Pissis

  • Viestiketjun aloittaja Gloria Mundi
  • Ensimmäinen viesti
Pissis eli pissaliisa tai pojista pissalasse on nimitys, jota käytetään slangissa runsaasti alkoholia käyttävistä, "massamuodin" mukaisesti pukeutuvista teini-ikäisistä, erityisesti tytöistä.

Pissaliisa-sana tunnettiin jo viimeistään 1960-luvulla, sillä se esiintyy Hannu Salaman vuoden 1967 romaanissa Minä, Olli ja Orvokki. Pissis-väännös saattaa olla paljon nuorempi.
 
Pissis eli pissaliisa tai pojista pissalasse on nimitys, jota käytetään slangissa runsaasti alkoholia käyttävistä, "massamuodin" mukaisesti pukeutuvista teini-ikäisistä, erityisesti tytöistä[1].

Pissaliisa-sana tunnettiin jo viimeistään 1960-luvulla, sillä se esiintyy Hannu Salaman vuoden 1967 romaanissa Minä, Olli ja Orvokki[2]. Pissis-väännös saattaa olla paljon nuorempi.


Lähde: wikipedia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Pissis eli pissaliisa tai pojista pissalasse on nimitys, jota käytetään slangissa runsaasti alkoholia käyttävistä, "massamuodin" mukaisesti pukeutuvista teini-ikäisistä, erityisesti tytöistä[1].

Pissaliisa-sana tunnettiin jo viimeistään 1960-luvulla, sillä se esiintyy Hannu Salaman vuoden 1967 romaanissa Minä, Olli ja Orvokki[2]. Pissis-väännös saattaa olla paljon nuorempi.


Lähde: wikipedia :D
ei hitto :LOL: sama teksti..
 

Yhteistyössä