Pistävä kipu ylävatsassa ja selässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipunen

Vieras
Olen raskaana viikolla 30 ja minulla on ollut pitemmän aikaa kipua ylävatsalla. Se alkoi joskus rv24 ja siitä asti on koko ajan pikku hiljaa pahentunut.
Nyt kipu on todella kovaa ja raastavaa: tuntuu kuin puukko olisi ylävatsassa ja selässä vasemmalla puolella.
Kipu tuntuu koko ajan, mutta istuminen ja esimerkiksi sohvalta nousu tuntuvat erityisen pahoilta.

Rennie ei ainakaan auta, enkä tätä kipua kyllä närästykseksi laittaisi. Siitäkin on kokemusta ja tuntui erilailla.

Neuvolassa otin puheeksi, mutta neuvolantäti ei sanonut oikeastaan mitään.

Onko muilla ollut samanlaista ja mistä kipu on johtunut? Mikä siihen on auttanut?

Olen miettinyt onko kipu ehkä lihaksessa vai voiko tosiaan olla niin, että kasvava kohtu ja vauva aiheuttavat tämän?

voi olla, että sulla on nikamalukko rangassa... itsellä nimittäin aiheuttaa tälläista kipua... voi olla kuitenki vaikea sitä rusauttaa, kun olet jo noin pitkällä raskaana... kannattaa jostain hierojalta tai joltai kysellä...

Voisi kyllä ehkä tommonenkin olla..
Kipu tuntuu selän puolella nimenomaa tossa puolessavälissa ja vasemmalla puolella, oikea puoli on ihan ok.
Ylävatsassa myös ehkä hieman enemmän vasemmalla puolella.

Liikkuessa esim. soutoliikettä tehdessä pistää aina hieman enempi kanssa noihin kipeisiin kohtiin.

Pitää ottaa selvää hierojalta tms miten tätä saisi helpotettua.

Kiitti sulle!

Yhteistyössä