Pisteillä laihduttavat!

• Viestiketjun aloittaja Shaina
  • Ensimmäinen viesti
Shaina
Montako pojoa teillä on per päivä? Mulla on 20. Eilen oli eka päivä, etten meinannut saanut sitä täyteen ;) Mie oon ottanut sen linjan, että kaikki pisteet pitää syödä. Muuten jää liian vajaalle energian saanti..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 11:11 Shaina kirjoitti:
Montako pojoa teillä on per päivä? Mulla on 20. Eilen oli eka päivä, etten meinannut saanut sitä täyteen ;) Mie oon ottanut sen linjan, että kaikki pisteet pitää syödä. Muuten jää liian vajaalle energian saanti..
Minulla kans on 20 pojoa päivässä käytettävänä. :) Eka päivinä en käyttänyt kaikkea ja kärsinkin kovasta päänsärystä.Nut on ollut todella huippu olo ja olen jumpannut joka päivä puoli tuntia ja illalla kävellyt vielä 5km lenkin.Huomenna käyn taas puntarilla ja ilmoitan missä mennään. ;)

Mulla kanssa 20 pistettä ja kyllä totisesti saan ne käytettyä. Iltaisin onkin miettiminen että mitähän sitä voisi vielä ottaa. Yleensä kallistun appelsiinin tai mehukeiton puolelle. Nyt en aio käyttää liikuntapisteitä ollenkaan, jospa se vaikka nopeuttaisi projektia. Ruisleipä on nälkäisen pelastus !!!

Shaina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2005 klo 20:21 Tintti1010 kirjoitti:
saako kysyä, että mitä te oikein päivän aikaan syötte jos pisteitä jää varastoon ja on vaikea saada niitä menemään??? :eek:
Mie oon aina ollut vähän iltasyöppö, niin nyt oon pikkasen pihistänyt päiväruoista, niin voin sitten illalla vetää ruokaa nassuun ;) Eipä silti, 4-6 pistettä menee sekä lounaalla että päivällisellä. Aamupalaan mulla menee vaan pari pistettä kun käynnistyn kahvilla ja leivällä. Välipalaksi syön näkkäriä/teetä, niistä menee vähän pisteitä ja saa rouskuttaa.

Ja sit täällä joku vihjas sisu-askista, joka vie makean nälän ja vain yksi piste rasiassa. Eli sisu-aski per päivä niin ei nouse himot liian isoiksi ;) Kiitos vaan vinkistä, en muista kuka tästä puhui :flower:

Mut ei mulla juuri vaikeuksia ole saada pisteitä täyteen ;)

elefantteni
Miten toi pistemäärä lasketaan? Painon ja pituuden mukaanko?
Kertokaas sitten että monenko pisteen edestä tulisi syödä tällanen itsekseen laihduttaja joka on 167pitkä, ja painaa 89kiloa?
Mitä ne liikuntapisteet on?

Shaina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 14:53 elefantteni kirjoitti:
Miten toi pistemäärä lasketaan? Painon ja pituuden mukaanko?
Kertokaas sitten että monenko pisteen edestä tulisi syödä tällanen itsekseen laihduttaja joka on 167pitkä, ja painaa 89kiloa?
Mitä ne liikuntapisteet on?
Jotenkin ne lasketaan painon ja pituuden perusteella, en tiedä kaavaa mut laskin tolla rompulla ja sulle tulis pisteitä sen mukaan 22.

Liikuntapisteet on vähän bonuksia, eli jos vaikka aerobickaat puoli tuntia, niin saat kaksi ylimääräistä pistettä, jotka voit sitten syöpästä tai jättää säästöön :)

siis pisteet lasketaan näin
1 oletko
nainen 7 pistettä
mies 15 pistettä

2 ikä
18-20 5 p
21-35 4
36-50 3
51-65 2
yli 65 1 p

3.mikä on painosi nyt.merkitse painosi 1.kymmenluku. esim jos paino 87 merkitse silloin 8

4.kuinka pitkä olet
alle 160 1p
160 tai pidempi 2p

5. millainen on päivittäinen työsi
a. pääasiallisesti istumatyötä 0p
b. pääasiallisesti seisomatyötä, osittain istumatyötä 2 p
c. pääasiallisesti liikkuvaa, osittain seisomatyötä 4 p
d. fyysisesti rasittavaa 6p

6. haluatko
a.pudottaa painoasi 0p
b. lopettaa laihduttamisen ja pitää painosi nykyisellä tasolla 4 p

laske pisteet nyt yhteen

kopsasin tuolta vanhasta ketjusta tämän :)

25 pistettä, siinä on pari imetyspistettäkin vielä mukana. Mulla on täysi työ pysyä näissä pisteiden rajoissa, en oo koskaan ymmärtäny et miten joku ei saa pisteitä täyteen. Musta se ei oo mikään ongelma ollenkaan... ;)

kukkis80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 00:45 Kisse kirjoitti:
Siis olen laskenut vanhalla systeemillä ja sen mukaan olen syönyt 22 pistettä, mutta tämän uuden kaavan mukaan saisin syödä 25 pistettä :D Voiko tähän luottaa?
Voi sinua onnellista ;)

Itselläni tippui 2 pistettä :'(

Viikossa yhden kerroshampurilaisen verran :LOL:

Olen myös laihduttanut vanhan systeemin mukaan, eli jos paino on alle 70 niin 18 pistettä, mutta uuden systeemin mukaan ois 22. Tuntuu hullulta kuin ei meinaa paino pudota vaikka urheilen tosi paljon ja syön melkein aina alle 20 pistettä.. Samoja kokemuksia?

Shaina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 14:45 vieras kirjoitti:
Olen myös laihduttanut vanhan systeemin mukaan, eli jos paino on alle 70 niin 18 pistettä, mutta uuden systeemin mukaan ois 22. Tuntuu hullulta kuin ei meinaa paino pudota vaikka urheilen tosi paljon ja syön melkein aina alle 20 pistettä.. Samoja kokemuksia?
Lihakset painaa :) Urheillessa sitä timmiintyy huomaamatta, vaikka paino ei laske. Minä urheilin paljon ennen raskautta ja silti painoin ihan tarpeeksi.. nyt painan kolmisen kiloa enemmän kuin ennen raskautta ja tiedän, että vaikka nää 3kg tästä tippuiskin niin ei taida silti vanhoihin farkkuihini sopia. Olin sillon "tiukempi" ;)

Ja noista pisteistä, että jos liian vähän syö niin silloinkaan ei paino tipu rivakkaa vauhtia vaan elimistö alkaa paastolle.

Minulla 21 pistettä käytössä, eikä koskaan ongelmia että pisteitä meinaisi jäädä, päin vastoin vaikeuksia pitää pisteet kurissa :/ Se auttaisi, kun jaksaisi joka ilta tehdä tarkan menun seuraavalle päivälle ja sitten tiukasti noudattaisi sitä. Mutta laiska kun olen.. Pelkät pisteet eivät minua auttaneet, vaan ryhmässä käynti on ihan ehdoton kannuste minulle.

Yhteistyössä