ollu mikään timmi tapaus, en ollut lihava, en edes pyöreä, kiinteys vaan puuttui. Nyt voi jo sanoa, että olen timmissä kunnossa. Selkä, jalat, kädet, takapuoli, ylävatsa, kaikki hyvässä kunnossa. Tätä onnea varjostaa pari asiaa: tissit jotka on pari tyhjää säkkiä (no niihin oon aika tottunut jo) ja kamala etureppu, joka ei ole edes pienentynyt yhtään tämän prosessin aikana. Tiesin jo ennen kun aloitin vartalon remontin, että etureppu ei välttämättä mihinkään häviä, mutta toivoin, että kuuluisin siihen pieneen osaan, jonka vatsasta ei edes huomaa, että on joskus synnyttänyt, vaan toisin kävi. Rupee loppuun usko koko liikuntaan ja tekis vaan mieli antaa periks ja lopettaa koko juttu. Mässätä ruualla ja maata sohvalla. Ja vaikka murehdin vartalostani, niin se ei tarkota sitä, ettenkö rakastais lastani ja olis ilonen, että olen hänet saanut.

Ei mun mahanahasta ainakaan pääse eroon kuin kirurgin veitsen avulla, ja oli kamala jo ekan lapsen jälkeen (nyt tulossa kuudes ja viimeinen).
Saa nähdä uskallanko mennä sen leikkauttamaan, houkuttelisi kovin mutta komplikaatiot pelottaa ja ulkomaille en todellakaan uskalla lähteä ja on aika kallista huvia Suomessa.

Treenaamalla saat mahan siihen kuntoon että vaatteet päällä näyttää hyvältä mutta jos se on roikkuakseen niin vaikka treenaisit kuinka niin iho ei välttämättä palaudu (joillain onnekkailla toki palautuukin lähes täysin mutta itse en heihin ainakaan lukeudu).

Mun kriteerit? Mä tahdon mahan, jonka kanssa voi pitää housuja jalassa, ilman että niitä tarvii vetää napaan asti tai ilman että maha pursuaa housujen reunan päälle. Nyt näin ei ole. Muuten olin hoikassa kunnossa, mutta alamaha on kun jumahtanu kuudennelle kuukaudelle raskautta. Paitsi, ettei se oo kiintee kuten raskausaikana, vaan löysä ja roikkuu todella rumasti.

etureppu se mullakin tossa roikkuu ko vanhan mumman poski vaikka muualta olenkin timmi. synnytyksestä jo 3,5v joten tuskinpa se enää tuosta. luultavasti ylimäärästä ihoa kun ei treenillä oo lähtenyt. ekasta lapsesta ei tuota reppua jäänyt mutta tokasta tuli ja oikein kunnon reppu :(

Vuosi ei ole pitkä aika iholle ja kudoksille palautua. Odota pari kolme vuotta (hyvä tietty jos myös treenaat) ja tule sitten sanomaan. Toki joillakin voi iho- ja kudoslaatu olla sellainen, ettei se palaudu niin hyvin.

Ei mun mahanahasta ainakaan pääse eroon kuin kirurgin veitsen avulla, ja oli kamala jo ekan lapsen jälkeen (nyt tulossa kuudes ja viimeinen).
Saa nähdä uskallanko mennä sen leikkauttamaan, houkuttelisi kovin mutta komplikaatiot pelottaa ja ulkomaille en todellakaan uskalla lähteä ja on aika kallista huvia Suomessa.

Iltalehdessä oli niitä muodonmuutos-kisaajia, ja yksi niistä oli saanut kunnalliselta puolelta kelakorvattuna sen leikkauksen, koska roikkuvasta vatsanahasta oli haittaa kun se hiertyi. Jos on vastaavaa niin voihan sitä koittaa...mut jos on ns. kosmeettinen haitta vain niin tuskinpa sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti harmaana;26103822:
Iltalehdessä oli niitä muodonmuutos-kisaajia, ja yksi niistä oli saanut kunnalliselta puolelta kelakorvattuna sen leikkauksen, koska roikkuvasta vatsanahasta oli haittaa kun se hiertyi. Jos on vastaavaa niin voihan sitä koittaa...mut jos on ns. kosmeettinen haitta vain niin tuskinpa sitten.

Joo mä tiedän että on mahdollista, luojan kiitos mulla kuitenkin on tosta repusta vaan sitä kosmeettista haittaa.

On varmaan geeneistä kiinni kenelle sellainen edes tulee. Mulla on neljä lasta eikä etureppua ole jäänyt yhdestäkään raskaudesta. Viimeisin oli kaksosraskaus ja ihan täysaikainen. Ylipainoa multa löytyy 10 kiloa mutta on kaikki perseessä ja reisissä.

Viimeisen kerran kun lähdin sairaalasta kotiin niin synnyksestä oli kulunut aikaa viikko ja vedin jalkaan samat farkut kun ennen raskautta.

Yhteistyössä