Pisto sydämessä, annatkoo huonon palkan virpojille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virvotar lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virvotar lissu

Vieras
KUNNON palkka virpojille
tänään on taas se päivä kun pienet virpojat tulevat ilahduttamaan sinua hienoin koristelluin oksin.Meiltäkin kaikki lapsemme tytöt ja pojat 8-14 v lähtevät virpomaan Mutta mitä he saavatkaan: yhden munan, yhden karkin, euronkolikon...onko tuo sinusta vaivan palkka. Tunnetko piston sydämessäsi? Anna kunnon palkka!

Voi, ihana! :) Minä kyllä lupaan lämäyttää oven kiinni jokaisen 14-vuotiaan pikkutrullin nenän edestä. :) Turussa sen ikäiset tytöt pyytävät sediltä vaivanpalkaksi merkkifarkkuja. :D

Muutamassa paikassa kun kiertävät, niin eiköhän ihan riittävästi suklaata tule. Eihän se nyt mikään rahastusreissu ole, hauska perinne ja iloinen juttu. Menee maku koko hommasta jos aletaan kyttäämään, että saatiinko nyt riittävän paljon.

Mun on pakko myöntää etten muistanut ostaa tänävuonna namusia pikku-virpojille. Omistan kuitenkin "hilukipon" jossa on 5 ja 10centin kolikoita, kelpuuttaisko.. ei mulla muuta ole :(

Muutamassa paikassa kun kiertävät, niin eiköhän ihan riittävästi suklaata tule. Eihän se nyt mikään rahastusreissu ole, hauska perinne ja iloinen juttu. Menee maku koko hommasta jos aletaan kyttäämään, että saatiinko nyt riittävän paljon.

Samaa mieltä. Itse olen sanonut mukeloille (siis omilleni ;) ) että käykää parissa talossa ja tulkaa sitten kotiin. Ei sitä älytöntä karkki määrää jaksa kukaan syödä....

Omat lapsenikin lähtevät virpomaan. Mä meen ton typerän homman mukana ihan niitten takia.

Annan virpojille ehkä 50c, kun karkkia ei ole varattuna. Jos he eivät ole tyytyväisiä siihen, niin ei haittaa mua.

Ärsyttää, että tästä virpomisesta on tehty ahneusjuttu.

Minä olin hämmentyny lapsena kun eräs todella vanha mummo (kävelikin melkein 90 asteen kulmassa kumartaen), niin häneltä sain kerran hänen itse tekemiään ja paistamiaan kuumia karjalanpiirakoita ja pari kananmunaa maalattavaksi. Olihan se hieman outoa lapsen silmin, mutta on jääny ainiaaksi mieleen =) Ja oli muuten hyviä piirakoita =)

Ai että on suklaamuna, tai euron kolikko huono palkka jollekin 7-vuotiaalle? :O Jestas, jos noin on niin on kyllä röyhkeitä kakaroita, tai pikemminkin ahneita vanhempia, lapsihan voi kyllä olla tyytyväinen saaliiseensa. Varsinkin kun ne kersat kiertävät jopa parikymmentä taloa, ainakin meilläpäin, niin kyllä siinä kertyy suklaata päiväkausiksi ja karkkirahaa..

kyllä karjalanpiirakat ja 50 senttiset on virpojan pilkkaamista! Meillä muuten 14 v on poika, hänelle sopisi raha ok, pienemmät haluaa kindermunia, isoja suklaamunia, mignonmunakin käy hätätilassa, mutta älkää nyt hyvät ihmiset piirakoita antako! Leipäjonot on erikseen.

kyllä karjalanpiirakat ja 50 senttiset on virpojan pilkkaamista! Meillä muuten 14 v on poika, hänelle sopisi raha ok, pienemmät haluaa kindermunia, isoja suklaamunia, mignonmunakin käy hätätilassa, mutta älkää nyt hyvät ihmiset piirakoita antako! Leipäjonot on erikseen.

NYT NUKKUMAAN! Sun nukkumaanmenoaika oli jo kymmeneltä! Maanantaina pitää jaksaa herätä seitsemältä kouluun, joten päivärytmistä täytyy pitää kiinni.

Jep! Ja karkin- ja rahankerjäämiset voi suorittaa kotonaan, ei tartte meille tulla kerjuulle. Hävettää tollanen kerjääminen, eikö vanhemmilla ole varaa kustantaa pentujensa karkkeja?!

[QUOTE="vieras";23597050]Annan setelin, vähän riippuu, saatan antaa kympin tai kakskymppisen. Et kandee tulla meille virpomaan.[/QUOTE]

Virvon varvon jne... ja mun tilinumero on 11111111-2222222. Kiittäen :D

[QUOTE="hih";23596973]Minä olin hämmentyny lapsena kun eräs todella vanha mummo (kävelikin melkein 90 asteen kulmassa kumartaen), niin häneltä sain kerran hänen itse tekemiään ja paistamiaan kuumia karjalanpiirakoita ja pari kananmunaa maalattavaksi. Olihan se hieman outoa lapsen silmin, mutta on jääny ainiaaksi mieleen =) Ja oli muuten hyviä piirakoita =)[/QUOTE]

Varmaan lapsen mielestä tylsä palkka, mutta ihana :) :)

[QUOTE="vieras";23597050]Annan setelin, vähän riippuu, saatan antaa kympin tai kakskymppisen. Et kandee tulla meille virpomaan.[/QUOTE]

Ja jos aikuiset viittii tulla virpomaan,niin heille annan oikein ison setelin.

14-vuotias ei kyllä enää virpomassa käy missään noita-asuissa varmastikaan, kunhan vaan etsii viinarahoja viikonloppua varten.. ellei sit ole joku kehari

KUNNON palkka virpojille
tänään on taas se päivä kun pienet virpojat tulevat ilahduttamaan sinua hienoin koristelluin oksin.Meiltäkin kaikki lapsemme tytöt ja pojat 8-14 v lähtevät virpomaan Mutta mitä he saavatkaan: yhden munan, yhden karkin, euronkolikon...onko tuo sinusta vaivan palkka. Tunnetko piston sydämessäsi? Anna kunnon palkka!

En tunne. Porvoolaisille annan risun palkaksi. 'Hieno' oksa on koivun risu, jossa on pari höyhentä teipattuna.

Ei huonoa palkkaa olekaan, jos nyt ei roskia jakele. Kyllä meilläpäin opetettiin arvostamaan itsetehdyn arvoa. Virpoa annettiin niin paljon kuin haluttiin kunhan itse haettiin oksat pelloilta ja koristeltiin kauniiksi. Ovikelloa ei soiteta kuin kerran ja ensimmäisenä kysytään saako virpoa. Oli vastaus mikä hyvänsä, saa oven avannut vaivan palkakseen oksan pääsiäistoivotusten kera.

Jotain on pielessä, jos kuvitellaan että virpoja tekee jonkinlaisen palveluksen ja odottaa saavansa siitä vielä suurtakin palkkaa. Siinä vaiheessa, kun lapsi alkaa laskea pääsiäisen "palkkaansa", onkin ehkä aika lopettaa kerjääminen ja tehdä oikesti jotain rahanarvoista työtä.

Yhteistyössä