pistää kiukusi kun jotkut ihmettelee kun hoidan 2,5v kotona enkä pistä hoitoon?

meillä siis myös vauva 4kk. lapsen tarvii saada virikkeitä, ja opia uusia lauluja ja leikkejä ja oppia toimimaan ryhmässä :kieh: mä sit taas haluan pitää esikoisen kotona kun kerran itsekkin olen kotona. ja sehän on aina muilta pois jos mä laittaisin hänet hoitoon kun meillä ei siihen tarvetta ole. lapsella on tossa seinänaapurissa 9kk nuorempi poika leikkikaverina ja sit on 2v tyttö jota ei toki jokaviikko nähdä mutta mun mielestä ihan tarpeeksi nähdään kuitenkin.

No,
ei ainakaan mitään tarhapaikkaa mun mielestä tarvii,mutta jos mahdollista niin muutamana päivänä viikossa joku muutaman tunnin pituinen kerho voisi olla mukava tuon ikäiselle.Hienoa että jotkut äidit haluavat pitää myös esikoisen kotona.:)

Meille kaiken huippu oli se kun tultiin sanomaan ettei lapsi opi esim. lusikan käyttöä ellei ole hoidossa jossa näytettäisiin esimerkkiä muiden toimesta. :LOL:

Meillä ei hirveesti oo noita samanikäisiä kavereita joita nähtäis, mutta hyvin tuo taapero tulee porukassa toimeen ja paljon sosiaalisempi kuin moni pklapsi

vieras
Ihanaa, että sinulla on mahdollisuus olla lapsesi kanssa. Anna ikävien kommenttien mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Sinä olet varmasti paras hoitaja lapsellesi. Mukavia kesäpäiviä teille<3

Oikea ajattelutapa
Ole ylpeä siitä että myös isompi on kotihoidossa!!!! miksi pitäisi viedä päivähoitoon viemään paikkaa sellaiselta lapseta joka sitä oikeasti tarvitsee?? teet aivan oikein,noin pitäisi ajatella kaikkien muidenkin äitien!

ihmettelen minäkin, eri mielessä vain
Ai jaa, mä nostan vaan hattua kaikille, jotka pystyy hoitamaan kotona sekä vauvan ETTÄ taaperon/leikki-ikäisen. Eli tavallaan ihmettelen mäkin... että miten sä selviydyt. :) Eräälläkin mammalla avoimessa päiväkerhossa on lapset 3v, 1v ja pari kk, ja hän saa kaiken näyttämään niin helpolta, vau! Musta tuntuu joskus, että mä en saa edes tuon yhden kanssa arkea rullaamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu:
Meille kaiken huippu oli se kun tultiin sanomaan ettei lapsi opi esim. lusikan käyttöä ellei ole hoidossa jossa näytettäisiin esimerkkiä muiden toimesta. :LOL:

Meillä ei hirveesti oo noita samanikäisiä kavereita joita nähtäis, mutta hyvin tuo taapero tulee porukassa toimeen ja paljon sosiaalisempi kuin moni pklapsi
Tuntuu että lapsi osaa jopa enempi kun on kotona eikä isossa ryhmässä. Keskitytään enempi ja on aikaa oppia. Tarhataan ne lapset vasta kun on pakko eli töihin tai opiskelemaan. Jonottamaan oppii ihan missä vaan ei siihenkään pk.ta tarvi ;)

aina noita riittää, itse tiedät, mikä omalle lapsellesi on parasta. Itsellä esikoinen jäi pois hoidosta juuri 2,5-vuotiaana, kun pikkuveli syntyi. Tuolloin päiväkodin johtaja sanoi, että on ihan oikea ratkaisu, he eivät pysty mitään sellaista opettamaan tai sellaisia virikkeitä antamaan, mitä tuon ikäinen ei kotonakin saisi.

Hauska juttu sinänsä, että tuttuni mielestä oli kamalaa, kun esikoinen meni hoitoon vuoden ikäisenä, mutta kun tuo maaginen kolme vuotta tuli täyteen, meni tutunkin esikoinen hoitoon, vaikka olikin itse vauvan kanssa kotona...

j
Älä välitä, mulla on kanssa aina isommat lapset olleet kotona, kun on uusi vauva tullut taloon. Mulle se oli itsestään selvää. Ja olen ihan varma siitä, että meidän kohdallamme sillä on ollut huimasti vaikutusta siihen, miten läheisiksi veljesten välit ovat tulleet. Meillä on isoveli/isoveljet aina olleet kiinnostuneita pienemmän hoidossa auttamisesta ja muusta. Käytiin puistoissa ja isommat myös kerhoissa, joten sitä omaa ikäseuraakin lapsille kyllä löytyi useamman kerran viikossa.

Lapset ovat nyt 10v, 7v ja 3v. Esikoinen on menossa syksyllä neljännelle ja keskimmäinen ekalle, kuopus jatkaa tutun pph:n luona.

Yhteistyössä